Langzaam laten draaien

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Ineke

New Member
Lid geworden
29 apr 2017
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
44
Locatie
Gouda
Ik heb een keer volgens mij op dit forum gelezen dat ik in de app een instelling mbt het draaien kan instellen zodat hij gecontroleerd langzaam en gelijkmatig draait tijdens het filmen zodat alles goed zichtbaar is. Wie kan mij vertellen waar ik dit zou kunnen aanpassen?
 
Laatst bewerkt:
De meest voor de hand liggende eerste maatregel is om de drone in 'Tripod Mode' te zetten. Dan reageert de drone veel minder gevoelig op de sticks. Probeer dit eerst eens, en als dat niet het gewenste resultaat geeft, dan horen we het hier wel weer ;)
 
In de instellingen (rechtsboven in de DJI GO 4 app) kun je ook de snelheid van de gimbal kiezen. Dat zit ergens bij wat geavanceerde gimbal instellingen. Je kan dan de snelheid aanpassen waarmee deze naar boven/beneden gaat en de versnelling/afremmen daarvan.
Volgens mij kun je de snelheid waarmee de drone zelf op de sticks reageert niet aanpassen, anders dan de tripod mode die Wiebe aanraadt. Als dit wel kan houdt ik mij ook aanbevolen voor de tip!
 
Volgens mij kun je de snelheid waarmee de drone zelf op de sticks reageert niet aanpassen, anders dan de tripod mode die Wiebe aanraadt. Als dit wel kan houdt ik mij ook aanbevolen voor de tip!
Dat is wel degelijk mogelijk. Via de advanced settings kun je de Gain, Exp en Sensitivity aanpassen. Daardoor kun je de gevoeligheid en manier van reageren aanpassen. Let wel: wees hier heel voorzichtig mee, want het vlieggedrag van je drone kan echt heel anders worden. Als je hiermee gaat experimenteren, doe dat dan in kleine stapjes en onthoud wat de beginsettings waren. Zie ook deze blogpost over dit onderwerp.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dirkjan82 en vayreda
Bedoel je misschien 360 graden draaien om een object of persoon, dan is dat de Point of Interest mode. Check ten alle tijden of je hoog genoeg vliegt op dat moment. De obstakel sensoren zitten alleen aan de voorkant. Heb eerder een filmpje gezien dat een drone hierdoor is gecrasht, thats a waste!!!


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app