Effe voorstellen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Titanus

New Member
Lid geworden
11 mei 2017
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
64
Locatie
Veghel
Hallo mijn naam is Marino en ik woon in Veghel. Ik heb sinds een paar dagen een Mavic Pro en dat bevalt goed. Het drone vliegen is voor mij nieuw en graag zou ik in contact komen met mensen die iets meer ervaring daarmee hebben en in de buurt wonen van Veghel. Gr


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Check je omgeving eerst, je woont in een no fly zone voor hobbyisten. Dus check de regelgeving eerst!
 
Hallo mijn naam is Marino en ik woon in Veghel. Ik heb sinds een paar dagen een Mavic Pro en dat bevalt goed. Het drone vliegen is voor mij nieuw en graag zou ik in contact komen met mensen die iets meer ervaring daarmee hebben en in de buurt wonen van Veghel. Gr


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Ik woon in Veghel en heb sinds kort een mavic maar heb alleen nog in Frankrijk gevlogen. Ervaring heb ik nog niet.
Gr. Perry
 
Check je omgeving eerst, je woont in een no fly zone voor hobbyisten. Dus check de regelgeving eerst!

Hoi Marcel, ik woon ook in Veghel maar krijg geen melding van no fly zone op mijn telefoon als de GPS gevonden is. Ik was pas in Frankrijk waar ik de melding no fly zone wel kreeg.
Ik vind het wel lastig hier mee om te gaan in Veghel want op de kaart die je op internet vindt lijkt het een no fly zone te zijn.

Gr. Perry
 
Ik vind het wel lastig hier mee om te gaan in Veghel want op de kaart die je op internet vindt lijkt het een no fly zone te zijn.
Als je op Aeret kijkt, zie je dat Veghel in de CTR van Volkel ligt.
Wat is er lastig aan om mee om te gaan. Heel simpel hoor, gewoon niet vliegen.
 
CTR is luchtruim klasse D (of C voor de civiele CTRs). Dat betekent dat er luchtverkeersleiding verantwoordelijk is voor de veilige afhandeling van het verkeer in de lucht. Ook in het weekend. Dan wordt die verantwoordelijkheid niet gedragen door Volkel Tower, maar door Dutch Mil in Nieuw Millingen. Die zijn dan verantwoordelijk voor gecontroleerd luchtruim in de oostelijke 2/3 van het land.
En die verantwoordelijkheid kunnen zij niet nemen, omdat ze drones niet kunnen "zien" op hun systemen, dus mag je van gecontroleerd luchtruim geen gebruik maken.
Drone vliegen is (qua luchtruimstructuur) alleen toegestaan in luchtruim klasse G - het "kloot-maar-aan luchtruim", zogezegd. Dat is gedefinieerd al alles wat niet klasse A t/m F is, dus alles wat wit is op de kaart van het kadaster. Verder mag je binnen 3 km van een vliegveld of helihaven niet vliegen. Op de kaart van Aeret vind je het meest duidelijke overzicht. Je kunt daarin ook bijvoorbeeld de laag "laagvlieggebied" uitzetten, als je in het weekend gaat vliegen. Dan lijkt het nog wat ;)


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie