Blauwestad

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Tip: beeldhoek. Let op de verhouding landschap / lucht. Op enkele foto s was dat 50/50. Het land, object is vaak interessanter dan blauwe lucht! Suc6


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Hallo Imker_drone
Staat jouw tip wel onder het goede bericht ?
Ten 1e zie ik geen foto's, maar alleen filmpjes.
Ten 2e daar waar de verhouding 50/50 was, was dat volgens mij zelfs prima.
Een ondergaande zon, bevind zich nu eenmaal boven de horizon en als je die goed in beeld wilt brengen, kom je vanzelf wat lager uit met je horizon.
 
Het gaat om de blauwe stad. Dan had de serie anders moeten heten. Kijk nog maar eens opnieuw, beeldhoek, randen.

Film of foto. Er zaten enkele fotos in de film verwerkt.

De term 50/50 heet ook wel compositie.

Maar blijkbaar vind jij een zon aan de hemel mooi, prima toch. Ik tipte de maker te kijken naar de beeldhoek, ook ivm vertekening.

Zoek maar eens op tilt-shift foto lenzen.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Maar blijkbaar vind jij een zon aan de hemel mooi
Waar staat dat ik dat mooi vind ?
Ik geef alleen maar aan, dat als je een ondergaande zon goed in beeld wilt brengen, je de horizon toch wel wat zal moeten laten zakken.
 
Je tip is in essentie goed, maar ik vind het in deze clip eigenlijk ook wel meevallen. Twee shots waar veel lucht in beeld is worden gebruikt om titels in te monteren en is het 50/50 dus functioneel. Eentje is lucht en water. Film je weinig lucht, dan film je veel water, ook niet interessant. Blijven er nog maar een paar seconden 50/50 beelden over.