Typhoon H (3D) Mapping Mission Planning met Typhoon H

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

BobvdM

Active Member
Lid geworden
9 sep 2016
Berichten
435
Waarderingsscore
88
Punten
28
Leeftijd
32
Om (letterlijk) in kaart te brengen welke mogelijkheden verschillende RPAS platformen bieden t.b.v. karterings- en 3D-modelling doeleinden (i.c.m. fotogrammetrie), vroeg ik mij af in hoeverre het mogelijk is om met de Yuneec Typhoon H automatische grid missies te vliegen. Voor DJI systemen bestaan er een veelvoud aan zowel gratis als betaalde apps welke het mogelijk maken om een gebied (semi-) automatisch in te vliegen o.b.v. van vooraf vastgestelde vluchtparameters als vlieghoogte, vliegsnelheid, voor- en zijwaartse overlap tussen opnames, etc. etc.

Ik ben echter nog geen enkele applicatie tegenkomen welke compatible zou zijn met de Typhoon H. Ik heb hier en daar gelezen dat enkele Typhoon H gebruikers in het verleden met hetzelfde probleem speelde. De Typhoon H blijkt niet over SDK te beschikken waardoor ontwikkeling van dergelijke software applicaties door derden praktisch onmogelijk wordt gemaakt. Een alternatief zou natuurlijk zijn om dergelijke operaties handmatig te vliegen en zelf (eveneens handmatig) foto's te maken om de zoveel meter, echter levert dit niet de gewenste kwaliteit en nauwkeurigheid waar ik naar op zoek ben.

Zodoende de vraag; zijn er hier ervaringsdeskundige wat betreft de Typhoon H, en in het bijzonder wat betreft het gebruik van dit platform t.b.v. topografische doeleinden?