Aanbrengen exploitantnummer

Willy S

Member
Lid geworden
11 aug 2018
Berichten
72
Waarderingsscore
24
Punten
8
Locatie
Bodegraven
Nu heb ik net een exploitantnummer gekocht van de RDW en wil dat aan brengen op mijn drone, maar hoe ? De RDW spreekt over een sticker als voorbeeld. Klopt het dat er geen eisen worden gesteld aan de wijze waarop je het exploitantnummer aanbrengt ? Gewoon erop schrijven met watervaste stift is ook ok :confused:

Ik heb er al een brandplaatje op zitten met naam/email/telefoon. Destijds in Duitsland besteld en de Duitse wetgeving was toen zo, dat de gegevens een brand moesten kunnen overleven. En nu gaan we een dit exploitantnummer op een sticker zetten die nog sneller affikt dan watervaste stift :eek:
 
  • Leuk
Waarderingen: Paul Beumer
Is geen probleem; na de eerste overbruggingsmogelijkheid (nu ook al, als je drone dat al kan) is het verplicht dat de drone als hij aanstaat dit nummer uitzendt. Een sticker is dan maar bijzaak.

Tegen die tijd (is de bedoeling) kan de hele drone affikken na een crash; zodra de drone aangezet is en tijdens de hele vlucht voor die crash heeft dan het beoogde UTM systeem je operator ID en vluchtpad toch al gezien en opgeslagen.

Laat voor nu maar waaien..

(Plak een sticker waar jij wilt, op de manier die jij wilt. Of schrijf het ergens met een watervaste stift. Als het bij controle maar zichtbaar is.)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Paul Beumer
mmm ik zal mn ph nummer gaan missen... dat had nog een soort van romantiek...
M'n nieuwe exploitatienummer een 20 characters tellende verzameling van nummers, hoofd en kleine lettters, lijkt meer op een door google gegenereerd wachtwoord.

Anyway... ik wens jullie veel vlieg plezier in het komend jaar!
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Waar ik wel benieuwd naar ben, is waar ik mijn nummer aanbreng op mijn Tiny/Nanohawks ..etc.. microministickertjes?
 
Goedenmorgen, ik heb twee vragen:
Ik bezit 2 drones; een dji phantom 3+ en een Yuneec typhoon H+.
Hoe krijgen die er straks het Remote ID softwarematig op? Wordt dat door de fabrikanten via een software-update aangeleverd?
Vraag twee: hoe verkrijg ik het CE keurmerk voor beide drones?
 
Over Remote Identification en CE klasse-aanduiding op al verkochte drones:

Ik bezit 2 drones; een dji phantom 3+ en een Yuneec typhoon H+.
Hoe krijgen die er straks het Remote ID softwarematig op? Wordt dat door de fabrikanten via een software-update aangeleverd?

Kan, zo niet dan moet je voor 2023 als je die drones dan nog gebruikt een klein apparaatje kopen dat het uitzenden voor je doet, en er op iedere drone eentje bevestigen. Zie je tegen die tijd wel, joh.

Vraag twee: hoe verkrijg ik het CE keurmerk voor beide drones?

Waarschijnlijk gewoon helemaal niet, want ze moeten ermee verkocht worden. Of houdt de fabrikanten in de gaten wat die eventueel voor andere mogelijkheid kan gaan leveren (via servicelocatie..?) voor al verkochte drones. Gaat op zijn vroegst ook maanden duren.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Karel Smits
Hallo ik heb mijn mini 2 geregistreerd nu zeggen ze bij de rdw dat je registratie nummer ook in je drone moet staan en de drone moet dat nr uitzenden iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar ga krijgen
 
Dat kun je elders op dit forum al lezen voor de Mavic Air; voor de Mavic Mini en de Mini 2 werkt dit hetzelfde.

Hallo ik heb mijn mini 2 geregistreerd nu zeggen ze bij de rdw dat je registratie nummer ook in je drone moet staan en de drone moet dat nr uitzenden iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar ga krijgen

Voor meer informatie (ook over het feit dat bij DJI een ID nu nog maar maximaal tien tekens mag zijn en je NLD/BEL operator ID dus nu nog niet past), zie ook deze thread.
 
Laatst bewerkt:
Hallo ik heb mijn mini 2 geregistreerd nu zeggen ze bij de rdw dat je registratie nummer ook in je drone moet staan en de drone moet dat nr uitzenden iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar ga krijgen
Dat is nog niet verplicht. Pas na 1-1-2023 moet je in de meeste gevallen zorgen dat je drone het exploitantnummer uitzendt.
 
Op de duitse Amazon site heb ik custom metalen plaatjes kunnen vinden voor 7,95, past perfect op zowat elke drone. DM me maar voor een link. In afwachting netjes m'n UAV registratienr afgedrukt en met doorzichtige tape er boven op de drone aangebracht.
 
Ik vroeg mij af, mijn nummer is: NLDx438xxx5x48xx nu vroeg ik mij af, of het altijd kleine letters zijn, of dat ik er bijv van mag maken:

NLD-X438XXX5X48XX wat ik mooier
 
Ik zou gewoon copy/paste doen van wat er gevraagd wordt, geen problemen zoeken.

Wat wel irritant is - voor de Belgische nummers althans - is dat ze langer zijn dan 10 karakters en niet in de Remote ID passen van de DJI Mini 2. Het past wel, maar enkel in het commentaarveld.
 
Ik zou gewoon copy/paste doen van wat er gevraagd wordt, geen problemen zoeken.

Wat wel irritant is - voor de Belgische nummers althans - is dat ze langer zijn dan 10 karakters en niet in de Remote ID passen van de DJI Mini 2. Het past wel, maar enkel in het commentaarveld.
Wil zeker geen problemen, maar dacht als er altijd kleine letters komen, kan ik hem ook met CAPS plaatsen.
 
Zo.. de mijne zit er ook op. 2 x 1 cm. Groot genoeg
 

Bijlagen

  • CA6E1C74-3778-4E21-9A30-7440C17A6BCF.jpeg
    CA6E1C74-3778-4E21-9A30-7440C17A6BCF.jpeg
    99,4 KB · Weergaven: 91
  • Leuk
Waarderingen: kevdenoo