Phantom 3 Pro/Adv Problemen met updaten P3P en met video signaal

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

EdwinKr

New Member
Lid geworden
18 okt 2016
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
53
Locatie
Flevoland
Hallo allemaal,

Blij een forum te vinden voor de Nederlandse DroneVliegers.
Ik heb een probleem na het updaten van mijn P3P.
Ik heb de versie 1.9.6.0 en ook mijn DJI app is up to date.
Hiervoor werkte alles prima maar heb nu heel veel problemen met mijn vieuw in mijn tablet(samsung) en ook mijn telefoon (S6 Edge).
Ik krijg ook heel veel de melding "Radio Channel Quality Poor".
Ik zal even een screenprint meegeven wat ik nu zie.....
De Drone vliegt wel goed hoog en ver, neemt ook mooie video's en foto;s alleen besturing vanaf de grond is "bijna" niet te zien.
Wel jammer zo kan ik niet kiezen voor het beste en mooiste shot dat ik graag wil hebben en moet gaan gokken o_O.
Ik hoop dat ik reacties krijg. (of wellicht toch alles moet gaan downgraden :mad:.)

Alvast bedankt voor hulp/meedenken.
Gr. Edwin
 
Beste @EdwinKr Ik heb je post even in een eigen draadje gestopt, dat houd alles overzichtelijk!

In de DJI app kun je kiezen tussen het automatisch selecteren van kanalen of het handmatig selecteren. Zou het kunnen zijn dat je dit per ongeluk op handmatig hebt gezet?
zie hier.

Als dat niet werkt kun je proberen handmatig de update te installeren, wellicht fixt dat jou probleem!
http://dl.djicdn.com/downloads/inspire_1/en/Firmware_Update_Guide_en_v1.4.pdf

Succes!
 
Beste @EdwinKr Ik heb je post even in een eigen draadje gestopt, dat houd alles overzichtelijk!

In de DJI app kun je kiezen tussen het automatisch selecteren van kanalen of het handmatig selecteren. Zou het kunnen zijn dat je dit per ongeluk op handmatig hebt gezet?
zie hier.

Als dat niet werkt kun je proberen handmatig de update te installeren, wellicht fixt dat jou probleem!
http://dl.djicdn.com/downloads/inspire_1/en/Firmware_Update_Guide_en_v1.4.pdf

Succes!
Ik ben net druk bezig geweest met bovenstaande, helaas heb ik deze funcite niet bij mijn HD instellingen staan. Alleen channels meer niet.
Ik ben verder gaan zoeken zag dat als ik deze optie niet zie ik : Change your devices region to USA.
Bedoelen ze hier nou de optie van telefoon of mijn Drone en RC mee?
Hoe kan ik de instellingen van country veranderen.
Ik heb de upgrade gedaan van 8 naar 32 channels maar zodra ik mijn RC aansluit en opnieuw opstart gaan de channels van 32 weer terug naar 8 :mad:

Ondanks je goede input ben ik niet veel verder gekomen :(

Op bestand staat links de App aan zonder RC, en rechts de App met RC aan.
 

Bijlagen

  • RC-settings.jpg
    RC-settings.jpg
    115,8 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Kan je proberen te switchen naar kanaal zestien en de data transmission rate op rond de 1 mbps instellen?
 
Kan je proberen te switchen naar kanaal zestien en de data transmission rate op rond de 1 mbps instellen?
Hallo Rediwed,
thanks voor meedenken.
Helaas kan ik geen instellingen veranderen zonder aansluiten RC en P3P.
En dan verdwijnen al de optie zoals je kan zien op eerdere foto.
Ik heb nu 1 versie gedowngrade op RC en op P3P.
Ik heb nu weer beter beeld als hiervoor ;)
Is samsung of Apple nu beter om mee te werken of is dit eigen voorkeur ?

Gr. Edwin
 
Hallo allemaal,

Blij een forum te vinden voor de Nederlandse DroneVliegers.
Ik heb een probleem na het updaten van mijn P3P.
Ik heb de versie 1.9.6.0 en ook mijn DJI app is up to date.
Hiervoor werkte alles prima maar heb nu heel veel problemen met mijn vieuw in mijn tablet(samsung) en ook mijn telefoon (S6 Edge).
Ik krijg ook heel veel de melding "Radio Channel Quality Poor".
Ik zal even een screenprint meegeven wat ik nu zie.....
De Drone vliegt wel goed hoog en ver, neemt ook mooie video's en foto;s alleen besturing vanaf de grond is "bijna" niet te zien.
Wel jammer zo kan ik niet kiezen voor het beste en mooiste shot dat ik graag wil hebben en moet gaan gokken o_O.
Ik hoop dat ik reacties krijg. (of wellicht toch alles moet gaan downgraden :mad:.)

Alvast bedankt voor hulp/meedenken.
Gr. Edwin
Hallo Edwin,
Heb 1,5 maand geleden hetzelfde probleem gehad, heb dit kunnen oplossen door deze naar de 1e versie te downgraden en daarna weer geupgrade naar de 2e versie enz. laat me weten of het gelukt is.
Mvg.,
Max
 
Dat zou inderdaad ook goed kunnen werken. Wellicht is in het updaten wat fout gegaan!