Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Skeyes heeft de VLL2 voorwaarden aangepast:
"Using a direct remote identification system is mandatory, but for UAS operations performed in the "open" category with a UAS with a maximum take-off mass of less than 900g or in the "specific" category, it will be mandatory only as from 1/7/2022"
We...
OK, ik zie totaal geen reactie meer dus ofwel heeft iedereen er zich bij neergelegd of jullie vliegen allemaal illegaal; :o)
Anyway - Skeyes heeft de website aangepast, het verplicht aan boord hebben van remote identification op <900 gram drones is verwijderd uit de VLL2 vluchtvoorwaarden...
Ondertussen 5 december, en nog altijd de verwijzing in SLL2. Gedaan met vliegen rond Antwerpen & Brussel (behalve op nieuwjaar, dan sluit Antwerp Airport een dag, kan je overal de lucht in, super tip!)
Ik lees dit net op een andere website:
"
“Op dit moment heeft EASA reeds enkele datums voor het invoeren van technische bepalingen zoals bepaald in EU 2019/947 uitgesteld tot latere data. Dit vooral door het ontbreken van de nodige technische ontwikkelingen. (EU 2021/1166, art1 punt 3)
We...
Kievitten zijn super aggresief als ze kleintjes hebben. Geen enkele andere vogel mag nog maar een beetje in de buurt komen.
Verder, in geval van nood, sportstand en hard stijgen, komt als een "alfa vogel" over. :)
De drone wetten zijn simpelweg -> "we beschermen maximaal onze belangen en alle verantwoordelijkheid ligt bij de drone operator."
't Is inderdaad gezond verstand gebruiken hier... als je aangesproken wordt, de beelden laten zien en kijken wat de betrokken personen willen.
Verder, gooi geen...
Moest dat nog niet werken, even een korte nieuwe opname maken en de oude wordt ook netjes afgesloten.
Je wil niet weten hoe vaak ik vergeet record op stop te zetten :D
Worst case kan je 60P vertragen naar 50P en een vloeiend beeld krijgen, maar uiteraard beter in 25 of 50P filmen. Voor luchtbeelden zal het echt niet opvallen dat iedereen wat trager wandelt & fietst :p
PAL & NTSC zijn enkel van toepassing op analoge televisie (coderingsformaat) - het enige...
De kans is groot dat C0 het niet aan boord gaat hebben, want "niet nodig" voor deze klasse.... behalve in VLL2 dan, dus hier zou de kleine mini 3(?) wel eens uit de boot mee kunnen vallen. Laat ons hopen dat het ook daar aan boord is.