Gebruik filter op lens

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Falco

Active Member
Lid geworden
9 sep 2016
Berichten
325
Waarderingsscore
65
Punten
28
Leeftijd
44
Even een vraag. Wie gebruikt een filter op zijn cameralens tijdens het filmen en waarom? En wat kan je voor advies geven? Ik heb een Yuneec Typhoon Q500 en ben benieuwd of er lensfilters zijn en of het meerwaarde heeft om aan te schaffen.

Verzonden met mijn Nexus 5X en de Dronepilots.nl app
 
Ik gebruik zelf een ND filter. Daar is in dit forum uitgebreid over gepost. Zoek in dit forum maar eens op 'Polarisatie- en ND-filters'.
 
Hoi Falco, ik gebruik tijdens het filmen vaak een polarizer, om extra contrast in de lucht te krijgen en schitteringen in waterpartijen te voorkomen, en bij helder licht zet ik tijdens het filmen vaak een ND-filter in om jello te voorkomen. Ik gebruik zelf filters van PolarPro, deze zijn prijzig maar kwalitatief wel heel erg goed. Je leest hier mijn bevindingen met hun filters. Volgens mij zijn deze filters ook voor de Yuneec verkrijgbaar.

Voor heel speciale effecten gebruik ik ook wel eens een heel sterk ND filter (ND32 of ND64), om zodoende sluitertijden van een paar seconde mogelijk te maken. Je leest meer over deze techniek in dit artikel.
 
Thanks, ik ga alles lezen. Maar ik kan voor nu even geen filter vinden voor een Q500 alleen de Q500 4K.

Verzonden met mijn Nexus 5X en de Dronepilots.nl app