Buiten temperatuur

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

willyluyten

New Member
Lid geworden
8 nov 2021
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
50
Locatie
Horn (NL)
Beste leden,

Weet iemand van jullie hoe ik de temperatuur sensor kan omzeilen van de accu zonder dat ik km's er mee ga vliegen?
Mijn drone is een Dji Phantom 3 pro .
Ik wilde gaan vliegen met de drone en toen bleek er een melding te komen dat de accu onder de 15 graden celsius was terwijl buiten een aangename temperatuur was van rond de 7 graden celsius.
Dit ondanks dat de accu vanuit de auto direct in de drone werd geplaatst en wilde laten opstijgen.

Hoe doen anderen dit met drone vliegen in de sneeuw en volle zon c.q. bij vulkanen???
Schwarzwald is niks geworden en volgende week wil ik naar Zwitserland met in februari naar Zweden-Noorwegen-Lapland met temperaturen tot -28 graden celsius.
 
Accu op het lichaam bewaren binnenzak jas kan je proberen
Beste leden,

Weet iemand van jullie hoe ik de temperatuur sensor kan omzeilen van de accu zonder dat ik km's er mee ga vliegen?
Mijn drone is een Dji Phantom 3 pro .
Ik wilde gaan vliegen met de drone en toen bleek er een melding te komen dat de accu onder de 15 graden celsius was terwijl buiten een aangename temperatuur was van rond de 7 graden celsius.
Dit ondanks dat de accu vanuit de auto direct in de drone werd geplaatst en wilde laten opstijgen.

Hoe doen anderen dit met drone vliegen in de sneeuw en volle zon c.q. bij vulkanen???
Schwarzwald is niks geworden en volgende week wil ik naar Zwitserland met in februari naar Zweden-Noorwegen-Lapland met temperaturen tot -28 graden celsius.

Verzonden met mijn CPH2145 en de Dronepilots.nl app
 

Heb nog even verder gekeken op internet voor je
Beste leden,

Weet iemand van jullie hoe ik de temperatuur sensor kan omzeilen van de accu zonder dat ik km's er mee ga vliegen?
Mijn drone is een Dji Phantom 3 pro .
Ik wilde gaan vliegen met de drone en toen bleek er een melding te komen dat de accu onder de 15 graden celsius was terwijl buiten een aangename temperatuur was van rond de 7 graden celsius.
Dit ondanks dat de accu vanuit de auto direct in de drone werd geplaatst en wilde laten opstijgen.

Hoe doen anderen dit met drone vliegen in de sneeuw en volle zon c.q. bij vulkanen???
Schwarzwald is niks geworden en volgende week wil ik naar Zwitserland met in februari naar Zweden-Noorwegen-Lapland met temperaturen tot -28 graden celsius.

Verzonden met mijn CPH2145 en de Dronepilots.nl app
 
ik vlieg al 8 jaar lang ieder jaar in de winter in noord Noorwegen, Zweden of Finland (volgende week ook weer).

Het belangrijkste voor de accu: als er (voet)verwarming bij de achterpassagiers leg ze daar neer, heb je dat niet, leg ze dan bij de voeten van de bijrijder neer. Ja,als het -25 is bevriezen de ramen van de achterpassagiers ook gewoon terwijl je de kachel aan hebt staan.

Lukt dat niet, hou accu's tegen je lichaam aan.

Krijg je toch de melding, stijg op, blijf ff op dezelfde plek hangen tot de batterij op temperatuur is.

Ik wissel elke keer dat ik land mijn accu en laad ze meteen weer op omdat ze sneller leeg zijn en ik ga niet tot het uiterste. (Kan zijn dat ze niet meteen laden als ze te warm zijn).

De belangrijkste tip:

Leg de drone zelf in de kofferbak, in de kou!

Waarom? Extreme temperatuurwisselingen zijn niet goed. Steeds van -30 naar +20 is niet goed voor heel veel dingen. Dus ik niet voor je props. Nog een nadeel van koud naar warm is dat je lens en dus ook al je sensoren beslaan. (Als je sensoren ineens niet werken en de drone raar gaat doen, zet hem dan in de sportmodus, dit zet alle sensoren uit).

Die condensvorming heb je ook op je props, en dat bevriest weer eenmaal in de lucht met alle nadelen van dien.

In een paar sneeuwvlokken kun je prima vliegen worden het er meer, land dan. Sneeuw kan ophopen op de props.

Dit is slecht een deel van de dingen waar ik zelf rekening mee houdt in de koude landen. Heb nog wel meer tips maar typen op een telefoon heeft niet mijn voorkeur..
 
Laatst bewerkt:
Vlucht van 8 minuten terwijl het een klein beetje mistig is in de -25,5

Bekijk bijlage 3429
Een mooi voorbeeld van hoe snel het kan gaan met aanvriezen van ijs op de propellers!

Een simpele tip is om een zakdoekje met wat WD-40 langs de props te halen voordat je opstijgt. Daardoor heb je veel minder snel last van ijsvorming.

Het gevaar is dat de aërodynamische eigenschappen van de propellerbladen verstoord raken als gevolg van ijsafzetting. Daardoor moeten de motoren steeds harder werken. Totdat ze het niet meer kunnen bolwerken en je drone van het één op het andere moment uit de lucht valt!
 
In de modelvliegerij wordt er veel met verwarmde koffers gewekt om Lipo accu's warm te krijgen , Lipo accu;s geven opgewarmd meer vermogen dan als ze koud zijn . als je googeld op : lipo heating case of Lipo-Heizung heizkoffer zie je heel veel mogelijkheden .

H :)
 
  • Leuk
Waarderingen: rcee