videobewerking. welke pc?

SoftRoad

New Member
Lid geworden
22 jan 2017
Berichten
6
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
67
Locatie
Poppel
Momenteel heb ik een MAC 21 inch pc uit 2013. Videobewerking gaat erg traag; vooral indien ik in 4k heb gefilmd. Liefst koop ik weer een MAC. Welke configuratie is het beste hiervoor? Wat is het beste videobewerkingsprogramma?
 
Je zou een van de nieuwere iMac's kunnen kopen (en kijken of je nog wat terug krijgt voor je eigen iMac). Ik zou wel gaan voor een iMac met een i7 processer en kijk vooral ook even naar de videokaart. Daarnaast heb je een fantastisch programma iMovie gratis. Apple heeft daarnaast het professionelere programma FCPX dat nog veel beter is dan iMovie. Maar als je dan een professioneel programma gratis wilt kun je gaan voor AVID Media Composer First. Dit is momenteel het beste wat je gratis kunt krijgen.

Succes Ton
 
En check even of je met de hardware/software die je al hebt aan proxy editing kunt doen. Hierbij maak je eerst lage resolutie kopieen van het filmmateriaal. Je doet al je bewerkingen daarop, en voordat je het uiteindelijke project gaat renderen vervang je de filmpjes weer door de hoge resolutie variant. Ik gebruik een Windows 8.1 laptop met Adobe Premiere Elements, en daar werkt dat prima op. (Kan je een hoop geld besparen als je alleen voor video editing een nieuwe computer zou moeten kopen)


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ton en Joost, dank voor jullie tips. Ik ga ermee aan de slag.
 
  • Leuk
Waarderingen: JoostGT3