7km afstand, hoeveel haal je werkelijk?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Shampie

New Member
Lid geworden
31 okt 2017
Berichten
17
Waarderingsscore
9
Punten
3
Leeftijd
40
Locatie
Alkmaar
In beschrijving staat dat je hem kunt besturen tot een afstand van 7km. Nou snap ik ook wel dat dat in de gunstigste situatie is.

Maar wat is er reëel..... Moet ik dan denken aan 500meter in open lucht, of iets van 2km?

(Ik heb er 1 besteld en ben wachtende!!:)





Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Mavic Pro 55
Nou vind ik dit wel een raar antwoord. Omdat je hem altijd moet zien natuurlijk. Nou we zijn geloof ik hier niet van de politie en weten heus wat wel en niet mag maar dat wordt niet gevraagd.

Sent from my VIE-L09 using Dronepilots.nl mobile app
 
  • Leuk
Waarderingen: henry en Peter Ferex
In beschrijving staat dat je hem kunt besturen tot een afstand van 7km. Nou snap ik ook wel dat dat in de gunstigste situatie is.

Maar wat is er reëel..... Moet ik dan denken aan 500meter in open lucht, of iets van 2km?

(Ik heb er 1 besteld en ben wachtende!!:)





Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Laatst getest die van mij 3.8 km maar op vakantie in Bali kon ik hem nog geen 500 mtr weg vliegen op geheel eiland niet ivm grote mast internet en mobiel stoorde behoorlijk.

Sent from my VIE-L09 using Dronepilots.nl mobile app
 
Waarom zou je zo ver van jou vandaan willen vliegen. Je ziet je drone dan helemaal niet meer. In de Nederlandse wetgeving staat niet voor niets dat je je drone moet kunnen blijven zien. Dus dan ligt het inderdaad aan hoe goed je ogen zijn. Ook weersomstandigheden zijn van belang hierbij. En de kleur van je drone. etc. etc. Blijf altijd veilig vliegen.
 
Die 7 km is sowieso voor de Amerikaanse versie, want in de USA heb je iets meer ruimte en wat minder kans interferentie, dus mag je met meer vermogen zenden. Die 7 km is op dat hogere vermogen gebaseerd. Vlieg je in NL met die Amerikaanse versie, dan ben je een ouderwetse zendpiraat en kan het zijn dat zo'n peilwagentje je nieuwe speeltje komt afpakken.
Ik begrijp uit je vraag dat je van plan bent te gaan proberen hoe ver weg je kunt komen. Jouw verantwoordelijkheid, natuurlijk, maar houd er rekening mee dat dat een uitgelezen manier is om een fly-away te veroorzaken. Dat is al gauw een duur grapje, zelfs als je er niks mee raakt.

Just saying. Doe er mee wat je goed dunkt.
 
Ik heb laatste een test gedaan. Dan naar heb ik in met het Europese zend morgen 5,1 km. En dit is geen probleem.
Ik had nog 2 streepjes op de zend en 1 a 2 op de HD.

Maar ik kon niet verder ivm mijn accu die op de helft zat.

Maar de vraag is moet je dit wel willen doen.
Zeker als niet ervaren bent zou ik dit nooit doen. Want als je je drone verliest is het veel geld dat je kwijt bent.

En let op je bent niet verzekerd mocht je per ongeluk neer storten op een auto of een huis of iemand aanvliegen.

Mocht je dit willen gaan doen.
Ten eerste mag het niet in NL.
Maar doe je dit toch ga dan vooral niet over woonwijken of steden vliegen. Doen het dan op landelijke gebieden. Dan is het een stuk veiliger. Maar wat is veilig natuurlijk.

Je moet heel goed onthouden dat je alleen maar naar voren kunt kijken en niet naar boven of opzij. En daar is nu net het gevaar.

Ga ook nooit hoger dan 50 meter vliegen. Liefst nog lager.
Ivm met andere dingen die er kunnen vliegen.

Maar ik denk dat ik hier wel commentaar op ga krijgen. Maar ik kan het je beter zo vertel dan te zeggen je mag het niet en dat je het dan toch gaat doen.

Het belangrijkste is ga vooral niet te hoog zitten.

Maar beter is nog om het helemaal niet te doen.
Omdat het gewoon weg te gevaarlijk is.

Gr
Henk


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Eindelijk een eerlijk antwoord op mijn vraag ipv een antwoord hoever je zicht is. En dat het in Nederland wettelijk ook niet verder mag was me ook echt wel duidelijk.
Ik mag hier toch wel een vraag stellen, wie zegt me in welk land ik dit wil ga doen....

Ik kijk er iig naar uit om mijn drone te ontvangen en hem heel voorzichtig onder de knie te krijgen..... En ja in het zicht!

Ik wist niet dat er twee versies van de Mavic bestond (usa en Europese versie?)


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Nee dat is de zelfde versie.

Maar de drone kan via zijn gps zien waar hij is. En dan schakelt hij naar laag vermogen in Europa en hoog vermogen buiten Europa.

Maar bijna nergens mag je verder dan een paar 100 meter vliegen.

Maar ik denk dat je zelf zo wijs moet zijn om het niet te doen op plekken waar het niet kan.

Mensen hier op dit forum zijn daar zeer streng op. Soms wel overdreven streng.
Vandaar dat ik jou ook geantwoord heb.

Het is een geweldige drone en ik hoop dat je er heel veel plezier mee hebt.

Kijk anders hier eens op.
DJI Mavic Drone Forum

Hier is nog veel meer te vinden over jou toekomstige drone.

Gr.
Henk

P.s.
Mocht je nog wat vragen.
Stuur maar een pb.
Of als andere mensen er ook iets aan hebben graag op het forum.
Want niemand is te dom om iets te leren.




Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Alex in the Sky
Ja daar heb je gelijk in. Maar die goeie man vraagt een vraag en niemand geeft er op een nuttig antwoord.

De vraag is niet het zichtveld maar hoe ver de drone kan komen. Niet meer en niet minder.

En qua streng regels bedoel ik net jou antwoord (niet verkeert bedoeld hoor). Hij vraagt niet naar de regels. Maar een antwoord.
Dat bedoel ik met streng zijn hier op dit forum.

Altijd eerst de regel.
En uitwijken van de vraag.

Begrijp mij niet verkeert de regels zijn er omdat er van die stomme sukkels zijn die over steden en dropen vliegen.

Maar soms heb je aan je zicht veld net niet genoeg. En moet je er buiten vliegen om net dat shot te maken of achter bomen moet vliegen. omdat je er anders niet bij kunt komen.

Je mag 130 km rijden maar veel mensen rijden 135 km en daar krijg je ook geen bekeuring voor.

Dit is het zelfde bij drone vliegen.
Er zijn veel mensen die in een natuur gebiedt vliegen waar ze mogen vliegen maar net dat mooie shot achter die bomen wil schieten.
Dan ga ik dat zeker ook doen.
Maar je zult mij nooit boven een stad/dorp zien vliegen. Omdat dit veel te gevaarlijk is.
En als ik een afstand vlucht maak waar dan ook vlieg ik bijna nooit over huizen. Dit heb ik in het verleden wel gedaan. Maar dat doe ik nu niet meer. Omdat het te gevaarlijk kan zijn.
En ook mocht het fout gaan je niet verzekerd bent!!!

Maar ik wijk af van dit onderwerp.

Gr
Henk





Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Henk, nog eentje.
Op het moment dat je 135 rijd, zit je zelf achter het stuur, zie je alles voor je en naast je, en als je goed in de spiegels kijkt ook alles achter je.
Je hebt zelf de controle over de rem en het gaspedaal. Kortom, in principe heb je de auto geheel onder controle. Normaal gesproken dan.
Op het moment dat de drone uit het zicht is, vind ik, net als de regelgevers, dat je niet meer kan spreken van het onder controle hebben van de drone.
Als je drone achter een boom of iets anders verdwijnt, is de kans aanwezig dat het rechtstreekse contact tussen de controller en de drone verstoord wordt, met alle gevolgen van dien.

"Maar die goeie man vraagt een vraag en niemand geeft er op een nuttig antwoord."
Als iemand vraagt hoe je een ander kan vermoorden zonder sporen achter te laten, geef je dan ook antwoord ?
 
Laatst bewerkt:
Ach JH45,

Die discussie hebben we al eens gehad.
Maar ik denk dat je mij standpunt wel begrijpt.

Jij hebt nou mening en ik de mijne. Jij vliegt altijd volgens de regels en ik buig ze een beetje.

En mocht het fout gaan dan neem ik mijn Verantwoorden ook gewoon.

Gr
Henk


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Ferex
Ik ook niet, maar dat is inderdaad een hele andere discussie (die over risicoperceptie).


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Ik vind het in ieder geval volkomen onverantwoord als je gaat uitproberen hoe ver je drone weg kan vliegen. Of dat nou boven een stad is of boven de zee.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Dit bedoel ik nu precies.

Maar dat is jou mening.
Maar genoeg hier over.
Mocht jij of JH54 over door willen praten open dan een nieuw draadje.
Dan kunnen we daar verder over tokkelen.

Dan dit draadje verder te vervuilen.

Gr henk


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app