360° panorama boven onze woonwijk

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

MTito

Well-Known Member
Lid geworden
17 okt 2016
Berichten
458
Waarderingsscore
405
Punten
63
Leeftijd
60
Locatie
Noorwegen
Website
www.titodesign.no
Circa 3 km vanaf ons huis wandelen wij vaak met de hond, vandaag heb ik daarboven een 360° panorama gemaakt.
Mooie hoeveelheid sneeuw die al ca. 1,5 week in de bomen is blijven zitten, lang niet gewaaid en de wijk wordt toch regelmatig voorzien van een verse laag wit wat het wel mooi maakt. Ben je nieuwsgierig, klik op onderstaande link.

LINK: Sneeuw in onze wijk!drone.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ziet er indrukwekkend uit. Mooi!
 
MTito,

Hebben ze in Noorwegen ook een app met no-fly zones zoals wij de GoDrone vd LVNL hebben?
Zo ja, kun je de naam geven?
Bedankt


Verzonden met mijn Nokia 8.1 en de Dronepilots.nl app
 
MTito,

Hebben ze in Noorwegen ook een app met no-fly zones zoals wij de GoDrone vd LVNL hebben?
Zo ja, kun je de naam geven?
Bedankt


Verzonden met mijn Nokia 8.1 en de Dronepilots.nl app
Geen speciale zover ik weet voor Noorwegen, maar de totale kaart van DJI werkt goed. Maar ja, ik woon aan een natuurgebied wat zo groot is als Half NL en daar kun je vanaf ons huis zeker 100 km ver vrij vliegen. Natuurlijk de regels met afstanden van mensen gelden hier ook. Dus ik kan vliegen wat ik wil, vliegvelden ed gelden de standaard verboden voor.
Maar ik ben gelukkig met hert Natuurgebied Jotunheimen via de Slettefjellet op 8 km afstand vanaf ons huis.
Dan vlieg ik hier helemaal vrij: Slettefjellet summer 2018
Noorwegen is een fantastisch land voor drones, diploma moet ik nog halen, dus ergens dit jaar een examen maar de cursus is gratis. Het examen moet ik alleen betalen maar verder kost het me niets. Ik geloof toch anders dan in NL.
 
  • Leuk
Waarderingen: TonioRoffo
Dank voor je info. Dus geen aparte app.
Maar zie ik de Noorse kaart safetofly dan zie ik dat de Jotunheimen als beschermd gebied aangegeven staat. Mag je daar wel vliegen?
Via een andere website werd ik geattendeerd op deze kaart en daarbij moest ik Verneområder (beschermde gebieden) en forbudsområder (verboden gebieden) aanklikken voor 'no-fly-zones'.
Ik vraag me dus nu af of je wel of niet over deze beschermde gebieden mag vliegen, zoals bijv de Jotunheimen.
Vakantie Noorwegen staat namelijk al geboekt. Nu maar hopen dat Covid geen roet in het eten gooit.

Verzonden met mijn Nokia 8.1 en de Dronepilots.nl app
 
Dank voor je info. Dus geen aparte app.
Maar zie ik de Noorse kaart safetofly dan zie ik dat de Jotunheimen als beschermd gebied aangegeven staat. Mag je daar wel vliegen?
Via een andere website werd ik geattendeerd op deze kaart en daarbij moest ik Verneområder (beschermde gebieden) en forbudsområder (verboden gebieden) aanklikken voor 'no-fly-zones'.
Ik vraag me dus nu af of je wel of niet over deze beschermde gebieden mag vliegen, zoals bijv de Jotunheimen.
Vakantie Noorwegen staat namelijk al geboekt. Nu maar hopen dat Covid geen roet in het eten gooit.

Verzonden met mijn Nokia 8.1 en de Dronepilots.nl app
Er zijn regio's waarbij met een bord aangegeven staat daar niet te vliegen, maar zover ik weet zijn de plaatsen waar geen mensen zijn en geen bebouwing of vakantieparken kun je daar vrij vliegen. ik woon hier nu 11 jaar en het aantal politieagenten die ik in het wild heb gezien kan ik tellen op 2 handen. Dus ik durf ook wel een beetje risico te nemen.
 
Geen speciale zover ik weet voor Noorwegen, maar de totale kaart van DJI werkt goed. Maar ja, ik woon aan een natuurgebied wat zo groot is als Half NL en daar kun je vanaf ons huis zeker 100 km ver vrij vliegen. Natuurlijk de regels met afstanden van mensen gelden hier ook. Dus ik kan vliegen wat ik wil, vliegvelden ed gelden de standaard verboden voor.
Maar ik ben gelukkig met hert Natuurgebied Jotunheimen via de Slettefjellet op 8 km afstand vanaf ons huis.
Dan vlieg ik hier helemaal vrij: Slettefjellet summer 2018
Noorwegen is een fantastisch land voor drones, diploma moet ik nog halen, dus ergens dit jaar een examen maar de cursus is gratis. Het examen moet ik alleen betalen maar verder kost het me niets. Ik geloof toch anders dan in NL.
Goed om te horen. Vorig jaar Noorwegen moeten annuleren, hoop in juni wel te kunnen. Natuurlijk met drone!!!!!!

Verzonden met mijn SM-G950F en de Dronepilots.nl app
 
ik ken die 2, van ene Langkous of zo geloof ik, toch?
Ja, dat zijn ze. Agenten Kling en Klang. Ze zijn weliswaar Zweeds, maar in Noorwegen zullen ze er niet veel anders uitzien, toch?
 
  • Haha
Waarderingen: MTito