Aantal ROC-light houders bijna verdrievoudigd in eerste kwartaal 2017

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.325
Waarderingsscore
2.951
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl

De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) heeft in het eerste kwartaal van 2017 al bijna net zoveel ROC-light vergunningen afgegeven als in de laatste zes maanden van 2016. Dat blijkt uit een recent overzicht van bedrijven die mogen opereren onder de zogenaamde minidrone-regeling. Ten opzichte van 2016 is het aantal ROC-light houders daardoor bijna verdrievoudigd.

Lees verder
 
204 ROC-Light vliegers plus grofweg 100 ROC firma's, dat zijn bij elkaar best een flinke hele lading drones. Als een ROC Firma gemiddeld met een stuk of 5 drones in de rondte vliegt, dan hebben we het over 500 ROC vliegers. Als een drone voor een nette ondernemer grofweg 500 Euro per dag moet opleveren, dan zou er jaarlijks dus 70 miljoen aan drone vluchten worden uitgegeven. Volgens mij is de markt voor zakelijke drone vluchten in Nederland nog niet zo groot. Dat houdt dus in dat een groot deel van de ROC-Light vliegers hun geld met andere dingen moeten verdienen.

Als je je realiseert dat er jaarlijks 40.000-50.000 drones aan recreanten verkocht worden, dan hebben we het ook over grofweg over 40-60 miljoen euro.

Een nog leukere statistiek: Als er nu 70.000 drones recreatief in de rondte vliegen en 700 zakelijk dan is dat zijn er 100 maal zo veel particuliere als zakelijke vliegers.
 
En die 70.000 recreatieve drones krijgen steeds minder ruimte waar ze mogen vliegen. Daar komen ongelukken van.
 
De ruimte blijft gelijk. De "bevolking" neemt drastisch toe...


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
De ruimte blijft gelijk. De "bevolking" neemt drastisch toe...


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
Als er steeds meer en grotere no-fly zones komen, wordt de toegestane ruimte om te vliegen kleiner.
Zo beter geformuleerd?

Verzonden met mijn HTC One_M8 en de Dronepilots.nl app
 
I get your point now. Ik dacht alleen maar aan luchtruimstructuur en klassen. Daar staan wel wat wijzigingen op til, maar geen daarvan hebben invloed op drone vliegen.
Maar als je inderdaad ook de natuurgebied-verboden honoreert, dan komt er inderdaad steeds minder ruimte beschikbaar.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie