Zo groeide DJI in 10 jaar tijd uit tot marktleider op het gebied van drones

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.280
Waarderingsscore
2.918
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl

In de afgelopen tien jaar is dronefabrikant DJI uitgegroeid van een eenmanszaak tot een bedrijf met een omzet van een miljard dollar. Naar schatting is DJI momenteel goed voor 60% van de omzet in de dronesector. Maar hoe lukte het oprichter Frank Wang om in zo’n korte tijd een miljoenenbedrijf op te zetten?

Lees verder
 
Mooi artikel en respect voor de man die dit weet te realiseren. Maar als je kijkt hoe DJI de importeurs en dealers aan het lijntje houdt om vervolgens de mensen die rechtstreeks bij DJI bestellen voorrang te geven ( meer winstmarge ), dan roept dat toch weer wat minder respect op....

Dit is wat momenteel speelt bij de levering van de Mavic pro..
 
Zo heb ik er ook nog wel een. Begin december een P4P gekocht. vanaf het begin al problemen met de camera. Beelden en foto's niet scherp. Dealer was gelijk overtuigd van een foute drone, maar mocht van DJI niet omruilen voor een nieuwe. Vervolgens opgestuurd naar DJI. Er is heel wat overtuigingskracht nodig geweest om hen van de fout te overtuigen. Eindelijk gaven ze toe, maar nu is het artikel niet voorradig en moet uit het buitenland komen. Een gimbal/camera, een van de essentiele onderdelen van een drone, niet voorradig. En ik als klant maar wachtten.
 
Ik moet terugkomen op wat ik eerder geschreven heb. Gisteren, na vier weken, kwam de drone weer terug. Tot mijn eigen stomme verbazing en naar later bleek ook die van de dealer, bleek DJI toch een nieuwe drone geleverd te hebben. Batterij, controller, oplader waren nog wel mijn "oude".
Vanmiddag vrij genomen om toch even te vliegen en eea uit te testen. Perfect.
Voor het grootste deel kom ik dus terug op mijn kritiek op DJI.
 
Mooi dat het geregeld is. Zo langzamerhand zullen er echt wel meer concurrerende spelers op de markt komen, dat zullen ze zich ook wel realiseren.

Alleen vind ik het geen slimme actie om de vele distributeurs die voor veel geld pre orders plaatsen en betaald hebben buitenspel te zetten om de mensen die rechtstreeks bestellen eerder te kunnen bedienen.

Ik vind het zowiezo niet netjes dat er rechtstreeks gekocht kan worden....

Maar goed, het blijft een mooi product!!!!!
 
Alleen vind ik het geen slimme actie om de vele distributeurs die voor veel geld pre orders plaatsen en betaald hebben buitenspel te zetten om de mensen die rechtstreeks bestellen eerder te kunnen bedienen. Ik vind het zowiezo niet netjes dat er rechtstreeks gekocht kan worden....
Even voor de duidelijkheid. Ik heb de drone niet rechtstreeks bij DJI gekocht, maar gewoon via een bestaande winkel.
 
Even voor de duidelijkheid. Ik heb de drone niet rechtstreeks bij DJI gekocht, maar gewoon via een bestaande winkel.

Sorry als het verkeerd overkwam, dat was niet mijn bedoeling.

Ik bedoelde dat het van DJI geen slimme actie is... Dat jij hem niet rechtstreeks gekocht hebt was wel duidelijk.
En zou je dat wel gedaan hebben dan is dat natuurlijk ook geen probleem. Je ziet nu dat veel mensen hun koop annuleren bij de lokale dealers om vervolgens rechtstreeks een MavicPro bij de fabrikant te bestellen.....Dit snap ik van de kopers wel, daar gaat het mij niet om.

Alleen dat DJI de klanten bij de lokale dealers weg trekt vind ik niet slim.