Kritiek op Brits onderzoek naar gevolgen dronebotsing

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.279
Waarderingsscore
2.915
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl

Een groep dronefabrikanten die zich verenigd heeft in de Drone Manufacturers Alliance Europe (DMAE) heeft kritiek geuit op een onlangs verschenen Britse studie waarin gesteld wordt dat kleine drones een groot gevaar voor helikopters en vliegtuigen vormen. Volgens de alliantie van fabrikanten is het onderzoeksinstituut niet transparant als het gaat om het delen van de gevolgde methodologie en is het de vraag of alle aannamen die gedaan zijn wetenschappelijk voldoende onderbouwd zijn.

Lees verder
 
Ik begrijp maar niet hoe steeds strengere regels ongevallen zouden voorkomen. Pa en zijn zoontje gaan volledig onwetend van die steeds strengere regels toch wel gezellig hun nieuwe droontje bij Schiphol vliegen. Daar helpen geen strenge, of nog strengere regels tegen. Zelfs niet als je drone vliegen volledig verbiedt. Maar goede voorlichting, reële en acceptabele, in samenwerking met ervaringsdeskundigen opgestelde regels helpen veel meer, volgens mij.
Nu overheden nogal aan het zoeken zijn drones in een bestaande categorie te passen, waarom niet een categorie modelvliegtuig MET autopilot (drones, helicopters) en een categorie modelvliegtuigen ZONDER autopilot, waarbij de autopilot weer in verschillende niveaus is in te delen. Dat nu ik toch aan schrijven ben ;)
 
Laatst bewerkt: