Recente inhoud door Peter Bremer

  1. P

    Discussie over het gewicht van de Mini 2

    Voor de MTOM gaat het om wat gedocumenteerd c.q. gecertificeerd is. Er zijn ook gewone vliegtuigen die op papier gedowngrade zijn naar een MTOM 1999 kg ivm landings en ATC kosten. Structureel kan het vliegtuig meer hebben en voldoet het in dat geval ook boven die MTOM nog aan de specificaties in...
  2. P

    Overzicht UDP 2022

    Dat is geen UDP. Die is namelijk gedefinieerd als: "The uniform daylight period is based on sunrise and sunset time at 52°00'N 005°00'E (namely from 15 minutes before sunrise until 15 minutes after sunset)." Voor de juiste wettelijke UDP tijden is er maar één juiste bron: NL AIP GEN 2.7.1 (een...
  3. P

    Hoogte

    Wat Wat dacht je van de voorzorgslanding die een vliegtuig moest maken op luchthaven Eindhoven na een drone aanvaring, had makkelijker veel slechter kunnen aflopen. Verzonden met mijn SM-N960F en de Dronepilots.nl app
  4. P

    Remote Identification

    Gewone vliegtuigen worden tegenwoordig individueel geïdentificeerd door een 24 bits ICAO address and identification. Voor details zie AIP NL AIC Series B 23/2004. Het zou vreemd zijn om voor drones iets anders te bedenken. 24 bits past decimaal in 8 cijfers. Heb je bijna 16.8 miljoen mogelijke...
  5. P

    No Fly zone

    Ik denk vanaf het ARP, Airport Reference Point. EHTE heeft ook twee parallelle banen dus welke zou je moeten nemen. Het ARP van EHTE ligt aan de noord grens van het vliegveld. Verzonden met mijn SM-N960F en de Dronepilots.nl app
  6. P

    Temporary segregated area (TSA)

    Volgens AIP ENR 5.1.4voor EHTSA18; GND - FL55 Prohibited 04 MAY between - (1730-1830) due to memorial ceremony. Excepted are emergency flights by or on behalf of police, trauma teams or SAR Verzonden met mijn SM-N960F en de Dronepilots.nl app
  7. P

    No Fly zone

    Laten veel vogels nou de neiging hebben zelf uit de buurt van vliegtuigen te blijven. Ik heb liever een vogel tegen mijn prop dan een drone. Een vogel geeft alleen veel troep. Een drone leidt vrijwel direct tot een noodlanding door schade aan/levensgevaarlijke onbalans in prop en schade aan...
  8. P

    Drone gaat niet recht omhoog bij start

    Misschien te veel wind? Verzonden met mijn SM-N960F en de Dronepilots.nl app
  9. P

    Hulp bij Notam

    En vergeet de notams niet voor de militaire oefeningen in noord Groningen en Friesland niet, daar wordt minstens één keer per jaar een groot gebied afgesloten voor één of meer weken voor het overige luchtverkeer. Daar wordt dan ook erg laag gevlogen. Als je dan met een drone gepakt wordt, dan...
  10. P

    Vliegen bij schemering

    Let dus wel op dat zijn tijden in UTC, voor de lokale Nederlandse tijd er in de winter een uur bij optellen en in de zomer twee uur. Datum van wisseling staat in tabel aangegeven met een vetgedrukt tijdstip. Verzonden met mijn SM-N960F en de Dronepilots.nl app
  11. P

    Vliegen bij schemering

    Je kan ook gewoon heel praktisch het AIP lijstje pakken, even uitprinten en voor de rest van het jaar klaar. Verzonden met mijn SM-N960F en de Dronepilots.nl app
  12. P

    Vliegen bij schemering

    Die discussie verlies je want er is maar één wettelijke definitie van UDP en maar één bron waar de wettelijk geldige tijden staan: de AIP. Elk andere bron is niet rechtsgeldig. Verzonden met mijn SM-N960F en de Dronepilots.nl app
  13. P

    Vliegen bij schemering

    Er staat niet bij op welke lokatie die website de tijden baseert. Dus helaas niet de wettelijke tijden voor UDP. Daar is maar één juiste bron voor: de AIP. Zie de mijn berichtje met link en hoofdstuk/paragraaf nummer. Het verschil in tijdstip voor zonsopkomst/ondergang verschilt tussen oost en...
  14. P

    Vliegen bij schemering

    UDP is gedefinieerd als "The uniform daylight period is based on sunrise and sunset time at 52°00'N 005°00'E (namely from 15 minutes before sunrise until 15 minutes after sunset)" De enige juiste bron voor de tijdstippen van UDP is de tabel van GEN 2.7 in de AIP. Let op die tabel is in UTC...
  15. P

    Hulp bij Notam

    Het gaat om CTAs en UTAs die liggen allemaal op grote hoogte, dus aks dronevlieger niet relevant. Verzonden met mijn SM-N960F en de Dronepilots.nl app