180º Pano functie van de DJI Spark uitgetest

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.280
Waarderingsscore
2.918
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl
Onlangs is er een nieuwe versie van de DJI Go 4 app verschenen. Eén van de nieuwe features in deze app is de 180º Pano functie voor de DJI Spark. Middels deze feature kun je met één druk op de knop panoramafoto's maken die bestaan uit 21 afzonderlijke foto's. Onlangs trok ik er met windkracht 4 op uit om de nieuwe feature in de praktijk uit te proberen. Lees mijn ervaringen hier: Nieuwe 180º Pano functie van DJI Spark werkt zelfs bij harde wind
 
Laten we hopen dat de pano rourines ook voor Pantom 4P gaat gelden. 360 x 180 zou dan heleman top zijn. De Litchi software kan dan wel 360 x 180 pano's maken, maar is behoorlijk instabiel. Het heeft mij al een Phantom 3a gekost.
 
dat maakt idd mooie foto's ja!!!

Ze zouden die optie ook voor de andere DJI drones toe moeten voegen (mavic pro!!!! :p )
 
Onlangs is er een nieuwe versie van de DJI Go 4 app verschenen. Eén van de nieuwe features in deze app is de 180º Pano functie voor de DJI Spark. Middels deze feature kun je met één druk op de knop panoramafoto's maken die bestaan uit 21 afzonderlijke foto's. Onlangs trok ik er met windkracht 4 op uit om de nieuwe feature in de praktijk uit te proberen. Lees mijn ervaringen hier: Nieuwe 180º Pano functie van DJI Spark werkt zelfs bij harde wind
Hallo, ik heb je artikel gelezen en vandaag voor het eerst mbv de panoramoptie een foto gemaakt. Als ik deze in de app edit dan zie ik inderdaad een mooie panorama foto maar enorm vertekend in de hoeken met name. Doe ik iets verkeerds?
 
Hallo, ik heb je artikel gelezen en vandaag voor het eerst mbv de panoramoptie een foto gemaakt. Als ik deze in de app edit dan zie ik inderdaad een mooie panorama foto maar enorm vertekend in de hoeken met name. Doe ik iets verkeerds?
Dat zie je wel meer bij simpele panorama-programma's. Een 180° panorama zal hoe dan ook vervorming in de hoeken hebben. Je projecteert immers een (bijna) halve bol op een plat vlak en dan kan het niet anders of er vervormt iets. Ofwel zijn de verticale lijnen gebogen, maar is de horizon wel recht, ofwel zijn de verticale lijnen mooi recht, maar dan zijn de horizontale vlakken niet evenwijdig. Meer gesofisticeerde programma's kunnen tussen beide wat schipperen en een aanvaardbaar resultaat produceren. De beste programma's rekenen gewoon de hele opname opnieuw uit, maar tenzij je een snelle computer hebt met een stevige grafische kaart, ben je daar wel even mee bezig. Niet iets op het niveau van je smartphone.