smooth curves

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

MTito

Well-Known Member
Lid geworden
17 okt 2016
Berichten
458
Waarderingsscore
405
Punten
63
Leeftijd
60
Locatie
Noorwegen
Website
www.titodesign.no
Ik wil zoooo graag films maken met m'n phantom 4 en echt smooth curves daarin hebben zonder schokken. Moeilijk, ik ben nog niet echt tevreden. Tijdens waypoint missions gaat het beter maar de snelheid is bepalend.
Ik heb het volgende gedaan, ik gebruik Litchi voor de waypoints plaatsing, ik vlieg de vlucht die op film wil zetten in de sport modes en dan plaats ik waypoint 1 op de plek waar ik hem wil hebben. Dan wil ik ca. 45 graden draaien maar de vliegsnelheid blijft het zelfde, dus schokken. Accoord, dan doe ik dit.
Na het plaatsen van de 1e waypoint vlieg ik 5 meter hoger, draai de drone 45 graden en plaats waypoint 2! Als ik di ook bij 3+4 en 5+6 en 7+8 heb gedaan haal ik de drone terug.
Nu staat de standaard vliegsnelheid op 10 km p/u. Maar dat is te snel van waypoint 1 naar 2, 3 naar 4, etc.etc. Ik verander de vlieg snelheid van waypoint 1 naar 1 km/u. Zo doe ik dat bij alle oneven waypoints waarna dus een bocht gevlogen wordt. Conclusie, de standaard vliegsnelheid staat op 10 km/u behalve de korte bochten die de drone maakt terwijl hij 5 mtr stijgt of daalt is 1 km/u. Dit werkt redelijk.

Onderstaande vlucht heb ik gemaakt met deze litchi waypoint mission:
Mission Hub - Litchi

De testfilm vanaf ons huis zie je hieronder.
 
Laatst bewerkt: