P3S met waypoints via Airnest

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Jacko dB

New Member
Lid geworden
20 jun 2017
Berichten
26
Waarderingsscore
7
Punten
3
Locatie
-
Maximale afstand was 1,15 km. Afgelegde afstand 3,5 km.

Op 1:35 is de RTH te zien. Accu was op 30%

 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: donatas
[Zeurmodus] Ben je bekend met de wet- en regelgeging? Het VLOS principe in het bijzonder? [/zeurmodus]

Verzonden met mijn SM-G930F en de Dronepilots.nl app
 
Dit was op 't randje.

Op de maximale afstand kon ik nog net een stipje zien zweven. Niet echt goed zicht, inderdaad.
 
Een stip is helaas niet voldoende. VLOS houdt in dat je, zonder gebruik van hulpmiddelen, zowel de snelheid, richting als de oriëntatie van het toestel kan bepalen. In geval van een Phantom blijf je dan steken tussen de 200 en 300 meter, afhankelijk van de weersomstandigheden.

1.150m is sowieso gekkenwerk natuurlijk, helemaal als je zo dichtbij (om niet te zeggen; over) bebouwing vliegt.

Verzonden met mijn SM-G930F en de Dronepilots.nl app
 
Helemaal mee eens Bob. Die afstand was veel te ver, compleet verkeerd ingeschat. En achteraf ook niet eens nodig.
Een zeer terechte Zeurmodus. 200 tot 300 is een mooie afstand om de drone nog te zien.
Maar ik vraag me af of je op bijvoorbeeld 100 meter de genoemde gegevens nog wel echt goed kan bepalen. Puur op zicht.

De bebouwing, daar heb ik wel degelijk over nagedacht. Op de beelden is dit helaas niet goed te zien, maar recht onder de Phantom was geen bebouwing.
Vind ik zelf belangrijker dan de afstand, maar goed: regels zijn regels.
De gevolgde route liep alleen boven landbouwgrond, een strook met bomen, sportvelden en begraafplaats. Op 65 meter hoogte.
Hemelsbreed op minimaal 100 meter van huizen. Bij een windkracht 1 bft en een KP-index 1.

Evengoed, bedankt voor de VLOS-uitleg.

Afgezien van een 15 seconden zichtbelemmering door een boom, ging de volgende vlucht een stuk beter. En met een mooier resultaat.
Vrijwel volledig boven water. Tussen de 7 en 30 meter hoog en max 250 meter ver.