Bewijs van Inschrijving (BvI)

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

BobvdM

Active Member
Lid geworden
9 sep 2016
Berichten
435
Waarderingsscore
88
Punten
28
Leeftijd
32
Zijn er toevallig mensen op dit forum die (met succes) het BvI hebben gekregen voor hun toestel, bij voorkeur t.b.v. een onderneming, en e.e.a. kan toelichten m.b.t. wat in te vullen én mee te sturen.

Ik had het formulier al eens bekeken en op Dronewatch een artikel gelezen m.b.t. een dergelijke inschrijving. Op het eerste gezicht leek het vrij duidelijk, maar in de praktijk valt dit toch tegen.

Ik heb het PH nummer inmiddels telefonisch aangevraagd, op de naam van een B.V. wel te verstaan. Maar, wat nu?

Dien ik nu bij 'gegevens eigenaar' de gegevens van de B.V. op te geven óf die van m'n werkgever? De in te vullen velden suggereren in ieder geval dat het een natuurlijk persoon moet zijn. Idem geldt voor het kopje 'gegevens houder'. Om te voorkomen dat ik dan een extra formulier dien mee te sturen is het wenselijk dat deze hetzelfde is als de eigenaar, maar aangezien ik de piloot zal zijn lijken mijn gegevens logischer.

En dan is er nog deze hele checklist. Daar lees ik van alles over uitreksels van de KvK (terwijl het formulier ogenschijnlijk nergens de mogelijkheid biedt om een rechtspersoon op te geven) en Gemeentelijke Administraties, bewijs van overdracht van het toestel (bv van de fabrikant), en een tweetal overeenkomsten tussen de eigenaar en houder (waarvan er voor één een template te downloaden is, en van de ander niks), etc. En wat valt onder een 'bewijs dat het toestel niet in het buitenland is ingeschreven?; het toestel is afgelopen week volledig nieuw aangeschaft. Al met al roept de checklist meer vragen dan antwoorden op.
 
Hi Bob,

Wij hebben bij Aerial Pro veel ervaring met het aanvragen van een ROC-light voor bedrijven. Hieronder valt natuurlijk ook het correct aanvragen van het BvI. Wij kunnen alle vragen hierover voor je beantwoorden. Neem daarvoor even contact met ons op via het formulier op www.aerialpro.nl.

Met vriendelijke groet,

Team Aerial Pro | Drone Solutions
 
Hi Bob,

Wij hebben bij Aerial Pro veel ervaring met het aanvragen van een ROC-light voor bedrijven. Hieronder valt natuurlijk ook het correct aanvragen van het BvI. Wij kunnen alle vragen hierover voor je beantwoorden. Neem daarvoor even contact met ons op via het formulier op www.aerialpro.nl.

Met vriendelijke groet,

Team Aerial Pro | Drone Solutions

Dank voor de reactie en het aanbod!

Ik heb inmiddels contact gezocht met het register op basis waarvan het formulier is ingevuld en opgestuurd. Naar verluidt hoor ik t.z.t. of, en zo ja welke, overige documenten ik nog dien aan te leveren. Mochten er desalniettemin nog vragen open blijven staan zal ik dat uiteraard laten weten.