PH nummer verwijderen?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

THiens

New Member
Lid geworden
25 mei 2017
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
38
Locatie
Vlaardingen
Beste mensen. Ik vraag dit als mogelijke koper van een tweede hands drone. De verkoper heeft het ding voor zakelijke doeleinden gebruikt, en als het van eigenaar zal ruilen wordt de drone gedegradeerd tot een particulier ding. Hoe kan je de PH registratie / het PH nummer verwijderen?

Vriendelijke groeten,
Thomas
 
Of verwijderen echt nodig is weet ik niet. Ook een particuliere drone mag geregistreerd zijn (Moet ik mijn drone registreren? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl)

De drone staat nu echter wel op naam van iemand anders. Om dit te wijzigen, of mogelijk verwijderen, zou ik gewoon bellen met IL&T: 088 489 0000, keuzemenu: 1-1-4 om bij luchtvaart uit te komen. Daar vertellen ze je wel hoe en wat.
 
Of verwijderen echt nodig is weet ik niet. Ook een particuliere drone mag geregistreerd zijn (Moet ik mijn drone registreren? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl)

De drone staat nu echter wel op naam van iemand anders. Om dit te wijzigen, of mogelijk verwijderen, zou ik gewoon bellen met IL&T: 088 489 0000, keuzemenu: 1-1-4 om bij luchtvaart uit te komen. Daar vertellen ze je wel hoe en wat.

Om verzekeringstechnische redenen is het zonder meer nodig om de PH-registratie te verwijderen, want stel dat je een ongeluk veroorzaakt met de drone, dan kan de vorige eigenaar in eerste instantie aansprakelijk gesteld worden voor de WA schade, zolang niet is uitgezocht wie de wettelijke eigenaar is op het moment van het ongeluk. Ik zou deze zaak vóór de aankoop eerst bespreken met de verkoper en hem vragen om een bewijs van overschrijving van het eigenaarsschap van hem op jou en het ongedaan maken van de registratie.