Vliegen boven water. En welke veiligheids middelen gebruiken jullie

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Lid geworden
5 mrt 2017
Berichten
98
Waarderingsscore
25
Punten
18
Leeftijd
50
Locatie
groesbeek
Website
www.skypc.nl
Beste mensen,


Ik moet je eerlijk zeggen dat ik vliegen boven water wel heel mooi vind en nog steeds dood eng vind.

Nu vroeg ik mij af of jullie hulp middelen gebruiken om na een crash je drone makkelijker terug kunt vinden.

Ik gebruik zelf dit product. Is eigenlijk voor hangels.

Zodra dit ding met water in contact komt springt hij open en komt er een drijvertje uit met een lijn van 30 meter.
Dit geeft mij toch wel een extra veiligheid.



7f8d11628800933c4a32c7fa006536c4.jpg
1d844d5a966a7c4c81853be62e11e311.jpg
b8e1a455650807826bfb2a18562c5788.jpg
b05f62e72ba56f48e33fa8c7c46b1b63.jpg


Er zit net genoeg ruimte tussen de klittenband en de prop.

Misschien hebben jullie andere dingen.
En misschien wel betere.
Dan hoor ik het graag.
De getterback is nu in NL te koop maar wel via Amazon.

Gr Henk





Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ik wil eigenlijk een andere plek vinden voor de getterback.
Waar hij nu zit heb ik nog nooit problemen gehad. Maar hij zit wel verdomt dicht bij de prop. Maar eigenlijk is dit de beste en enigste plek waar hij kan zitten. Misschien dat ik er een 3D geprint beugeltje of zoiets voormaak?

Gr
Henk


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ik zou m zo dicht mogelijk boven of onder het zwaartepunt zien te monteren. Zo excentrisch zorgt ie ervoor dat je quad continue aan het corrigeren is, wat niet gunstig is voor je accuduur en ook niet voor je links-voor motor. Ook gebruikt deze motor daardoor al een goed deel van het vermogen dat "gereserveerd" wordt voor stabiliteitscorrecties, dus de windgevoeligheid zal toenemen.
Wat weegt dit dingetje eigenlijk? Zal niet mega-veel zijn, anders had je vast duidelijker last gehad van het bovenstaande.

Oh en trouwens: de quad weet niet dat ie boven water vliegt, hoor. Dus het vliegen is op zich niet anders dan boven land. De gevolgen als -ie ophoudt met vliegen zijn wèl groter, dus houd ik gewoon een iets grotere marge aan qua resterende accu. En ik let goed op waar de wind vandaan komt. Liefst tegen de wind in wegvliegen, dan kun je binnen dezelfde tijd ook weer terug komen. Anders een nòg grotere marge qua resterende batterijduur aanhouden, of besluiten dat shot toch maar niet te maken.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
  • Leuk
Waarderingen: Sollantos
Weegt iets van 20 gram. Dus dat is dus niks. Midden onder gaat niet ivm de sensors die er zitten en je wil natuurlijk niet dat de getterback in de modder zit. Zal niet zo goed zijn voor de werking Haha.
Dan blijven de armen over dacht ik zo.

Gr
Henk


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ja dat kan ook nog. Is alleen vraag of de Mavic hier blij mee is Haha. En hoe zou zoiets vliegen. Aangezien de Mavic al niks weegt zal een beetje wind de Mavic dit niet leuk vinden.

Maar ja het is wel een goed idee. Dan wordt het in ieder geval een geen submarine. Haha


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ik vind 20 gram eigenlijk nog best veel. Voor een armpje dat normaal nog geen 200 gram te tillen heeft, betekent dat continue 10% harder werken en dus ook nog maar de helft van de regelmogelijkheid over om bijvoorbeeld voor wind te corrigeren.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Ik denk dat het wel mee valt aangezien hij makkelijk 1,5 kg kan tillen.

Als je ziet dat de drone kunnen tuning dat hij bijna met 100 km kan vliegen denk ik dat die motor er helemaal geen last van heeft en qua vliegtijd merk ik er helemaal niks van.

Maar liever dit dan drone kwijt


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
En als je de drone dan terug hebt is het alleen verzekeringswerk neem ik aan. Want na 12 min in het water gelegen te hebben zal er weinig vliegplezier meer mee te beleven zijn denk ik zo maar.
 
Nou dat moet je niet snel zeggen. Ik heb een filmpje op YouTube gezien, dat iemand zijn Mavic was verloren en na 6 dagen uit het water heeft gevist ( wel zoetwater) en heeft heb 3 dagen over een lamp met rijst gezet en hij vlieg weer vrolijk rond.
Niet dat ik dat zo'n prettige idee vind. Maar de mijne is verzekerd bij DJI dus dat wordt gewoon opsturen.

Gr
Henk


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ik zou m zo dicht mogelijk boven of onder het zwaartepunt zien te monteren. Zo excentrisch zorgt ie ervoor dat je quad continue aan het corrigeren is, wat niet gunstig is voor je accuduur en ook niet voor je links-voor motor. Ook gebruikt deze motor daardoor al een goed deel van het vermogen dat "gereserveerd" wordt voor stabiliteitscorrecties, dus de windgevoeligheid zal toenemen.
Wat weegt dit dingetje eigenlijk? Zal niet mega-veel zijn, anders had je vast duidelijker last gehad van het bovenstaande.

Oh en trouwens: de quad weet niet dat ie boven water vliegt, hoor. Dus het vliegen is op zich niet anders dan boven land. De gevolgen als -ie ophoudt met vliegen zijn wèl groter, dus houd ik gewoon een iets grotere marge aan qua resterende accu. En ik let goed op waar de wind vandaan komt. Liefst tegen de wind in wegvliegen, dan kun je binnen dezelfde tijd ook weer terug komen. Anders een nòg grotere marge qua resterende batterijduur aanhouden, of besluiten dat shot toch maar niet te maken.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
Maar als het dieper is dan 30 meter, ik vlieg in Noorwegen nu boven het Hardangerfjord en die is op de plek waar ik vlieg 700 meter diep, dat wordt een lang koordje en lange tijd om binnen te halen. Ben benieuwd of daar ook iets voor is. Dat gele apparaatje zal de drone wel niet dragen op 30 meter van het wateroppervlak.
Hier vloog ik vandaag:
 
Dat gele apparaatje drager een moker (vuistje) van 3 kg. De lijn kan 4,5 kg dragen. Dat is 4 x een Mavic.

Toch even dat filmpje kijken???

700 meter diep daar is niks voor en ik denk dat je drone op 700 diepte iets kleiner is geworden

Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt: