Overwegingen wel of geen drone kopen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Maartendev

New Member
Lid geworden
12 jan 2017
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
37
Locatie
Utrecht
Hoi allemaal,

Mijn eerste bericht op het forum, erg nuttig om zo alles door te lezen. Ik zit met de volgende vraag voor jullie.

De afgelopen maanden heb ik nagedacht over het kopen van een drone. Niet dat het volgens mij relevant is voor mijn vraag, maar momenteel kijk ik vooral naar de Mavic. Ik merk dat ik twijfel over hoe vaak ik de drone nou daadwerkelijk ga gebruiken. Ik ben als amateur fotograaf veel met foto's bezig en het lijkt mij een mooie toevoeging. Ik wil de drone dus voornamelijk voor foto- en videografie gebruiken. Maar door de wettelijke beperkingen vraag ik mij af in hoeverre ik dat, na de eerste paar keren, nog ga gebruiken. Ik woon in het centrum van Utrecht, dus volgens mij mag ik hier niks doen. Dan moet ik dus elke keer naar buiten de bebouwde kom om daar te gaan vliegen en te zorgen dat ik buiten de bebouwde kom blijf en blijf voldoen aan alle andere regels.

Daarnaast reis ik graag en zou ik 'm ook voor tijdens het reizen gebruiken. Maar gezien de wetgeving zou ik toch in veel gevallen in twijfel zijn of ik legaal bezig ben en dus in veel gevallen misschien niet of minder mijn drone zou gebruiken. Mag je bijvoorbeeld op wintersport boven een piste vliegen? Of buiten een dorp in de bergen landschapsfoto's maken?

Mijn vraag aan jullie is of sommige van jullie met dezelfde overwegingen rondliepen voordat jullie een drone kochten. Wat zijn jullie ervaringen na het kopen van een drone? Gebruik je de drone net zo vaak als je van tevoren gedacht had? En in hoeverre werkt de wetgeving belemmerend?

Ik hoor graag!