Anafi

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

VH Drone

New Member
Lid geworden
26 jun 2018
Berichten
22
Waarderingsscore
3
Punten
3
Leeftijd
49
Locatie
Lingewaard
Mijn Anafi wordt binnen enkele dagen geleverd. Zijn er meer mensen die de Anafi hebben besteld of van plan zijn om er 1 te bestellen?

Verzonden met mijn Huawei P20 pro en de Dronepilots.nl app
 
Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen. Ik heb Parrot om een reviewexemplaar gevraagd maar nog 0 reactie gekregen. Dan niet...
 
Even een update.
Ik heb dinsdag een Anafi bezorgd gekregen. Helaas heb ik de pech dat in mijn drone een foutje zat. Na 2 dagen lijkt de kogel door de kerk te zijn.
Zoals het er nu uitziet komt de nieuwe Anafi begin volgende week.

Verzonden met mijn Huawei P20 pro en de Dronepilots.nl app
 
Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen. Ik heb Parrot om een reviewexemplaar gevraagd maar nog 0 reactie gekregen. Dan niet...
Kijk je toch gewoon een bestaande review. ;)
 
De Parrot Anafi lijkt me (na alle reviews) nog steeds een erg leuke drone, echter aangezien (na een hele week bellen en mailen met de heldesk van Parrot) er nog steeds geen nieuwe drone onderweg is naar mij (ondanks alle beloftes van Parrot), heb ik besloten om te kappen met Parrot en een refund te vragen.

De helpdesk van Parrot is echt heel erg slecht en reageert nauwelijks (uit zich zelf). Je moet constant achter je eigen case aanzitten om ook maar iets gedaan te krijgen. Dan denk je dat je problemen opgelost zijn, maar dan moet een andere afdeling weer naar je case kijken en dan gebeurt er alsnog niets en veranderen blijkbaar ineens de procedures van Parrot waardoor je van voren af aan kunt beginnen.

Kortom een ogenschijnlijk erg leuke en interessante drone, maar zodra je te maken krijgt met de helpdesk van Parrot kom je letterlijk terecht in een helpdesk hel.
 
Ai, dt is jammer. Ik was ook benieuwd naar ervaring met de Anafi van mensen op dit forum. Hopelijk gaat de refund wel goed...
 
Inderdaad jammer, vooral dat sommige bedrijven nog niet door hebben dat tevredenheid van een gebruiker niet ophoudt bij een goed product, maar dat ook service deel uit maakt van het product als geheel.
 
Even een update.
Ik heb dinsdag een Anafi bezorgd gekregen. Helaas heb ik de pech dat in mijn drone een foutje zat. Na 2 dagen lijkt de kogel door de kerk te zijn.
Zoals het er nu uitziet komt de nieuwe Anafi begin volgende week.

Verzonden met mijn Huawei P20 pro en de Dronepilots.nl app

Wat voor foutje zat erin ?

Heb ook de anafi ontvangen , maar heb nog geen tijd gehad om de doos te openen, ivm op vakantie . Had hem net te laat besteld om hem mee te nemen, nu wel mer de mavic pro aan het vliegen. Maar zou wel graag alvast willen weten wat er niet goed was aan de anafi.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Het betrof bij mij een connectie probleem. Na het updaten (in het begin) van zowel de drone als de controller kon ik geen connectie meer krijgen met de drone (zowel met de controller als de telefoon/tablet) en gaf de app aan dat hij geen contact met de controller kan leggen terwijl hij wel verbonden was.
Ik heb zelf verder onderzoek gedaan (aangezien de Parrot helpdesk echt waardeloos was en alleen maar standaard antwoorden verstrekte) en ik kwam er achter dat de drone in de 5.8 GHz modes zat en daardoor er in ieder geval met de telefoon/tablet geen connectie te leggen viel aangezien die niet verder dan 5.0 GHz ondersteunen.

Nu ben ik (weer) aan het wachten op Parrot op het papierwerk om mijn drone terug te sturen zodat ik eindelijk mijn geld terug kan krijgen. BTW ik ga nu voor de Mavic Air aangezien die in een vergelijkbare prijsklasse en prestatie klasse ligt.

Ik hoop dat jouw drone deze problemen bespaart blijven, maar ik heb al gelezen dat er meer mensen vergelijkbare problemen hebben.
 
Het betrof bij mij een connectie probleem. Na het updaten (in het begin) van zowel de drone als de controller kon ik geen connectie meer krijgen met de drone (zowel met de controller als de telefoon/tablet) en gaf de app aan dat hij geen contact met de controller kan leggen terwijl hij wel verbonden was.
Ik heb zelf verder onderzoek gedaan (aangezien de Parrot helpdesk echt waardeloos was en alleen maar standaard antwoorden verstrekte) en ik kwam er achter dat de drone in de 5.8 GHz modes zat en daardoor er in ieder geval met de telefoon/tablet geen connectie te leggen viel aangezien die niet verder dan 5.0 GHz ondersteunen.

Nu ben ik (weer) aan het wachten op Parrot op het papierwerk om mijn drone terug te sturen zodat ik eindelijk mijn geld terug kan krijgen. BTW ik ga nu voor de Mavic Air aangezien die in een vergelijkbare prijsklasse en prestatie klasse ligt.

Ik hoop dat jouw drone deze problemen bespaart blijven, maar ik heb al gelezen dat er meer mensen vergelijkbare problemen hebben.

Ok dankjewel
Misschien had het dan ook te maken met die update?

Denk dan dat ik die update dan maar niet doe, tenzij het moet.
Ik heb de drone bij ar winkel gekocht. In het geval hij het niet doet, stuur ik hem terug


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Als parrot bebop gebruiker in het verleden (2 jaar terug) ook te maken gehad met de helpdesk (defecte SC1 controller). Toen was het nog redelijk goed. Jammer van dit verhaal. 5.8Ghz wordt meestal ook alleen maar voor video transmissie gebruikt. Dus raar dat hij dan in die freq staat.
 
Ik heb zojuist de anafi geinstalleerd, hij deed het gewoon, toen heb ik even getest en op 5ghz geduwd en inderdaad deed ie t niet meer. Heb hem toen op wifi gezet om alleen met telefoon te vliegen, daarna weer met controller aangesloten en deed ie het gewoon weer. Maar was wel ff n vervelend moment. Ook vervelend dat er nog geen reserve batterijen beschikbaar zijn


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Gelukkig er is een uitweg dus....Wel een beetje slordig van parrot (franse slag?). Ik ben zeer benieuwd naar de bevindingen.
 
Ja inderdaad franse slag. Maargoed de chinezen(dji) kunnen er ook wat van, daar moet je het ook allemaal zelf uitzoeken , net zoals bij parrot. Geen goede manual of uitleg en nergens een reset knop te vinden


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ja inderdaad franse slag. Maargoed de chinezen(dji) kunnen er ook wat van, daar moet je het ook allemaal zelf uitzoeken , net zoals bij parrot. Geen goede manual of uitleg en nergens een reset knop te vinden


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Die ervaring heb ik met DJI nog niet. Kan ik dus (nog) niet over mee praten. Inmiddels al wel meer dan 300 vluchten mee gedaan. Maar dat is weer ander topic....
 
Die ervaring heb ik met DJI nog niet. Kan ik dus (nog) niet over mee praten. Inmiddels al wel meer dan 300 vluchten mee gedaan. Maar dat is weer ander topic....

Mijn ervaring met dji , is na elke update firmwaren of dji go app update, doet ie t of doet ie niet , of als ie t doet , wat is slechter geworden.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ik kom er achter dat freeflight 6 nog niet officieel beschikbaar is in the app store (apple). In plaats daarvan kun je je inschrijven bij parrot als tester Freeflight 6. Ze verwachten over een paar dagen de app voor apple gebruikers beschikbaar te hebben. Ook weer een beetje slordig naar mijn idee.
 
Ik kom er achter dat freeflight 6 nog niet officieel beschikbaar is in the app store (apple). In plaats daarvan kun je je inschrijven bij parrot als tester Freeflight 6. Ze verwachten over een paar dagen de app voor apple gebruikers beschikbaar te hebben. Ook weer een beetje slordig naar mijn idee.

Dat is vreemd, ik heb de app zojuist gedownload vanuit app store

Probeer in het zoekprogramma , freeflight 6


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Dat is vreemd, ik heb de app zojuist gedownload vanuit app store

Probeer in het zoekprogramma , freeflight 6


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Nee helemaal niks. Waarom staat die melding dan ook op de site van parrot? Heb je al op die link in mijn vorige post geklikt? Dan snap je waarom.
 
Kijk heb hier n screenshot van app store.
Denk dat parrotbde informatie op hun site nog niet geupdate hebben of eruit gehaald hebben. IMG_0748.JPG


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app