Ultrasonic sensor error

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

vayreda

Active Member
Lid geworden
21 apr 2017
Berichten
539
Waarderingsscore
124
Punten
43
Leeftijd
70
Locatie
Zandvoort
Heeft niemand deze melding gehad? Want het Dji forum staat er bol van. Volgens mij heeft dit te maken met de laatste update, omdat ik er niet eerder last van heb gehad.
Contact gehad met Dji en die zeggen dat ik de Phantom 4 pro moet opsturen voor reparatie.
Jammer is dat ik a.s. zaterdag een shoot heb en nu erg onzeker ben met deze melding. (Ultrasonic sensor error, land immediately!)
Ik heb ook nog een Mavic Pro, maar dat voelt toch iets anders om een shoot te maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Travel and Drones
Hier ben ik weer, want ik blijf het gek vinden dat niemand op dit forum deze melding heeft gehad of heeft.
Maar na meerdere mail met service desk van DJI heb ik het volgende besloten/ontdekt:
Dji heeft in een mail gezegd dat ik de Drone moet opsturen voor test en eventueel reparatie, inmiddels de labels van UPC binnen incl. case number, doos gehaald en tape. De avond ervoor kwam ik er achter dat mijn Dji assistent verouderd was en een nieuwe update binnengehaald. Opnieuw alles gekalibreerd en klaar om toch nog een keer te testen voordat ik de Drone meerdere weken kwijt ben. Gisteren gevlogen en meteen zonder met mijn bekende landing gear en de Gimbal protector waarop mijn Brandplaatje zit vastgeschroefd. Want ik blijf erbij dat de foutmelding een software probleem is (de sensors onder zijn volgens mij te ruim gespreid ingesteld) Twee batterijen opgevlogen op alle modes en verschillende hoogtes (tot 50m) en geen enkele keer de error. Laatste batterij eerst alleen met landing gear geen error, nu met mijn Gimbal protector erop en ja hoor de error! Dus wat ik al veronderstelde zit het probleem in de sensors( zijn brandschoon en geen vuil) dus geen hardware probleem.
Gisteren na thuiskomst meteen een mail naar Dji met mijn bevindingen en ga de Drone dus niet opsturen, tenzij erop aandringen. Aangezien het weekend is, zal ik morgen of overmorgen antwoord krijgen. Ik hou jullie op de hoogte,
Ps. sorry voor het lange verhaal, maar dan hebben jullie een beetje leesvoer
 
Net een antwoord gekregen! Mijn broek zakte ter plekke af na het lezen van de mail:

Hi, Edwin

Thank you for contacting DJI Technical Support.

We acknowledged the details that you sent to us. Upon reading your message, you mention that you put the Gimbal guard to your Phantom 4 Pro and got an error message. May we know what is the error message you received? Also, may I confirm if the Gimbal guard you are pertaining is like this as shown below.



If so, then it is called Gimbal Lock. The Gimbal Lock is not advised to used during flying and it can damage your aircraft when it is used during flight.
Thank you for choosing DJI.

You will receive an email survey two days after this email if not responded. If you happen to be away and won’t be able to answer this email timely, please disregard the survey and reply to us directly.

Best Regards

Jherome
DJI Customer Support
Website: DJI Support - Here for You

Ik heb gelijk geantwoord met “ Lezen jullie wel de eerdere mail die ik heb verstuurd? En dat ik dit schandalig vind en dat ze de mail doorsturen naar een manager technische dienst.
Wordt vervolgd....,,.
 
Eindelijk! Ze hebben de error melding doorgestuurd “we have process an investigation and partnership with one of our analysis department”
Nu maar hopen dat er een oplossing komt.....wordt weer vervolgd
 
Denk dat t wel degelijk te maken heeft met de gimbal protector, en extended landinggear?Volgens mij wordt het ook heel vaak afgeraden hiermee te vliegen . Deze kan de sensors aan de onderkant verstoren. Je hebt ook het metale plaatje erop geschroeft las ik. Dit kan toch ook niet goed zijn voor de sensors, want volgens mij weerkaats dit de golven. Als ik jou was zou ik gewoon zonder enige extra poespas vastgemaakt aan of onder je drone vliegen. En ik meende me te herinneren dat als je dji refresh hebt en je hebt een crash , dan heb je grote kans dat je niets vergoed krijgt.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Klopt Eric, alleen vind ik het raar dat ik ruim 8 maanden lang zo heb gevlogen zonder deze foutmelding!
Maar ik ben zojuist gebeld door DJI (China, zij hadden mij nummer gevraagd) En de technische dienst beaamt in het gesprek dat ze de sensors wijder hebben afgesteld met de laatste update! Dus daarom kreeg ik deze melding. Ben nu maar druk aan het tekenen in 3D om een landing gear (deze geven geen problemen tijdens de test) te laten printen in 3D waarop je het Brandplaatje kunt bevestigen zonder de Gimbal guard.
 
Vandaag is er een update van de DJI go app incl. een sensor update! Ga morgen meteen testen en kijken of de error er uit is.
Ps. Voor de geïnteresseerde: had een vraag aan het ILT i.v.m. hoeveel tekst er op een Brandplaatje moet staan: Het PH nummer is voldoende (ik doe er wel een tel. Nr. bij in het geval van een fly away)
 
Vandaag gevlogen en alles ok, behalve met de Gimbal guard dan is er weer die melding. Ga brandplaatjes bestellen die op de zijkant van de landing gear kunnen worden geplaatst.
 
En als je toch perse met die Gimbal guard wil vliegen kan je deze toch ook met tie wraps vastzetten?
 
Hoi Peter,
Tie wraps maakt niet uit, want het zit hem duidelijk in de Guard zelf met of zonder brandplaatje. Dus ga ik niet meer vliegen met de Guard en ga die brandplaatjes plaatsen.
Zodra de brandplaatjes er zijn laat ik een foto zien. Ps. ga morgen ook eens vliegen met het programma "Litchi" kijken of ik deze melding dan ook krijg.
 

Bijlagen

  • 9200000057863051.jpg
    9200000057863051.jpg
    11,9 KB · Weergaven: 18
  • Leuk
Waarderingen: Peter Ferex
Hoi Peter,
Tie wraps maakt niet uit, want het zit hem duidelijk in de Guard zelf met of zonder brandplaatje. Dus ga ik niet meer vliegen met de Guard en ga die brandplaatjes plaatsen.
Zodra de brandplaatjes er zijn laat ik een foto zien. Ps. ga morgen ook eens vliegen met het programma "Litchi" kijken of ik deze melding dan ook krijg.

Okido, dacht misschien probleem dan toch uit de metaaldelen zou komen vandaar mijn idee.

Ben benieuwd hoe Litchi bevalt maar begreep dat die niet werkt als je ook de Dji app gebrukt? Litchi gebruik ikzelf nog niet en zat te denken die dan op een andere tablet te zetten om zo dan toch met beide app's te kunnen werken.
 
Klopt. Litchi om te vliegen en Dji app om updates binnen te halen.
 
Je snap dus niet wat ik bedoel. Wat ik hoorde is als je beide app's op een tablet heb dat al conflicten kan geven. Dus een tablet om met Dji app te vliegen en een tablet waarop Litchi app vliegt.
 
Tuurlijk snap ik wat je bedoeld. Je kunt twee programma’s op een tablet hebben, alleen kun je maar met een app tegelijk vliegen. Je moet alleen de ene app goed afsluiten voordat je met de andere app gaat vliegen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Ferex
Tuurlijk snap ik wat je bedoeld. Je kunt twee programma’s op een tablet hebben, alleen kun je maar met een app tegelijk vliegen. Je moet alleen de ene app goed afsluiten voordat je met de andere app gaat vliegen.
Vond het ook al een raar verhaal maar dacht als jij hetzelfde probleem zou hebben het wel eens op waarheid had kunnen berusten. Thanks, gooi ik Litchie er ook gewoon wel bij op.
 
  • Leuk
Waarderingen: vayreda
Als het weer morgen meezit, ga ik weer testen. Heb nl vandaag ook Android versie van 6.1 naar 7.0 geüpgraded. Had een jaar geleden van 7.0 gedowngraded naar 6.1. Wordt nu wel tijd om te kijken of 7.0 stabiel is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Ferex
Ondanks de wind, lekker gevlogen en kunnen testen: Alleen met de landing gear gemonteerd en zonder Gimbal guard, geen sensor error op verschillende hoogte en wat ik helemaal lekker vond is dat beide apps (Dji go & Lichti) geen problemen geven met de versie 7. I’am a happy man
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Ferex