249 gram drone met (tijdelijke) extra payload. Mag dat met alleen een exploitantnummer?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Macron0

New Member
Lid geworden
12 aug 2021
Berichten
5
Waarderingsscore
1
Punten
1
Leeftijd
53
Locatie
Almere
Hallo,
In mijn geval gaat het om een mavic mini.
Ik kan er via google eigenlijk geen antwoord op vinden. Ik vermoed dat het niet mag.
Je ziet bijvoorbeeld die zonnekapjes, of zo'n extra landingsgestel ,batterij klemmetjes, zelfs een filtertje voor op de camera of skins. 1 gram is al snel gehaald.
Nu zal een filtertje of skin waarschijnlijk niet zo snel opvallen/vragen opwerpen bij een BOA maar zo'n landingsgestel wel.
Ook heb je die (grote) drijvers zodat je op water kan landen en zag zelfs parachutjes en mods voor externe batterijen. Die zijn duidelijk meer dan 1 gram.

Is daar iets bekend over? Misschien dat het mag als het makkelijk afneembaar is?

Ik zou zelf wel iets willen hebben dat als de drone in het water crashed dat hij blijft drijven. Soort ballonnetje of zo wat bij contact met water zichzelf op blaast.

De dji care geld alleen als je de drone kan inleveren. Maar ja 1 gram...

Groeten

Hans
 
  • Leuk
Waarderingen: Hannibal_
Ik heb 'm niet gewogen, maar hij schijnt in werkelijkheid nog iets lichter te zijn...
En een exploitantnummer moet je sowieso hebben, want hij heeft een camera en is GEEN speelgoeddrone!

Kom je boven de 250 gram dan moet je ook een certificaat A1/A3 hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hannibal_
Dus "upgraden" zonder Certificaat is een slecht idee. Ik denk dat de meeste voor een mini kiezen juist van wege het gewicht. Dus de meeste accessoires zijn practisch onbruikbaar.
 
Teruggevonden in het forum. Het schijnt dat de Mini2 in werkelijkheid 239 gram weegt: Gewicht

Ik moet 'm toch eens op de weegschaal zetten... :)
 
Kijk, dan zijn er toch nog wel wat accessoires bruikbaar. Bovendien zal een controlerend ambtenaar waarschijnlijk geen geijkte, tot op de grammen nauwkeurige, weegschaal bij zich hebben.

Of je moet even met de ambtenaar mee naar de dichtstbijzijnde coffeeshop, daar kunnen ze dat wel meten! :cool:
 
Dat ligt er aan of je accu vol is of niet.
Hoho, je vergeet de geheugenkaart. 128Gbyte is zwaarder dan 64GByte b.v. aangezien er veel meet bitjes op zitten.
Tevens wordt een geheugenkaart zwaarder naarmate je er meer foto's en videos op hebt staan. Vaak formateren helpt dus.