- Lid geworden
- 3 mrt 2020
- Berichten
- 78
- Waarderingsscore
- 24
- Punten
- 8
- Leeftijd
- 72
- Locatie
- Netherlands, Huizen
Zou het (wat heb je aan een hoogtemeter, die niet de juiste hoogte aangeeft) niet handig zijn om voor vertrek een 0 meting te doen, (QFE),
Of aan de hand van de door het vliegveld verstrekte luchtdruk (QNH) de hoogtemeter te callibreren?
Ik weet nog dat ik op mijn ontvanger wel eens een eindloos bandje tegen kwam met ondermeer deze informatie (Flight Information Centre ), is dat er niet meer?
Dus 800 ft werkelijkKijk nou, een idioot die op 300 ft vliegt, terwijl ik daar tot 400ft mag dronen!
Nou, als zij zich niet aan regels hoeven houden, dan hoef ik dat ook niet!Bekijk bijlage 2717
Klopt. Dit was vrij precies de plek waar ik die twee foto's genomen heb
Linkje: ICAO Annex 7"Registratie moet zo groot zijn dat je het met normaal goede visus op 1000ft kunt lezen."
heb je daar een linkje van?
wat ik mij herinner is een uitspraak van de politie dienst luchtvaart, "als je de registratie letters kan lezen boven aaneengesloten bebouwing, zit ie te laag".
Goed om dat misverstand uit de wereld te helpen. Boven mijn huis komt, vooral op een mooie zondag middag, het ene na het andere sportvliegtuigje laag over, kennelijk is dat een voor de hand liggende route.
Er zijn denk ik geen restricties aan het aantal db's dat de uitlaat mag produceren, want dat gaat soms gepaard met een bak herrie van heb ik jou daar.
Ik zal mijn db meter is neerleggen, dan kan ik dat inzichtelijk maken.
Als niemand kan zien hoe laag je vliegt, kan ik me voorstellen dat je op 100 meter gaat vliegen boven de bebouwde kom: je ziet veel meer details
ADS-B is ook verplicht voor general aviation, maar dan alleen voor vliegtuigen met MTOM >= 5700 kg.Registratie moet zo groot zijn dat je het met normaal goede visus op 1000ft kunt lezen.
Lelystad heeft op dit moment een luchtdruk van 1032mbar. Dat zorgt er voor dat mijn ADSB transponder straks 513ft lager aangeeft dan mijn hoogtemeter.
Luchtverkeersleiding gebruikt ADSB alleen als ondersteuning en RADAR als primaire bron. Maar dan nog alleen voor de laatste paar mijlen bij een vliegveld en gecorrigeerd voor de lokale luchtdruk.
ADSB is voor General Aviation niet verplicht, dus bijna niemand heeft dat aan boord (€4500 voor een setje, €2000 om in te bouwen...) En dus zijn dergelijke sites van multilateratie afhankelijk.
In dit specifieke geval van een Piper Cub, ben ik al blij dat ie een mode C transponder (alleen reagerend op een "ping", dus een soort van sonar peiling met elektromagnetische golven) aan boord heeft, laat staan ADSB. Zonder trsnsponder mag je in Nederland trouwens ook gewoon vliegen, maar dan niet hoger dan 1200ft.
Oh, die wist ik niet. weer wat geleerdADS-B is ook verplicht voor general aviation, maar dan alleen voor vliegtuigen met MTOM >= 5700 kg.