1s lader

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

GPT

Member
Lid geworden
10 mei 2021
Berichten
50
Waarderingsscore
22
Punten
8
Leeftijd
42
Locatie
Overijssel
We gebruiken behoorlijk wat lipo's voor onze tinyhawks. En qua aantal zitten we goed (18 stuks), maar 't opladen gaat wat stroef. Er zat een lader voor 6 lipo's via usb bij de thf2 rtf maar die werkt niet echt lekker. De helft van de tijd laden de lipo's niet.
Is er een lader voor 1s hv die jullie kunnen aanraden. Liefst dus waar we meerdere lipo's tegelijk kunnen laden.
 
Laatst bewerkt:
Er zat een lader voor 6 lipo's via usb bij de thf2 rtf maar die werkt niet echt lekker.
Je laadsnelheid zal voornamelijk afhankelijk zijn van de device waar je deze insteekt.
 
Ik heb recent een ISDT q6 Nano aangeschaft (ISDT Q6 Nano 1-6S LiPo Acculader). Die kan ook 1-6s HV lipo's laden. Nadeel is alleen dat je een 12V voeding nodig hebt, en je maar 1 accu tegelijkertijd kan laden. Misschien is het een idee dit te combineren met een balance board, dan zou je er meer kunnen laden. ISDT heeft overigens ook wel laders met een stekker, de specs geven wel aan of ze 1S HV kunnen laden.

Als je naar dit soort laders overstapt, moet je ook even goed nadenken wat voor stekker converters je nodig hebt. om ze uberhaupt aan te sluiten. De laders hebben meestal XT-60, en waarschijnlijk hebben de emax accu iets van een JST connector.

edit:
even een kleine opmerking over balance boards: als je x accu's parallel laad, worden ze door de lader gezien als 1 grote accu. Het is dan een goed idee om achteraf per accu even te checken of ze een gezond voltage hebben. Desnoods even per accu kort balance-chargen. Dit probleem is wel wat kleiner als het om 1S accu's gaat (vergeleken met 4s, 5s, 6s)
 
Voor gebruik van een balance board moeten de accus ongeveer gelijke spanning hebben toch? We gebruiken ze nu dwars door elkaar voor 3 verschillende quads dus dat is niet echt handig.
ik had gehoopt op een ac lader waar ph 2.0 aansluitingen opzitten.
 
Voor gebruik van een balance board moeten de accus ongeveer gelijke spanning hebben toch? We gebruiken ze nu dwars door elkaar voor 3 verschillende quads dus dat is niet echt handig.
ik had gehoopt op een ac lader waar ph 2.0 aansluitingen opzitten.
De meeste mensen die balance boards gebruiken, meten hun accu's en groeperen ze op voltage. Dan kan je ze batchgewijs met de balance board opladen, daarna nog even per accu controlleren en klaar.

Ik heb ze zelf nooit gebruikt en altijd gewoon per accu geladen, maar kan me voorstellen dat dit in deze situatie wel handig kan zijn omdat je waarschijnlijk genoeg accu's om te laden hebt om ze op voltage te groeperen
 
Nou de praktijk nu is dat ik 3/4 minuten vlieg en de accu dan wissel en de gebruikte aan de lader leg. Laden duurt ongeveer een uur dus tegen de tijd dat die weer vol is ben ik met de laatste paar volle accus bezig. Op deze manier kunnen we redelijk de hele dag door vliegen met zijn drieen. Dus groeperen is niet echt een optie nu.