Drone landt per ongeluk op dek grootste vliegdekschip van Groot-Brittanië

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.326
Waarderingsscore
2.951
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl

Het Britse ministerie van defensie heeft een onderzoek ingesteld naar de landing van een hobbydrone op het dek van de HMS Queen Elizabeth, het grootste oorlogsschip uit de vloot van de marine van Groot-Brittanië. De drone kon het schip zonder dat iemand het merkte naderen.

Te harde wind
De drone werd bestuurd door een fotograaf die anoniem wenst te blijven.

Lees verder
 
Lap, weeral koren op de molen van de drone haters...lijkt me eerlijk gezegd eerder een hoax, of geënsceneerd. Te gek voor woorden.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Vanaf 0:40 op het achterdek een vlag of windvaan te zien. Met die harde wind valt het volgens mij best wel mee.
Dit figuur is zich niet bewust van de eventuele gevolgen van zijn daad en het ook nog eens publiceren ervan.
Dat hij wil bewijzen dat de beveiliging niet oke is, prima. Maar laat het daar dan bij en ga niet nog eens de beelden online zetten. Sensatie zoeker.
Wat mij betreft aan de hoogste paal (figuurlijk !) ermee.
 
Beetje vreemd verhaal inderdaad komt niet echt geloofwaardig over, ik wist namelijk niet dat een DjI drone automatisch land bij harde wind!
"Toen hij zijn drone van het type DJI Phantom boven het schip liet vliegen, zette deze automatisch de landing in wegens te harde wind."
Wel een waarschuwing in de APP, die overigens al vrij vlug komt.
Als je de beelden bekijkt is er naar mijn mening weinig wind.
broodjeaap verhaal, maar de gevolgen kunnen er niet minder op zijn voor de drone vliegers.
Dus ook wat mij betreft... hoogste paal:)