Firmware gelukt en mislukt

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Erwin

Active Member
Lid geworden
2 nov 2016
Berichten
100
Waarderingsscore
41
Punten
28
Leeftijd
30
Locatie
Leersum
Beste leden,
Ik ben in het bezit van 2 phantom 3 adv. Drones .Vandaag had ik eindelijk de tijd om alles te updaten. Bij de eerste drone ging dd update vd drone & remote probleemloos. Drone nummer 2 kapt de update echter na ongeveer een kwartier af, gaat hard piepen en n rood lampje. Bij de update van vorig jaar november had ik hetzelfde probleem, en heb ik lange tijd gewacht op deze nieuwe update in de hoop dat deze wel goed zou gaan ...

Wat denken jullie? Interne fout die ik zal moeten laten repareren? Of heeft iemand nog andere ideeen ..ik hoop dat enorm!
M.v.g
 
Niemand een idee???

Nieuwe pogingen blijven helaas falen
 
mijn jongste ervaring: ik heb ca. maand geleden mijn Phantom 3 standard geupdated met laatste firmware. Resultaat? de controller en de drone kunnen niet meer met elkaar communiceren. Voor de update precies gehandeld volgens de DJI-voorschriften.
Alles opgestuurd naar DJI Barendrecht met goed verhaal erbij: resultaat? De drone wordt gratis gerepareerd en zal binnen paar dagen naar mij teruggestuurd worden.
Conclusie: als je de firmware update op uitnodiging van de fabriek (DJI) en er ontstaat een onoverbrugbare storing, dan ligt het niet aan de piloot maar aan de fabrikant van de firmware.
Diderik 15
 
  • Leuk
Waarderingen: Hilbrand
Nog een korte vraag n.a.v.het verhaal van Erwin: was het zo dat drone nr. 2 normaal samen met de controller functioneerde voordat de update werd uitgevoerd?
In mijn geval was dat wel zo: drone en controller deden het prima totdat ik die update uitvoerde!!
Diderik 15
 
  • Leuk
Waarderingen: Hilbrand
Daar ligt bij mij ook het grote probleem. Ik heb deze drone als reserve aangekocht via marktplaats voor het geval als mn andere drone een keer zou weigeren, en het was een mooie deal omdat er meerdere accus bij geleverd werden. Ik heb bij de persoon nog een proefvlucht gemaakt met zijn telefoon dat wel.. en toen nog geen problemen. De problemen zijn eigenlijk pas begonnen met het updaten vorig jaar november ..de verbinding is er wel tussen de controller en drone. Maar heel schokkerig en in slow motion (camera beeld). Daarbij worden alle pogingen tot update steeds afgebroken en begint de oneindige piep. De controller update wel gewoon. De app heb ik ook al meerdere keren opnieuw gedownload incl een nieuw account, maar niks lijkt te helpen .
Ik ga er dus ook van uit dat ik geen garantie heb, zeker omdat hier nog de oude motoren in zitten en het dus een wat oudere drone is.
 
Daar ligt bij mij ook het grote probleem. Ik heb deze drone als reserve aangekocht via marktplaats voor het geval als mn andere drone een keer zou weigeren, en het was een mooie deal omdat er meerdere accus bij geleverd werden. Ik heb bij de persoon nog een proefvlucht gemaakt met zijn telefoon dat wel.. en toen nog geen problemen. De problemen zijn eigenlijk pas begonnen met het updaten vorig jaar november ..de verbinding is er wel tussen de controller en drone. Maar heel schokkerig en in slow motion (camera beeld). Daarbij worden alle pogingen tot update steeds afgebroken en begint de oneindige piep. De controller update wel gewoon. De app heb ik ook al meerdere keren opnieuw gedownload incl een nieuw account, maar niks lijkt te helpen .
Ik ga er dus ook van uit dat ik geen garantie heb, zeker omdat hier nog de oude motoren in zitten en het dus een wat oudere drone is.

Uit jouw verhaal meen ik het volgende te begrijpen:
1) direct na de aanschaf van de drone werkte alles naar behoren en kon er normaal goed mee worden gevlogen, dus met je eigen smartphone.
2) Als gestelde onder 1) juist is kun je proberen een beroep te doen op de service van het merk zoals ik dat heb gedaan. Het mag niet zo zijn dat je een drone, na een firmware-update, niet of vrijwel niet meer kunt gebruiken. Dat het een verouderd model is doet niet ter zake, tenzij de fabrikant al vooraf duidelijk heeft gemaakt dat alleen voor drones vanaf een bepaald bouwjaar de update mag worden toegepast.
Als mijn indrukken kloppen kan het zijn dat je mogelijk een korting kan krijgen op de reparatie, als het "tenzij" uit mijn vorige zin niet van toepassing is.
Heb je overwogen of het mogelijk aan je smartphone kan liggen?
Voor mijzelf heb ik besloten i.h. vervolg dat updaten maar te vergeten gezien de trammelant die dat kan geven.
 
Dank voor je reactie weer!

1) Klopt inderdaad helemaal helemaal ik heb voor de beruchte update nog minstens 3 proefvluchten gemaakt, waarbij alles naar behoren werkte.
2) Dank voor de informatie daarover. Ik ga contact opnemen met droneland en ben benieuwd wat zij daarover gaan zeggen. Ik zal de updates daarover hier posten.

Mijn smartphone kan niet de boosdoener geweest zijn, op de tablet was de reactie exact hetzelfde. En ook met mijn andere drone heb ik nooit trouble gehad.
 
Dank voor je reactie weer!

1) Klopt inderdaad helemaal helemaal ik heb voor de beruchte update nog minstens 3 proefvluchten gemaakt, waarbij alles naar behoren werkte.
2) Dank voor de informatie daarover. Ik ga contact opnemen met droneland en ben benieuwd wat zij daarover gaan zeggen. Ik zal de updates daarover hier posten.

Mijn smartphone kan niet de boosdoener geweest zijn, op de tablet was de reactie exact hetzelfde. En ook met mijn andere drone heb ik nooit trouble gehad.

Ik heb zojuist mijn Phantom terug ontvangen van de fabriek in Barendrecht. Ze hechten daar naar mijn idee toch wel waarde aan het falen van een update, want mijn drone werkt nu weer helemaal naar behoren. Ze hebben zelfs enige onderdelen, die er nogal vuil uit waren gaan zien, om niet vervangen! Er is één bijzonderheid in de startprocedure gekomen: de drone moet na koppeling met de RC. eerst opwarmen gedurende een 20 tal seconden, alvorens ik te zien krijg dat die ready to take off is.
De hele reparatie heeft me niets gekost!
Diderik 15