120 meter hoogte begrenzing uitzetten Mavic 2

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansphoto

New Member
Lid geworden
19 apr 2018
Berichten
9
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
50
Locatie
vught
hallo

ik zoek een manier om de 120 meter hoogte begrenzing van mijn Mavic 2 uit te zetten.

is er iemand die weet hoe ik dat voorelkaar kan krijgen?
 
Dat kan toch gewoon in de app?
Waar ook het bereik en de rth hoogte wordt ingesteld
 
  • Leuk
Waarderingen: Hansphoto
waarom zou je die begrenzing uit willen zetten?
 
... er is een reden dat die beperking is ingebouwd ...
(Dat ben ik, namelijk, met mijn G.A. vliegtuig op 150m)
Maar binnen 600 m, binnen UDP, van een object moet je 1000 ft boven dat object blijven. Dus de uitzondering voor drones om een beetje boven de 120 m AGL te vliegen bij dat soort objecten is geen probleem. Vandaar ook die wettelijke regel voor drone gebruik.

Verzonden met mijn SM-N960F en de Dronepilots.nl app
 
Maar binnen 600 m, binnen UDP, van een object moet je 1000 ft boven dat object blijven. Dus de uitzondering voor drones om een beetje boven de 120 m AGL te vliegen bij dat soort objecten is geen probleem. Vandaar ook die wettelijke regel voor drone gebruik.
Ik durf er een kratje bier op te zetten dan geen enkel forumlid ooit gebruik heeft moeten maken van deze uitzondering op de regel.
 
Wij houden ons allemaal aan de wettelijke regels. Alleen worden die regels in veel filmpjes hier wel flink opgerekt. Neem nu de VLOS. Misschien vliegen de profs hier allemaal met grote, opvallende drones. Maar met mijn Mini 2 ben ik met 100m al buiten de VLOS. Misschien een verrekijker meenemen...
 
  • Leuk
Waarderingen: Ardjoen
hallo

ik zoek een manier om de 120 meter hoogte begrenzing van mijn Mavic 2 uit te zetten.

is er iemand die weet hoe ik dat voorelkaar kan krijgen?
ondertussen heb ik nog geen antwoord op mijn vraag. ja, ik weet het zit er niet voor niets op maar wil het gewoon weten
 
Bij de mini 2 is dat in het menu Safety - Max Altitude - Slider verschuiven van 120 mtr naar bv 500 mtr..
Ik denk dat de Mavic 2 dat ook zeker in zo'n menu heeft zitten. Succes.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hansphoto
Sorry hoor, maar als je dat niet weet, geloof ik niet dat je ooit in het menu van de Go4 app bent geweest,
en lijkt het mij onverstandig om dit hoger te zetten in jougeval... :)
 
Heb je een Mavic Air 2 (S) dan zie het antwoord van HR-Dronepixls.
Heb je een Mavic 2 Pro of Zoom kun je het ook aanpassen via het menu: eerst op de drie puntjes rechtsboven tikken, dan links boven op het drone symbooltje en daarna even naar onderen scrollen, naar Maximum Altitude. Als je meer dan 120 meter invoert dan krijg je eerst een waarschuwing te zien. En ja, hou je aan de regels: die hoogteregel is er niet voor niets.
Het is wel reuze handig als je bijvoorbeeld in Thailand gaat vliegen: daar is de maximale vlieghoogte 90 m.
Het is overigens zo dat hoe hoger je vliegt, hoe platter een foto of video wordt. Shots van een lagere hoogte geven meestal een veel beter plaatje met meer diepte.
 
Bij de mini 2 is dat in het menu Safety - Max Altitude - Slider verschuiven van 120 mtr naar bv 500 mtr..
Ik denk dat de Mavic 2 dat ook zeker in zo'n menu heeft zitten. Succes.
hier heb ik tenminste wat aan. dank! het is gelukt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.