A2-opleiding doen in Nederland

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Aloys

Active Member
Lid geworden
16 jun 2021
Berichten
312
Waarderingsscore
179
Punten
43
Leeftijd
69
Locatie
Kampen
Website
www.aloys.nl
Hoi,
ik speel nog wel met de gedachte om ook mijn A2 te gaan halen. Ik begrijp dat dat in Nederland moet en dat die Nederlandse opleidingen "erg goed" zijn (gelezen hier op het forum). Dat het wel "wat anders is dan even examen doen voor A1/A3 in Luxemburg".

Een kennis van me is dezer dagen begonnen met de opleiding voor A2. Hij schrijft daarover in mijn Camperforum, onder het topic Drone brevet:

Ik heb me inmiddels ingeschreven voor het A2 certificaat. De cursus omvang is erg beperkt: slechts drie onderwerpen/hoofdstukken. Ik voelde me in eerste instantie bekocht :lol: Het is een online cursus en daar houd ik niet van. Gelukkig is alle lesstof makkelijk uit te printen en dat heb ik gedaan. Het A2 examen is bij deze opleider los te boeken en is online.

Ik vraag me nu af: geldt dit voor alle Nederlandse aanbieders?
Het komt op mij niet over als een "gedegen opleiding" (zoals ik ook wel eens heb gelezen in dit forum).
 
Hey,

Als hobbyist:
Zelf zie ik het nut niet in om momenteel een A2 te halen.
- Je moet 50 meter afstand houden van niet betrokken personen, lijkt in veel gevallen lastig.
Ik weet enkele piloten die daar geen rekening mee houden omdat er geen controle is en/of onwetendheid van de meeste burgers, tsss.
- Drone is nogal duur in aankoop en over 15 maanden mag je enkel meer vliegen in A3.
- Een A1 C1 drone tot 900 gram zal veel interessanter zijn, enkel wachten tot eerste CX drones worden aangeboden.
Dat er nog geen berichten of lekken zijn door de fabrikanten over een CX drone is verontrustend omdat fabrikanten meestal snel hun nieuwtjes op het net laat rollen. Is de EU markt niet interessant of groot genoeg om daar snel werk van te maken? Of zolang(in de EU) er voldoende verkopen zijn van de bestaande modellen als de nieuwste modellen, er geen haast is in een nieuw ontwerp conform CX?
- Natuurlijk maak iedereen zelf uit of een A2 momenteel nuttig is om te halen.

In ieder geval als je ervoor gaat, heel veel suc6 met je opleiding en examen.
Max
 
Je hebt verschillende (soorten) opleidingen.
Alleen online A2 halen, of met een trainingsdag erbij, of in combinatie met de aanschaf van een drone.
Heb zelf mijn A1/A3 en A2 online bij Dutch Drone Academy gedaan.
Vond de stof goed begrijpbaar geschreven en heb alle hoofdstukken meerdere keren doorgenomen en de oefenvragen gemaakt.
A2 gaat wat dieper op de materie van weersomstandigheden, accu/batterijen en de bijbehorende regelgeving in.
Denk dat ik voor A2 (incl. examen) ongeveer 6 uur achter het scherm heb gezeten.


Mavic 2 Zoom Fly More Combo - Fly Steady, Fly Safe.
Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Janosh en Ardjoen