Hey,
Voor school zijn we bezig met het bouwen van een drone. Maar we lopen steeds tegen een error aan; error 29 motor start failure.
De error:
Motors Start failure caused by TX stick(s) mid point error too big
If the TX stick(s) mid point error is too big, Motors Start will fail when you execute the Combination Stick Commands (CSC) and lead to the aircraft will not takeoff.. And the LED will blink Red four times per second continually to warn you.
TX stick(s) mid point error too big can be caused by the following reasons:
(1) There is TX stick (except the throttle stick) not at center when power on the autopilot system.
(2) The TX sticks has been trimmed, which leads to the large deviation of mid point. For example, the SUB-TRIM has been adjusted for Futaba transmitter.
(3) The TX stick(s) travel has larger asymmetry.
For the reason (1), please put all TX sticks at the mid point, and then power cycle the autopilot system to re-record the mid point. If the problem continues, that can be caused by the reason (2) or reason (3), you need to adjust the output range of your TX, and then use the Assistant Software to redo the TX calibration. Please carry out the following procedures.
(1) Connect to the Assistant software, click Basic-> R/C-> Command Sticks Calibration, and push all TX sticks throughout their complete travel range to see if any stick cannot reach its largest position.
(2) Adjust the largest travel of TX stick until the cursor on the Assistant software can reach both end positions, according to your TX manual.
(3) Power cycle the autopilot system, note that power cycle is required.
(4) Redo the TX calibration according to the Assistant software.
We hebben dit al 2 keer eerder weten op te lossen door de transmitter open te maken en de contactjes aan te duwen. We denken dat het misschien ligt aan een kabelbreuk in de kabeltjes van de transmitter. We weten dit echter niet zeker. We hebben voor de rest ook geprobeerd de command sticks te kalibreren. Ook de IMU calibation hebben we geprobeerd, maar geen succes. Ook hebben we op de transmitter zelf een kalibratie uitgevoerd. Ook dit had geen effect. De motoren hebben het dus wel al een aantal keer gedaan, maar deze error blijft maar terugkeren.
De specificaties van de apparatuur zijn als volgt:
-Transmitter: DX6i van spektrum
-Receiver: AR610 van Spektrum
-Flight controller: Naza v1 m
We weten dus niet echt waar het probleem zit. We nemen aan dat het de receiver is, maar dit weten we niet zeker. Misschien dat jullie hier meer ervaring mee hebben en ons eventueel zouden kunnen helpen?
Groetjes,
Kees
Voor school zijn we bezig met het bouwen van een drone. Maar we lopen steeds tegen een error aan; error 29 motor start failure.
De error:
Motors Start failure caused by TX stick(s) mid point error too big
If the TX stick(s) mid point error is too big, Motors Start will fail when you execute the Combination Stick Commands (CSC) and lead to the aircraft will not takeoff.. And the LED will blink Red four times per second continually to warn you.
TX stick(s) mid point error too big can be caused by the following reasons:
(1) There is TX stick (except the throttle stick) not at center when power on the autopilot system.
(2) The TX sticks has been trimmed, which leads to the large deviation of mid point. For example, the SUB-TRIM has been adjusted for Futaba transmitter.
(3) The TX stick(s) travel has larger asymmetry.
For the reason (1), please put all TX sticks at the mid point, and then power cycle the autopilot system to re-record the mid point. If the problem continues, that can be caused by the reason (2) or reason (3), you need to adjust the output range of your TX, and then use the Assistant Software to redo the TX calibration. Please carry out the following procedures.
(1) Connect to the Assistant software, click Basic-> R/C-> Command Sticks Calibration, and push all TX sticks throughout their complete travel range to see if any stick cannot reach its largest position.
(2) Adjust the largest travel of TX stick until the cursor on the Assistant software can reach both end positions, according to your TX manual.
(3) Power cycle the autopilot system, note that power cycle is required.
(4) Redo the TX calibration according to the Assistant software.
We hebben dit al 2 keer eerder weten op te lossen door de transmitter open te maken en de contactjes aan te duwen. We denken dat het misschien ligt aan een kabelbreuk in de kabeltjes van de transmitter. We weten dit echter niet zeker. We hebben voor de rest ook geprobeerd de command sticks te kalibreren. Ook de IMU calibation hebben we geprobeerd, maar geen succes. Ook hebben we op de transmitter zelf een kalibratie uitgevoerd. Ook dit had geen effect. De motoren hebben het dus wel al een aantal keer gedaan, maar deze error blijft maar terugkeren.
De specificaties van de apparatuur zijn als volgt:
-Transmitter: DX6i van spektrum
-Receiver: AR610 van Spektrum
-Flight controller: Naza v1 m
We weten dus niet echt waar het probleem zit. We nemen aan dat het de receiver is, maar dit weten we niet zeker. Misschien dat jullie hier meer ervaring mee hebben en ons eventueel zouden kunnen helpen?
Groetjes,
Kees