Hoogte bij "vision" (geen GPS)

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Ivar

New Member
Lid geworden
9 jun 2017
Berichten
14
Waarderingsscore
4
Punten
3
Leeftijd
52
Locatie
Breda
Vandaag geëxperimenteerd met binnen vliegen maar ik loop tegen een paar lastige zaken aan. Ten eerste begint de P4P te gillen dat de kompassen gekalibreerd moeten worden en ten tweede blijft er een hoogte begrenzing actief van ongeveer 6 meter.

Kompassen kalibratie heeft geen zin ivm het aanwezige staal maar de zaal is 20m hoog dus de 6m is wat laag.
Weet iemand waar ik het verkeerd doe of waar ik de instellingen kan wijzigen.

De manual is niet erg behulpzaam en in de menu's kan ik niks vinden.

Verzonden met mijn Moto G (4) en de Dronepilots.nl app
 
Ik zou erg op mijn hoede zijn met binnen vliegen als je het kompas niet gekalibreerd krijgt als gevolg van aanwezige staalconstructies. De drone kan daardoor onvoorspelbaar reageren, ik spreek uit ervaring. Wat hoogte betreft zou er geen beperking moeten zijn, de VPS sensoren aan de onderkant van de drone hebben inderdaad een beperkt bereik, maar in ATTI modus zou je toch hoger moeten kunnen komen.
 
Ik vind het verbazend hoe stabiel de P4 is in een machinezaal...
Het op niet op hoogte komen is het meest irritante eigenlijk.
Vandaag weer verder kloten.. ;-)

Verzonden met mijn Moto G (4) en de Dronepilots.nl app
 
Om een duistere reden was het een andere keer binnen vliegen geen probleem om hoger te komen. Het zeuren om calibratie blijft maar dat belemmert het vliegen niet.
En het open staan van een hefdeur icm harde wind buiten, maakt binnen vliegen verdomd moeilijk.
Maar de moeite wordt dan wel beloond met bijzondere beelden.

Verzonden met mijn Moto G (4) en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een ph3 pro. Door teveel staal in de vloer kreeg ik ook iedere keer de melding. Heb de drone uiteindelijk laten opstijgen vanaf een stapel houten pallets, gaf vanaf dat moment geen problemen meer. Wanneer ik in de buurt van bepaalde machines kwam kreeg ik wel wat problemen door de elektrische velden die de machines veroorzaakten. Verder is alles goed gegaan.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivar