A1-2-3 examen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

DJ79

New Member
Lid geworden
8 mei 2021
Berichten
7
Waarderingsscore
2
Punten
3
Leeftijd
44
Locatie
Holland
Hallo allemaal,

Ik moet nog steeds oefenen/leren en examen doen voor mijn DJI Mavic Air2. Maar door ziekte komt het er steeds niet van. Kan iemand mij vertellen hoe moeilijk het is en waar ik dit het beste kan doen? Ik heb door chemo en medicatie wel geheugen problemen, is het dan te doen voor mij? Alvast bedankt. Groetjes DJ


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hallo DJ79, welkom op het forum. Bedoel je met examen het (theoretische) A1/A3 examen, en/of ook het uitgebreidere A2 examen? En als je het over oefenen hebt, bedoel je dan oefenen met vliegen in de buitenlucht?

Er zijn in Nederland een aantal aanbieders van A1/A3 en A2 cursussen en examens. Van wat ik her en der hoor is de kwaliteit hoog, maar is het soms best pittige materie. Wellicht dat andere forumleden hun ervaringen willen delen.

Misschien is het een idee om eerst voor de basisopleiding A1/A3 te gaan. Als dat lukt, kun je altijd nog doorstomen naar A2. Voor A1/A3 hoef je ook geen praktijkervaring op te doen. Met de Mavic Air 2 mag vliegen met alleen A1/A3 op zak, alleen moet je dan 150 meter afstand aanhouden van mensen, wegen en bebouwing.
 
  • Leuk
Waarderingen: DJ79
Hallo DJ79,

Ik heb de basiscursus (A1/A3 en A2) gedaan bij DroneFlight Academy.
10 hoofdstukken benodigd voor het A1/A3 examen en 2 hoofdstukken voor het A2 examen.
Er zit geen tijdslimiet vast aan de studie. Je kan hier net zolang over doen als jij nodig hebt.
Wanneer je het examen start, heb je hier 1,5 uur de tijd voor. Haal je het examen niet, heb je nog 2 gratis herkansingen.
Let wel op, er zitten ook strikvragen tussen. Lees de vraag en antwoorden goed door voor je antwoord geeft.

Ik heb 2 weken de tijd genomen om A1/A3 en A2 te halen. Het is veel droge stof, maar als je enige aanleg hebt voor de materie is het niet moeilijk. Je zult er veel van leren. Ik heb alle hoofdstukken 2 á 3 keer goed doorgelezen.
Hiermee heb ik het A1/A3 examen in een half uur en A2 examen in 20 minuten kunnen afronden.
Heel veel succes en sterkte met de gezondheid!
 
  • Leuk
Waarderingen: Piet49 en DJ79
Hallo allemaal,

Ik moet nog steeds oefenen/leren en examen doen voor mijn DJI Mavic Air2. Maar door ziekte komt het er steeds niet van. Kan iemand mij vertellen hoe moeilijk het is en waar ik dit het beste kan doen? Ik heb door chemo en medicatie wel geheugen problemen, is het dan te doen voor mij? Alvast bedankt. Groetjes DJ


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dag DJ79,

Ik heb een super leuke opleiding voor je met absoluut géén droge stof.

Maar misschien wil je gewoon eerst zelf even een demo zien?

Dat kan hier, via deze pagina:

Laat even je e-mailadres achter en je kunt de module Meteorologie helemaal volgen. Inclusief oefenvragen.

De opleiding en het examen worden aangeboden door Drone Class.
 
  • Leuk
Waarderingen: DJ79
Hallo DJ79, welkom op het forum. Bedoel je met examen het (theoretische) A1/A3 examen, en/of ook het uitgebreidere A2 examen? En als je het over oefenen hebt, bedoel je dan oefenen met vliegen in de buitenlucht?

Er zijn in Nederland een aantal aanbieders van A1/A3 en A2 cursussen en examens. Van wat ik her en der hoor is de kwaliteit hoog, maar is het soms best pittige materie. Wellicht dat andere forumleden hun ervaringen willen delen.

Misschien is het een idee om eerst voor de basisopleiding A1/A3 te gaan. Als dat lukt, kun je altijd nog doorstomen naar A2. Voor A1/A3 hoef je ook geen praktijkervaring op te doen. Met de Mavic Air 2 mag vliegen met alleen A1/A3 op zak, alleen moet je dan 150 meter afstand aanhouden van mensen, wegen en bebouwing.

Hi, bedankt. Sorry misschien ben ik inderdaad niet helemaal duidelijk geweest. Ik wil graag de benodigde theoretische examens halen voor mijn DJI Mavic Air 2. Ik heb me door ziekte nog niet echt kunnen oriënteren in wat ik nou precies nodig heb om recreatief te mogen vliegen met mijn drone. Puur als hobby voor fotografie. Vliegen heb ik vorig jaar nog best veel kunnen doen gelukkig. Maar ik vind het een beetje onduidelijk wat ik nu wel en niet nodig heb…Maar ik begrijp dat ik ze dus niet alle 3 nodig heb?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hallo DJ79,

Ik heb de basiscursus (A1/A3 en A2) gedaan bij DroneFlight Academy.
10 hoofdstukken benodigd voor het A1/A3 examen en 2 hoofdstukken voor het A2 examen.
Er zit geen tijdslimiet vast aan de studie. Je kan hier net zolang over doen als jij nodig hebt.
Wanneer je het examen start, heb je hier 1,5 uur de tijd voor. Haal je het examen niet, heb je nog 2 gratis herkansingen.
Let wel op, er zitten ook strikvragen tussen. Lees de vraag en antwoorden goed door voor je antwoord geeft.

Ik heb 2 weken de tijd genomen om A1/A3 en A2 te halen. Het is veel droge stof, maar als je enige aanleg hebt voor de materie is het niet moeilijk. Je zult er veel van leren. Ik heb alle hoofdstukken 2 á 3 keer goed doorgelezen.
Hiermee heb ik het A1/A3 examen in een half uur en A2 examen in 20 minuten kunnen afronden.
Heel veel succes en sterkte met de gezondheid!

Bedankt voor de uitgebreide uitleg en informatie. Het is best veel en overweldigend als je er een tijd uit hebt gelegen en ineens examen ed moet doen. Nogmaals bedankt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
…Maar ik begrijp dat ik ze dus niet alle 3 nodig heb?....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Vanwege het gewicht valt de Mavic Air 2 in categorie A2.
Echter wanneer je 150m afstand houdt van bijna alles en iedereen, hoef je geen A2 vliegbewijs te hebben. Wel A1/A3.
Wil je dichterbij komen qua afstand, maar wel minimaal 50m, heb je A2 vliegbewijs nodig.
 
Vanwege het gewicht valt de Mavic Air 2 in categorie A2.
Echter wanneer je 150m afstand houdt van bijna alles en iedereen, hoef je geen A2 vliegbewijs te hebben. Wel A1/A3.
Wil je dichterbij komen qua afstand, maar wel minimaal 50m, heb je A2 vliegbewijs nodig.

Oooh oaky, ik dacht dat omdat deze meer dan 500gr weegt (540gr) ik ze alledrie nodig zou hebben. Maar dan is het inderdaad misschien slim om eerst met A1/A3 te beginnen en later eventueel A2 nog te doen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Ardjoen
Oooh oaky, ik dacht dat omdat deze meer dan 500gr weegt (540gr) ik ze alledrie nodig zou hebben. Maar dan is het inderdaad misschien slim om eerst met A1/A3 te beginnen en later eventueel A2 nog te doen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Een basiscursus kan sowieso geen kwaad. Je leert er best veel van (vind ik).
 
  • Leuk
Waarderingen: DJ79
Een basiscursus kan sowieso geen kwaad. Je leert er best veel van (vind ik).

Ja dat misschien wel. Alleen is het voor mij nu alleen “belangrijk” wat ik nodig heb voor mijn drone om af en toe wat foto’s te kunnen maken. Ik weet niet of ik dit nog lang kan doen en wil er gewoon echt nog even van genieten zeg maar ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Ardjoen
Een basiscursus kan sowieso geen kwaad. Je leert er best veel van (vind ik).
Zeker weten! Eigenlijk zou iedere drone piloot deze cursus moeten volgen.
Ik heb zelf ook de Air 2 en heb ze alle drie behaald. Eerst de A1/A3 en de A2 er achteraan.
Met veel oefenen moet dat lukken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ardjoen en DJ79