‘DJI Mavic 3 verschijnt eind september, krijgt mogelijk H-vormig frame’

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.280
Waarderingsscore
2.918
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl
‘DJI Mavic 3 verschijnt eind september, krijgt mogelijk H-vormig frame’

DJI zal de Mavic 3 op 26 september aankondigen. Dat blijkt uit een uitgelekte uitnodiging voor de productpresentatie. Volgens de Chinese slogan op de uitnodiging gaat het om “de derde terugkomst van de koning der koningen”. De nieuwe Mavic krijgt wellicht een H-vormig frame, net zoals de Inspire. Verder beschikt de Mavic 3 mogelijk over een nieuw optical image stabilization (OIS)-systeem.

Lees verder
 
Hallo Wiebe, ik ben nieuw in de wondere wereld vd drones
Ik ga eind juli mn roc-l opleiding doen.
Ik lees met veel plezier de bijdrages van jou
Thanks
 
  • Leuk
Waarderingen: djfly en wdejager
Het lijkt mij beter dat DJI afscheid gaat nemen van de naam 'Hasselblad' uit hun productrange, gezien het debakel wat dat met zich meebracht.
 
  • Leuk
Waarderingen: wdejager
Latere update van dit artikel:

Naar nu blijkt is ‘gelekte uitnodiging’ met daarop de datum 26 september een hoax, meldt DroneXL nu. De website betreurt het brengen van fake news. Zodra er meer bekend is over de mogelijke releasedatum van de Mavic 3, dan komen we hier uiteraard op terug.
 
Wat een zeperd, komt die überhaupt dit jaar nog uit?
De verwachting is nog steeds dat DJI dit jaar met een opvolger van de Mavic 2 komt. Deze is alweer ruim 2 jaar op de markt, en dat is best lang voor een prosumer toestel.

Aan de andere kant heeft COVID-19 natuurlijk ook DJI getroffen, naast de troubles op de Amerikaanse afzetmarkt. Bovendien is er op wereldwijd niveau nog steeds maar weinig serieuze concurrentie voor de Mavic 2-serie (ik zie Skydio en Autel Robotics nog niet echt als mondiale spelers). Dus misschien dat ze bij DJI wat minder haast hebben gekregen en nog even de Mavic 2 uitmelken. Maar dàt er een Mavic 3 aankomt is voor mij geen vraag, maar een gegeven.
 
Om maar even in de geruchten sfeer te blijven; hoe reëel is het dat de mavic 3 geleverd wordt met de smart-controller?
Ik heb die geruchten ook gelezen. Het zou kunnen dat er een versie met Smart Controller komt, ervan uitgaande dat de Mavic 3 nog altijd gebruik maakt van OcuSync 2.0 voor de video-overdracht en dat er geen nieuwe functies op zitten die wellicht nieuwe bedieningsorganen vereisen.

Off-topic: de huidige Smart Controller zou volgens DJI ook geschikt gemaakt worden voor de Mavic Air 2, maar dat is tot op heden nog niet gerealiseerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: peterp0st
Als ze bij DJI de DJI Go 4 besturingsapp blijven gebruiken voor een nieuwe Mavic 3, dan vrijwel zeker.

Als hij uit gaat komen met ondersteuning van de DJI Go 5 (=DJI Fly) app, waar nu de Mini en Air 2 mee werken, dan valt het te bezien, aangezien die app volgens mij (nog?) niet draait op de Smart Controller?

(Dit is tenminste uitgaande van mijn voorlopige aanname dat er twee verschillende codebases zijn voor beide apps, in plaats van dat beide "alleen maar" een grafische schil zijn op/rond de laatste DJI Mobile SDK.)
 
  • Leuk
Waarderingen: peterp0st
Als ze bij DJI de DJI Go 4 besturingsapp blijven gebruiken voor een nieuwe Mavic 3, dan vrijwel zeker.

Als hij uit gaat komen met ondersteuning van de DJI Go 5 (=DJI Fly) app, waar nu de Mini en Air 2 mee werken, dan valt het te bezien, aangezien die app volgens mij (nog?) niet draait op de Smart Controller?

(Dit is tenminste uitgaande van mijn voorlopige aanname dat er twee verschillende codebases zijn voor beide apps, in plaats van dat beide "alleen maar" een grafische schil zijn op/rond de laatste DJI Mobile SDK.)
Ik denk niet dat DJI GO 4 nog gebruikt gaat worden voor nieuwe drones. Dus je hebt een goed punt voor wat betreft DJI Fly. En nee, die app is er nog niet voor de Smart Controller. Wel DJI Pilot, maar dat is weer een ander verhaal.