Ervaring Toemen, Den Bosch

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Ikbegrijp het echt niet! Heeft deze baas geld over en is zijn winkel puur voor de hobby? Ik heb ook ooit eens een zaak gehad en daar deed ik alles voor de klanten. Heb altijd geleerd; je moet het van de mond op mond reclame hebben, daar heeft dit bedrijf zo te lezen geen kaas van gegeten.
 
We zijn van huis uit ook ondernemers en mijn vader leerde mij, als het hard waait, gaat ook een bos stro met de wind mee.
Je kunt niet iedereen blij maken, maar niet goed reageren op aantoonbare fouten, iets pas echt dom. Tevreden mensen vertellen het verder, maar ontevreden mensen spreken er veel vaker over. Bereiken dus veel meer mensen. Gelukkig zijn er in ons hobby gebied ook hele goede bedrijven en laten daar onze boodschappen maar doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: vayreda
Mijn winkelervaring bij toemen. Waar moet ik beginnen? In iedergeval potentiele klanten waarschuwen. Als je je een lange lijdensweg wilt, je geld kwijt wilt zonder dat je krijgt waarvoor je betaald hebt, als je telkens achter de feiten aan wilt lopen , overdonderd wilt worden met beloftes, en als je gewoon voor de gek wilt worden gehouden dan moet je bij toemen kopen. Heb eind october de mavic pro platinum combo besteld, zeiden dat deze binnen 12 dagen er was, nou het heeft 2maanden geduurd, en dan nog niet eens de combo maar het gewone pakket. Die overige onderdelen zouden ze binnen 1 week opsturen, heb na die week net voor kerst de rest bestelling geannuleerd en 300 euro restitutie gevraagd. Daar gingen ze mee akkoord en zou, jawel binnen 5 dagen erop staan. Je raad t al , op de dag vandaag nog steeds geen geld , na ongeveer 10 emails gestuurd te hebben. Nu via rechtsbijstand een procedure gestart. Voor diegene die mij niet geloofd. Kijk even op klacht.nl en vul toemen in. Geen enkele goede review


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Teun Pasman
Ik kan me er helemaal in vinden, eigenlijk is het niet te geloven, dat ze hun eigen ruiten ingooien.
Toch zullen er ook tevreden klanten rondlopen.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ik denk dat er nog weinig tevreden klanten over zijn. Het is echt een bende daar en denk dat het een kwestie van tijd is , dat ze dicht gaan. Ze beloven en beloven en kunnen niets waarmaken. Zodra ze het geld hebben is de service etc voorbij. Er zijn nog genoeg andere drone winkels en webshops waar je wel iets aan hebt. Ze informeren je absoluut niet , je moest ze zelf altijd bellen en achter hun beloftes aan rennen. Zoals ze in brabant zeggen. Ze hebben me de pis lauw gemaakt en ben bezig met stappen te ondernemen.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Beste Eric, je bent echt boos hè , misschien helpt het, als ik je vertel, dat mijn komende Drone niet bij Toemen gekocht gaat worden. Zie ook mijn ervaring met deze winkel. Groet PHTB


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Beste phtb,
Ja ben nogal boos en vooral terleurgesteld en dat zulke zaken zoals toemen , deze prachtige hobby voor ons en voor nieuwe drone hobbyisten kapot maken. Ik ben blij dat je daar niet gaat kopen , ik hoop dat er meer volgen. In iedergeval bedankt voor je steun. En mochten er meer klachten zijn over toemen, dit aub melden.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Beste phtb
Ik lees inderdaad dat jij precies het zelfde hebt meegemaakt.ik
had ook mijn spark ingeruild, moest hem wel gelijk die week brengen. Ook 1.5 uur in de auto gezeten. Zelf alles direct willen hebben, waar je dan ook intrapt en vervolgens zelf heeeeel lang moeten wachten op je nieuwe bestelling en je laten misleiden dat t er over 1.5 week is. Ook misleidend was dat ze op hun website de platinum aanboden en in het groen zetten op voorraad , terwijl deze nog in verre wege te bekennen was. Heb hier ook screenshots van gemaakt toendertijd en deze worden naar de consumentenbond gestuurd.Ook zelf telkens moeten bellen waar het blijft, zonder dat toemen zelf even feedback geeft.Ik hoop dat nieuwe droneliefhebbers eerst dit forum lezen voordat ze iets bij die toemen gaan kopen. Brief ligt al bij de rechtbijstand. Wel nog even iets zeggen over dronekenner.nl en droneland almere Hele goede service, mbt terugbellen informatie en vooral eerlijkheid, daar kan toemen nog heel wat van leren , als ze de fantastische concurentie overleven


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
ik hier niet zulke goede ervaringen met toemen
diversen dingen besteld of het verkeerde kwam of imitatie troep waar je wel volle pond voor betaald en de foto te zien krijgt van bv de org.propellers van dji en de prop gards maar als je het binnen krijgt is het krom slap en nep . geen toemen meer voor mij !!!!!
 
Beste Drdave, jammer dat je van te voren niet kunt weten, dat ook andere slechte ervaringen hebben gehad met dit bedrijf.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb al een aantal keren wat besteld incl. iets fout gestuurd, maar altijd netjes opgelost.
 
Ongetwijfeld zijn er natuurlijk ook mensen, waarbij het wel goed is gegaan, maar ik deel deze ervaring niet,omdat het bij altijd fout is gegaan.
 
Ik heb al een aantal keren wat besteld incl. iets fout gestuurd, maar altijd netjes opgelost.

Of je hebt aandelen in het bedrijf of je hebt gewoon mazzel.

Mijn ervaring is dat her een waardeloos bedrijf is . Ze liegen , beloven zodra ze het geld hebben zijn ze nergens meer te vinden. En absoluut geen customerservice, je moe zelf overal achteraan gaan.

Ik hoop in iedergeval dat je niet tegen de lamp loopt in de toekms.

Succes


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Aandelen heb ik in Air France Laten we het houden op “mazzel”
 
Die aandelen zou ik snel verkopen, binnenkort moet er geld bij..........


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Vroeger vaak geweest ivm RC auto, boot, vliegtuig. Ze hadden een monopolie dus je had eigenlijk geen keus. Maar de sfeer in de winkel was nou niet echt warm. Arrogante houding etc. Mij zien ze er al heel lang niet meer.

En als ik de reacties hier en van andere mensen hoor dan is er niet veel veranderd.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Hallo,

Ik kan me ook aansluiten met een uiterst negatieve ervaring bij Toemen en zal daar zeker niet meer terug komen.

Een aantal jaar terg was mijn eerste Phantom 2 vision+ gecrashed en was naar Toemen gegaan voor reparatie.
Toen ik daar aankwam deden ze eigenlijk al moeilijk om te gaan repareren.
Maar uiteindelijk zou dat toch aan gebeuren.

Toen ik de Drone, in koffer want dat vond ik wel zo veilig bij hun had afgegeven deden ze me een aanbod om een Phantom 3 te kunnen kopen.
Zij zouden de oude drone houden en ik hoefde maar een paar 100 euro bij te betalen.
Maar ik wilde dat eigenlijk nog niet.

Op weg naar huis in de auto zitten denken en met ht thuisfront overlegt en besloten om het toch te doen.
Ik Toemen gelijk gebeld dat ik het toch deed.

Terug bj Toemen staat de nieuwe drone al op de balie te wachten, mijn ouwe drone was nergens meer te vinden, ook mijn koffer niet.
Toen ik vroeg waar mijn koffer was om de nieuwe drone gelijk in te kunnen vervoeren bleek die al ergens achter te staan, want die was van hun zeiden ze.
Ik zeg, hoezeo die is van jullie, ik ruil de drone in en niet de koffer.

Zeggen ze : als je een auto inruild, ruil je toch ook de wielen in....
Ik zeg, als ik een auto inruil, ruil ik de garage niet in, stelletje achterlijke.
Vervolgens heb ik mijn ouw done met koffer weer mee naar huis genomen, wat een ballentent daar zeg.
Denken mijn koffer ff in te pikken.

Nee, ook mij zie je daar niet meer terug


Vervolgens heb ik wel een nieuwe Phantom 3 standaard besteld bij droneland.nl
Op een gegeven moment was die gecrashed oid en moest terug voor reparatie naar Droneland.
Om een lang verhaal kort te maken is die drone bij Droneland kwijt geraakt, ik heb maanden zonder gezeten.
Ook problemen met mail en telefooncontact.
Op een gegevenmoment werd ik door de directeur zelf gebeld en die snapte niet hoe een en ander kon gebeuren en deed een mooi bod.
Ik kreeg het geld van de kwijtgeraakte Drone terug, en ik kreeg de Phantom 3 4K voor de helft van de prijs.Drone terug storten

Nou dat was goed opgelost, dus voor Droneland een dikke 10, Toemen een -10

Marcel
 
Toemen is een grote zaak en heeft alles in huis.
Zelf heb ik er nog geen ervaring mee met Toemen.
Maar als je veel verkoopt, dan heb je namelijk ook veel klachten.
Kijk maar naar andere grote webshops.
Wat aangaat met producten die niet zijn zoals ze moeten zijn is voor de verkoper niet leuk en voor de klant ook niet.