360 panorama online zetten Litchi beta for ios dji mini

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Tweety

New Member
Lid geworden
22 mei 2020
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
60
Locatie
Nieuwkoop
Met de Litchi beta for ios zit een optie waarmee je een prachtige 360 graden panorama foto kunt maken. Deze 360 graden panorama foto kun je dan bekijken in je Litchi app en daarin vrij navigeren en zelfs heel mooi inzoomen. Ook is het mogelijk deze te delen via de bekende sociaal media kanalen.Nu had ik het support team van Litchi benaderd omtrent het feit dat bij het delen van deze 360 graden panorama foto deze bij de ontvanger niet als 360 graden panorama wordt weergegeven maar gewoon als een platte afbeelding. Nu gaven zij aan dat als ik de 360 graden panorama foto deel via Facebook of via Google foto's deze wel als 360 graden panorama zichtbaar is en men ook online in deze foto kan navigeren en inzoomen. En inderdaad als ik deze upload naar Google foto's is het inderdaad mogelijk deze in 360 graden panorama online te bekijken (geweldige kwaliteit). Op Facebook heb ik het nog niet getest.
Helaas is het niet voor iedereen mogelijk om deze 360 graden panorama foto te bekijken als ik deze bij Google foto's online zet.
Het blijkt dat je verplicht bent om een Google account te moeten hebben voordat je de foto (via een gestuurde link) kunt bekijken.
Dus bij een aantal mensen waarbij ik de foto wilde delen kwam dus de melding dat ze moesten inloggen en vervolgens afhaken.
Best jammer. Nu geeft Litchi support wel het advies om een extern 360 Panorama te gebruiken , welke trouwens best prijzig is per maand maar volgens mij moet dit toch ook anders gedaan kunnen worden.
Hoe zou ik nu de gemaakte 360 graden panorama foto online kunnen zetten / of op website zodat deze door iedereen (met link bijvoorbeeld) zonder ergens lid van te worden of een account te moeten hebben in 360 graden panorama kunnen zien en ook online erin vrij kunnen navigeren.
 
Volgens mij kun je op Flickr account-loos kijken 'en' panorama-foto's plaatsen. Je moet natuurlijk zelf wel een account aanmaken om de foto's te plaatsen.
Probeer maar eens. Stuur anders hier een linkje naar je foto op Flickr, dan kunnen we het testen. Ik heb geen Flickr account, dus ik kan je proefkonijn zijn.
 
Kijk een naar Kuula.co of Roundme.com. Dat zijn 2 platformen waarop je 360º foto's kunt delen. Je kunt bij beide platformen een gratis account aanmaken.
 
Bedankt voor je snelle reactie en ik ga deze gelijk proberen.
Ondertussen heb ik even een tweede Facebook account aangemaakt welke ik speciaal voor mijn drone gebeuren inzet.
Het is namelijk ook mogelijk om live beelden vanaf de drone te streamen via facebook.
Het nadeel om alles te doen via Facebook is het feit dat je bijvoorbeeld bepaalde opnamen / beelden online zet voor bepaalde personen terwijl deze echter wel te zien zijn voor iedereen (die vriend van deze Facebookpagina is), even kijken hoe ik dan berichten zo kan plaatsen dan deze alleen zichtbaar is voor een persoon.
 
Voor 360º foto's moet je de sites hebben die Wiebe aangeeft, Flickr ondersteunt dit niet.