Aanstaande ‘Droner’ stelt zich voor

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Johan v. V.

New Member
Lid geworden
17 apr 2022
Berichten
17
Waarderingsscore
15
Punten
3
Leeftijd
68
Locatie
Amersfoort
Als redelijk gevorderd hobby-fotograaf wil ik eens wat onders dan op maximaal 1.80m hoogte fotograferen. En aangezien ik als pensionado graag reis, wil ik ook wel eens wat filmen. Kortom, ik heb besloten een drone aan te schaffen en het leek me goed om met andere ‘droners’ (is dat een correct woord?) in contact te komen. Dus heb ik me zojuist aangemeld op dit forum.

Ik heb mijn oog laten vallen op de DJI Air 2S (Fly More Combo) en ben van plan mijn A1-A3 en A2 certificaat te gaan halen. Toch is er twijfel. Hoe zit het met de ‘houdbaarheid’ van deze DJI? Ik heb begrepen dat er een (dikke) kans is dat ik per 1 januari 2014 niet meer met deze drone kan vliegen. Welk alternatief is er dan? En overigens, is deze drone überhaupt een goede keus voor de prijs die ik ervoor met betalen, of zijn er betere alternatieven?

Tjonge, deze rubriek is bedoeld om me voor te stellen. Wel, ik heet Johan, ben sinds een jaar met pensioen, en woon in Amersfoort, het kloppend hart van Nederland!
 
  • Leuk
Waarderingen: DronePanorama
Welkom!

Misschien een tweedehands kopen zodat het verlies wat minder is?

Hoe ik het zelf inmiddels zie: hoeveel kun/ wil je missen..

Ik bedoel je koopt een drone van €3000, en over 1,5 jaar is hij (misschien/ waarschijnlijk) weinig meer waard, of je koopt een drone van bv €800 en dat ben je kwijt

Als ik naar mezelf kijken, als ik nu een drone koop van €1000 en ik heb er 1,5 veel plezier van daar kan ik mee leven, hobbies kosten geld en ik leef nu.

€3000 in 1,5 jaar is me dan weer teveel.

——

‘Nadeel’ van de air 2 s is dat je je diafragma niet ik kunt stellen. (Mocht je daar mee willen spelen

2014->2024

Ik vlieg wel eens in de buurt van Amersfoort btw, misschien bekende plek:


B7C2DE75-44E8-4752-B17B-A2735D56E419.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Welkom op het forum, Johan.
Droners, drone piloten, drone operators, dronisten en zo zijn er nog vele andere benamingen die gebruikt worden.

Je kan ook na 1-1-2024 met de Air2S blijven vliegen alleen valt deze dan automatisch in de categorie A3 en moet je dus meer afstand houden van mensen.

Echte alternatieven zijn er nog niet, aangezien de EU nog niet bepaald heeft waaraan een drone moet voldoen om de C1/C2 enz. certificering te verkrijgen. Dus er is geen fabrikant die nu een drone heeft die hieraan voldoet. Ook het eventueel achteraf certificeren van een reeds gekochte drone is nog niet duidelijk.
Je zou ook kunnen kijken naar een mooie 2e handse drone om het vliegen zo onder de knie te krijgen.


Mavic 2 Zoom Fly More Combo - Fly Steady, Fly Safe.
Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Dank voor jullie reacties!
DDD, wat een fraaie plaat! Inderdaad een bekende plek (Vathorst). Zo zou ik ze ook wel willen maken, al valt het niet helemaal binnen mijn interesse (landschap).
Goed te horen dat ik na 1 januari 2014 gewoon kan blijven vliegen. Mijn plan is om de drone vooral in te zetten voor landschapsfoto’s en landschapsfilmpjes. Afstand houden van mensen valt dus mee te leven.
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL