12 volt naar 220

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

RoelCuijpers

Member
Lid geworden
18 feb 2019
Berichten
33
Waarderingsscore
18
Punten
8
Leeftijd
34
Locatie
Eindhoven
Hi guys.

Aanstaande zomer ga ik naar IJsland en wil graag mijn Mavic meenemen. Nu heb ik al vernomen dat je de batterijen beter kan ontladen tot ongeveer 30% (of 1 groen lampje nog aan) als je gaat vliegen en dat ze in LiPo safe bags moeten.

Verder las ik hier ook al dat sommige mensen niet tevreden zijn met de auto oplader van Mavic zelf. Ik heb vroeger een 12v naar 220v omvormer gehad als ik samen met vaders met de motor op pad ging. Dat werkte verder prima.

Is het een idee om ipv de mavic oplader een converter te kopen zoals deze bijv. en dan de reguliere oplader te gebruiken in de auto? Heeft iemand hier ervaring mee?

Thanks a bunch!
giphy.gif
 
Is het een idee om ipv de mavic oplader een converter te kopen zoals deze bijv. en dan de reguliere oplader te gebruiken in de auto? Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb er geen ervaring mee helaas (Mavic Pro begaf het voor ik hem nodig had op vakantie), maar wel met omvormers. Wees voorzichtig met wat je koopt. Voor een heel andere toepassing (CPAP) heb ik er 2 gehad die onbruikbaar waren: de CPAP trok schijnbaar te veel vermogen (90W) als die aan wou, waardoor de omvormer afschakelde en de CPAP dus geen stroom had. De motor moest draaien om de zaak werkende te houden. Dat was natuurlijk niet handig (te meer daar er toch al een 2de accu was, die de omvormer voedde, eht was niet de motor-accu).
 
  • Leuk
Waarderingen: RoelCuijpers
Ik betwijfel of het goed gaat. Ervaring leert da voor een goede werking beter een omvormer met zuivere sinus gekocht kan worden. Niet dat het andere niet zou werken maar de aangesloten apparatuur gaat wel eerder stuk. Als je goed leest waarschuwt de leverancier hier ook voor:

!!Deze omvormer is een gemodificeerde sinusomvormer. Voor apparaten als high-end audio & video apparatuur, laptops, gamingsystemen, opladers voor draadloos gereedschap, keukenapparatuur, apparaten die een motor met varierende snelheid hebben, meetapparatuur, elektrische scheerapparaten, zuurstofconcentrators, faxmachines, garagedeuropeners en andere gevoelige elektrische apparaten kunt u voor optimaal gebruik beter een zuivere of pure sinusomvormer aanschaffen!!

Let op: gebruikt u een omvormer met een te laag vermogen, dan kunnen zowel de omvormer als het aangesloten apparaat beschadigd raken. Wilt u bepalen welke omvormer geschikt is voor uw apparaat en toepassing? Doorloop dan het stappenplan onder aan deze pagina. Het maximaal vermogen van deze omvormer is 150 Watt, geschikt voor apparaten tot ongeveer 75 Watt.

Van dezelfde site zou ik dan deze kiezen. Is gelijk weer een stukje(!?):confused: duurder maar dan weet je zeker dat het allemaal goed gaat: Omvormer 12V naar 230V - 150 Watt - Omvormer, Ingangsspanning: 12 Volt DC, Uitgangsspanning: 230 Volt AC, Pure Sinus, Maximaal vermogen: 150 Watt.

Succes en veel plezier in ijsland.
 
  • Leuk
Waarderingen: RoelCuijpers
Hi guys.

Aanstaande zomer ga ik naar IJsland en wil graag mijn Mavic meenemen. Nu heb ik al vernomen dat je de batterijen beter kan ontladen tot ongeveer 30% (of 1 groen lampje nog aan) als je gaat vliegen en dat ze in LiPo safe bags moeten.

Verder las ik hier ook al dat sommige mensen niet tevreden zijn met de auto oplader van Mavic zelf. Ik heb vroeger een 12v naar 220v omvormer gehad als ik samen met vaders met de motor op pad ging. Dat werkte verder prima.

Is het een idee om ipv de mavic oplader een converter te kopen zoals deze bijv. en dan de reguliere oplader te gebruiken in de auto? Heeft iemand hier ervaring mee?

Thanks a bunch!
giphy.gif
30% is niet wat DJI adviseert. Uit mijn hoofd adviseren die tussen de 40% en 65% bij storage langer dan 10 dagen.

Sent from my SM-G920F using Dronepilots.nl mobile app
 
Voor vakantie in vliegtuig probeer ik ze tot gewenste punt leeg te vliegen en dan niet op te laden. Lukt dat niet, dan laat ik drone stationair thuis draaien (of soms met wat gas erop, om de boel te versnellen, maar niet te hard of te land) met alle props van de motoren verwijderd. Gewoon alleen aan laten staan zonder motoren te laten draaien werkt ook, maar minder snel.
 
Voor vakantie in vliegtuig probeer ik ze tot gewenste punt leeg te vliegen en dan niet op te laden. Lukt dat niet, dan laat ik drone stationair thuis draaien (of soms met wat gas erop, om de boel te versnellen, maar niet te hard of te land) met alle props van de motoren verwijderd. Gewoon alleen aan laten staan zonder motoren te laten draaien werkt ook, maar minder snel.
Klinkt logisch, thanks!