strepen in beeld....

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Fast-Oppie

Member
Lid geworden
20 jan 2017
Berichten
50
Waarderingsscore
8
Punten
8
Leeftijd
58
Locatie
in de buurt
Als ik in de huiskamer mijn Mavic aanzet dan is er binnen niets aan de hand en zijn de beelden scherp. Wanneer ik mijn drone naar buiten richt zie ik allemaal zwarte balken door mijn beeld lopen...

Weet iemand of dit komt omdat ik in een CRT woon ( vlak bij Schiphol )?

Ps ik weet dat ik hier niet mag vliegen en dat doe ik dan ook niet maar dit beeld geeft hij al als ik vanuit de huiskamer naar buiten richt. En als ik naar buiten loop... Dit deed hij eerst dus niet.
 
Ik denk dat dat meer met sluitertijd dan met omgeving te maken heeft.
Ik heb geen Mavic, dus ik weet het niet zeker, maar ik heb iets dergelijks met mijn action cam. Wordt volgens mij veroorzaakt door de grote hoeveelheid licht op één plek in het beeld, in combinatie met juist low-light condities elders in het beeld, of een heel hoog contrast. Lijkt erger te worden met kortere sluitertijden.
Kan ook zijn dat de camera daarmee aangeeft dat bepaalde delen van het beeld dusdanig overbelicht raken dat daar in post processing niks meer mee te doen is (puur wit; 255,255,255 RGB).


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Morgen even testen. Denk wel dat dat het probleem was. Ik keek een filmpje terug en was over over belicht..

Verzonden met mijn SM-N910F en de Dronepilots.nl app