Nieuw drone eigenaar en reeds ten einde raad

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Filip Bekaert

New Member
Lid geworden
14 feb 2019
Berichten
9
Waarderingsscore
1
Punten
1
Leeftijd
58
Locatie
Wetteren België
Hallo allemaal,

Ik ben sinds gisteren eigenaar van een Xiro xplore V, het toestel heb ik 2dehands aangekocht om binnenkort mijn zoon te filmen op traininig op de racetrack in Aragon.
De controler en de drone zelf schijnen perfect met elkaar te communiseren maar wanneer ik mijn smartphone ( Samsung S7) wil in verbinding zetten met de camera wil dit maar niet lukken.
Van zodra ik bij mijn wifi verbindingen de xplorer aanduidt vraagt deze een passwoord.
Ik heb de vorige eigenaar gecontacteerd maar die heeft er blijkbaar nooit een passwoord ingezet.
Op het net zegt met dat ik XIRO1245 zou moeten ingeven, maar ook geen resultaat.
Resetten heb ik ook al die filmpjes op Xirodrone reeds nageaapt, geen resultaat
Updates, voor zover ik er verstand van heb, it is niet mijn sterkste vak ( ben al 54 jaar ) geen resultaat
De melding die op mijn smartphone komt als ik Xiro1245 ingeef is : VERIFICATIEFOUT
De vorige eigenaar had een Iphone en ik een Samsung met android, ik heb waarschijnlijk al zoveel verkeerd gedaan dat het apparaat helemaal verkloot is.
Vandaar hier mijn hulpkreet want ik ben ten einde raad en vertrek in 2 weken naar spanje.
Groeten
Filip
 
Misschien kan dit helpen tot een oplossing, het sd-kaartje die in de camera zat stond nog vol met foto's en fimpjes van de vorige eigenaar. Ipv deze te wissen heb ik het kaartje geformateerd.
Kan dit de oorzaak zijn van alle probelemen?
Zoja hoe kan dit hersteld worden.
Ik ben bereid bij iemand langs te komen, zo wanhopig ben ik, want ik heb er van mijn vrouw al vanlangs gekregen dat ik waarschijnlijk de miserie van iemand anders heb overgekocht.
Groeten
Filip
 
  • Leuk
Waarderingen: Luchtruiter
Poeh he, de Xiro Xplorer V, die zien we niet zo heel vaak voorbij komen op het forum.

Ik heb die drone een paar jaar geleden gereviewd, en er ook een video over gemaakt: Xiro Xplorer-V Discovery (video)review

Je moet in ieder geval via de wifi range extender verbinding maken met het toestel. In de video zie je dit ook terugkomen. Was je zo zo ver gekomen, dat je die range extender erbij betrekt?
 
  • Leuk
Waarderingen: Luchtruiter
Gegoogled op “default password xiro xplorer”. Daar kwam het vandaan. Als je vervolgens die reeks weer opzoekt kom je op verschillende sites over Xiro uit.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ik Google net op die code en zie dat het Xiro's sales telefoonnummer is. :D

Call us at 4008073888 to get further sales channel information.
 
Die heb ik ook gezien inderdaad. Maar ook het volgende:

range extender help - Xiro Owners Forum

www.xiro-owners-forum.com › Board index › General Discussion

Vertaal deze pagina
28 feb. 2016 - ... les réglages personnels, sélectionnez "connect camera" et connectez à UG3300_XXXXXX, le mot de passe par défaut est : 4008073888

XIRO Xplorer V *******Owners Thread - RCGroups

https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?...XIRO...V...

Vertaal deze pagina
22 feb. 2016 - 15 posts - ‎11 auteurs
Then go back to the xiro app and repeat step #8 10. you should then see "UG3300EN_xxx" 11. inputpassword "4008073888" then “Done”

En zo zijn er nog meer, verder kan ik ook niet helpen helaas.
 
Die heb ik ook gezien inderdaad. Maar ook het volgende:

range extender help - Xiro Owners Forum

www.xiro-owners-forum.com › Board index › General Discussion

Vertaal deze pagina
28 feb. 2016 - ... les réglages personnels, sélectionnez "connect camera" et connectez à UG3300_XXXXXX, le mot de passe par défaut est : 4008073888

XIRO Xplorer V *******Owners Thread - RCGroups

https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?...XIRO...V...

Vertaal deze pagina
22 feb. 2016 - 15 posts - ‎11 auteurs
Then go back to the xiro app and repeat step #8 10. you should then see "UG3300EN_xxx" 11. inputpassword "4008073888" then “Done”

En zo zijn er nog meer, verder kan ik ook niet helpen helaas.
 
Dit is allemaal wel goed, maar zoals ik al eerder melde kan ik helemaal niet aankoppelen aan de camera laat staan van dit allemaal aan te passen.
Ik denk dat met al hetgene die ik al heb geprobeerd het alleen maar slechter heb gemaakt, nu kan ik de gimbal al niet meer besturen.
Duidelijk bewijs dat computers en al die software helemaal niet voor mij zijn, ben hier veel te oud voor geworden.
Mijn drone avontuur zal voor korte duur zijn vrees ik, als er geen concrete oplossing is voor dit probleem weet ik al waar de drone zal heen " vliegen" , want ik maak er mij alleen nerveus op.
Nog eens een duidelijk bewijs , 2ehands kopen ( goedkoop kopen ) is duur kopen, geen service geen garantie, en als je het niet snapt eindigt het in de container.
 
Dennis, de link die jij doorstuurde van Xiro owners forum lijkt heel veel op mijn probleem, wat er op het laatste staat is interessant, sd-kaart formateren van op de app, ik denk dat het kaartje die erbij is gewoon geformateerd is, want er staat helemaal niks op.
gr
 
Dennis, de link die jij doorstuurde van Xiro owners forum lijkt heel veel op mijn probleem, wat er op het laatste staat is interessant, sd-kaart formateren van op de app, ik denk dat het kaartje die erbij is gewoon geformateerd is, want er staat helemaal niks op.
gr

Misschien idee om op het xiro forum jouw probleem ook ff voor te leggen?
Ik kan je helaas ook niet verder helpen, maar ben alsnog benieuwd naar de oplossing!


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Beste Filip om met drone te vliegen zet uw 4g en uw WiFi af je drone vliegt op satelliet de problemen zouden dan moeten verdwijnen groetjes Gino de graef pilot eagle one


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Probeer eerst met je instellingen terug te zetten op fabrieksinstellingen en zorg er ook voor dat ge de laatste updates hebt groetjes eagle one


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
hey eagle one, het probleem is niet het vliegen op sateliet of op een andere manier, het probleem is dat ik geen verbinding kan krijgen tussen mijn smartphone en de camera.
Ik heb de drone gekocht om te filmen en ik kan niet eens de camera aanzetten om te filmen want ik heb geen verbinding.
Vliegen dat zijn zorgen voor later.
 
trouwens ik zou heel graag alles terugzetten naar fabrieksinstellingen, maar hoe doe je dat in godsnaam, blijkbaar is er in heel België of Nederland niemand die ervaring heeft of iets meer kent van een Xiro Xplore V drone.