A2 opleiding België (INFO)

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Max*

Active Member
Lid geworden
19 jan 2021
Berichten
256
Waarderingsscore
88
Punten
28
Leeftijd
59
Locatie
Tielt WVL
Website
zsecurity.com
Hallo,


Het is mij nog niet duidelijk, maar als ik het goed voor heb is een A2 opleiding volgen niet verplicht? Dit kreeg ik al te horen van
Dutch Drone Academy.

Je kan dus overal waar je wil een A2 opleiding of cursus volgen in de EU? Hier in de regio online training A2

250 euro, ik denk deze gezien te hebben als lid van Belgian Drone Federation.
Cursus NL 99 euro.

Iemand een idee.

Max
 
Laatst bewerkt:
Je moet geen training volgen hé. Je kan die inhoudstafel zelf ook bij elkaar sprokkelen via Google en Wikipedia enz. Ikzelf heb voor 99€ die A2 bij DDA. nl geboekt. En mits allerlei aanvullingen toch wat completer gemaakt. Je kan niet té veel weten over de materie denk ik dan....Is wschl ‘veiliger’ als je dan ook het examen kan doen bij dezelfde school omdat de vragen uit hun eigen leerstof komen. Maar goed in Be is het té duur of zitten ze nog over de klasse1 en klasse2 bezig op hun website etc. Normaal gezien als je de A1/A3 in BE hebt gedaan én geregistreerd bent en je hebt aangemeld voor het A2 examen ging er nieuws komen binnenkort.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max*
EmpieDrone,

Helemaal gelijk heb je, vandaar ik ook een cursus wil volgen.Ik heb minder tijd om alles bij elkaar te sprokkelen, te dubbelchecken en wil best betalen voor een training EASA OPEN A2. Maar 250 euro ( flandres drones) voor een coming soon opleiding waarvan er op heden weinig duidelijkheid is over de moeilijkheidsgraad van de vragen. Een goede cursus moet toch aansluiten op de vragen met een goede slaagpercentage.

Daardoor twijfel ik om voor DDA te kiezen, het kan verschillen per land omdat je een vraag op verschillende manieren kan stellen bijvoorbeeld ' gemakkelijk , gemiddeld, moeilijk'. En of de DDA training wel zal aansluiten op de Belgische examenvragen is mij nog niet duidelijk.

Er komt vast wat meer aanbod in de toekomst. Door de slechte voorbereiding van DGLV is er weinig momenteel, ook nog geen examen A2.

Aan iedereen succes met het EXAMEN A1/A3 A2
Max




 
  • Leuk
Waarderingen: Navitronics DJI STORE
Hoi,
droneschool.eu/

België
Opleiding A1/A3 250 €
Opleiding A2 300 €
Opleiding A1/A3 A2 475 €

Waw stevige prijzen.

Max
 
Ha, ik heb het ook in Ierland gehaald. Om toch zeker iets te hebben...Vanaf 1 januari ook in BE. Want je moet deze uploaden voor een A2 examen.... Weet niet of de IRL versie (al) (h) erkend wordt...
 
Weet niet of de IRL versie (al) (h) erkend wordt...
Er is een EU platform (database) in de maak,.. dus nu is het veel wachten op wat meer duidelijkheid.

ecoledudrone.be
290€ A2 online training.

Allemaal lid van de vzw belgiandronefederation.
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Interesse in training voor A1/A3 A2 -89€
A2 -69€

navitronics.be/ shop#!/handboeken-theorie-dronebrevet-open-category/sort/manual
 
Laatst bewerkt:
Merci voor de tip... Vraag is natuurlijk... Op welk 'niveau' dit is. Je zou het handboek eens moeten kunnen doorbladeren...hum....
 
Hoi,
droneschool.eu/

België
Opleiding A1/A3 250 €
Opleiding A2 300 €
Opleiding A1/A3 A2 475 €

Waw stevige prijzen.

Max
In België kan je voorlopig je online examen A1/A3 nog gratis doen, je moet wel in België wonen. Voor het examen krijg je 10 filmpjes met allerhande info. Met deze info kan je slagen voor het examen en is een betalende opleiding niet nodig. Wel opletten tijdens de filmpjes, examen is niet poepsimpel maar best te doen als je oplet tijdens de filmpjes.
 
In België kan je voorlopig je online examen A1/A3 nog gratis doen, je moet wel in België wonen. Voor het examen krijg je 10 filmpjes met allerhande info. Met deze info kan je slagen voor het examen en is een betalende opleiding niet nodig. Wel opletten tijdens de filmpjes, examen is niet poepsimpel maar best te doen als je oplet tijdens de filmpjes.
Klopt. Is helemaal correct. Niet zitten slapen... Soms wordt er iets gezegd dat niet is getoond ... En dan krijg je net daarover een vraag... Ik denk daarom ook dat we ons niet gaan mogen mispakken aan dat A2 examen in Brussel. Die Zweedse A2 link van hierboven lijkt me iets té simpel als je het mij vraagt. ....
 
TOP Beertje!
Weer wat geld uitgespaard...
Hoeft niet gratis te zijn, maar zeker niet extreem duur.
Klopt. Is helemaal correct. Niet zitten slapen... Soms wordt er iets gezegd dat niet is getoond ... En dan krijg je net daarover een vraag... Ik denk daarom ook dat we ons niet gaan mogen mispakken aan dat A2 examen in Brussel. Die Zweedse A2 link van hierboven lijkt me iets té simpel als je het mij vraagt. ....
Het zou er maar aan mankeren dat het te gemakkelijk is. Anders krijgen we drone cowboys. ;)
 
Ik poste hier ergens op 12 december 2020:
"De overheden kunnen de verkoop van drones niet tegenhouden.
Winkelketens, on-line, uit verre landen, ... van overal vliegen ze binnen.
Probleem is de ongeoefende en ongeïnformeerde gebruiker.
Met dure en "moeilijke" examens gaan de gebruikers niet legaal vliegen met alle risico's.
Beter is een lage drempel (kost) en "to the point" informatie en examen (lage kost) zodat de gebruikers zich uiteindelijk registreren.
Zij kunnen dan achteraf niet zeggen niet geïnformeerd te zijn als zij bvb in een no-fly zone terechtkomen!"


Niet iedereen die een 200 à 400 € <250 gr dronetje/kameraatje (gaat) kopen (bvb bij de Alibaba) zal zich aan de regels houden, zeker niet als er moeilijke adminstratieve en te hoge kosten aan verbonden zijn.
Er komen meer en meer goedkope en zeer goede <250 gr dronetje/kameraatje's in de toekomst...
 
De lage drempel is er al ' A1/A3 '.
A2 mag wel iets moeilijker zijn gelet het maximale gewicht van de drones en de dichtheid tot mensen.
Correct en met zelfdiscipline vliegen in deze klasse is toch de bedoeling mag ik hopen.