Aantal bestanden niet af te spelen.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Schot241

New Member
Lid geworden
12 okt 2020
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
36
Locatie
Ede
Hoi Allemaal,

Ik heb sinds een tijdje mij eerste drone, Een Mavic air 2. helemaal blij mee ne het vliegen begin ik nu ook een beetje onder de knie te krijgen.
Nu ben ik lekker op vakantie geweest naar curaçao en heb ik mooie videos kunnen maken die ik ook allemaal om mijn telefoon kan afspelen, alleen wanneer ik de SD kaart in de pc stop doet de helft het niet....

iemand enig idee hoe dat kan? ze staan wel opgeslagen op de SD zoals de andere die ik wel gewoon op de pc kan afspelen.

Zie foto van de SD kaart in bestanden.

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2020-10-12 om 13.04.28.png
    Schermafbeelding 2020-10-12 om 13.04.28.png
    54,4 KB · Weergaven: 26
Mogelijk heb je bij de verloren bestanden de opname niet eerst gestopt en toen de drone uitgezet????
altijd eerst opname stoppen en dan de drone uitzetten.
 
Mogelijk heb je bij de verloren bestanden de opname niet eerst gestopt en toen de drone uitgezet????
altijd eerst opname stoppen en dan de drone uitzetten.

Oh het zou zo maar kunnen. Ik weet het niet eigenlijk.
Als ik ze op mijn telefoon bekijk of in de DJI App doen ze het we gewoon

Ik zal er op letten! Thx


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
alleen wanneer ik de SD kaart in de pc stop doet de helft het niet....
Bestanden worden meestal op een hoge en lage resolutie weggeschreven. De lage resoluties worden gebruikt voor weergave op de telefoon.
Cruciale info ontbreekt zoals:
-Apple of windows PC
-Wat is het bestandsformaat
-Welke melding geeft de pc als je het probeert af te stpelen?
-Zijn de opnames in H264 of H265
 
Bestanden worden meestal op een hoge en lage resolutie weggeschreven. De lage resoluties worden gebruikt voor weergave op de telefoon.
Cruciale info ontbreekt zoals:
-Apple of windows PC
-Wat is het bestandsformaat
-Welke melding geeft de pc als je het probeert af te stpelen?
-Zijn de opnames in H264 of H265

- Apple
- MP4 zoals je kan zien in de bijlage
- Pc geeft aan dat hij het bestand niet kan afspelen.
- H264 of H265 weet ik even niet.

Ik denk dat hij de bestanden met een frame rate van 60 per seconde niet leest. Dus zit het probleem ws in het type SD kaart.

Een scandisk extreme maar daar zag laatst dat je daar ook weer 2 soorten van hebt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
k denk dat hij de bestanden met een frame rate van 60 per seconde niet leest. Dus zit het probleem ws in het type SD kaart.

MP4 is een container en kan verschillende extensies hebben, wellicht moet je uitzoeken of je PC het bestandsformaat / gebruikte resolutie [4K misschien ?] ondersteund.

Wat je ook nog kan proberen om het bestand rechtstreeks op te laden naar youtube, kijken of daar wel beeld uit komt.
 
MP4 is een container en kan verschillende extensies hebben, wellicht moet je uitzoeken of je PC het bestandsformaat / gebruikte resolutie [4K misschien ?] ondersteund.

Wat je ook nog kan proberen om het bestand rechtstreeks op te laden naar youtube, kijken of daar wel beeld uit komt.

Oké bedankt voor de info!

Als ik de video AirDrop vanuit mijn bestanden kan ik alles wel gewoon afspelen op mijn MacBook air


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
MP4 is een container en kan verschillende extensies hebben, wellicht moet je uitzoeken of je PC het bestandsformaat / gebruikte resolutie [4K misschien ?] ondersteund.
Als dat de oorzaak was, zouden ze allemaal niet afspeelbaar zijn. In die hoek verwacht ik het dus niet.
Ik verwacht dat het weer niet netjes afsgeloten bestanden zijn. Dat is nu al een paar keer langs gekomen hier op het forum.
 
Ik verwacht dat het weer niet netjes afsgeloten bestanden zijn. Dat is nu al een paar keer langs gekomen hier op het forum.
Dat is het ook niet, afspelen via airdrop werkt namelijk wel.
 
Hoi Allemaal, inmiddels ben ik denk ik achter het probleem gekomen. Ik filmde in H 265 en die doen het dus niet op de pc.

Nu ik ben geschakeld naar H264 kan ik de bestanden wel gewoon afspelen.

Heeft dit te maken met de specs van mijn pc?

Het is een MacBook Air van 2017...




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Je video's worden gecomprimeerd om de bestandsgrootte kleiner te maken. H.264 en H.265 zijn compressie-standaarden.
Bij het afspelen op je pc moet je de juiste codec geinstalleerd hebben om het gecomprimeerde bestand weer terug te rekenen en om af te spelen.

Ik ben niet zo'n Apple-boy, maar volgens mij wordt in de laatste macOS versie(s) de H.265 codec standaard meegeleverd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Schot241
Media player VLC pikt bijna alles op een MAC

Op Windows ook, VLC is mijn default media player. Je zou het kunnen proberen. H.265 vraagt nogal wat processor power, dus is mogelijk dat je pc niet snel genoeg is. De speler is gratis, dus het proberen waard.

 
  • Leuk
Waarderingen: Schot241
Thx

Ik heb een ff ook VLC maar die speet het ook niet af. Wel het enige programma dat een aantal beelden laat zien.

Ik film nu gewoon in 264, volgend jaar weer een nieuwe laptop


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
idd de juiste codec installeren alleen zijn er toch verschillen die allemaal voor de H.264 zijn. Je kan alles converteren op de mac naar een ongecodeerd bestand zodat het wel afspeelt op je windows pc. Is niet echt de oplossing. Je zou een heel codec pack kunnen installeren die de meeste H.264 en H.265 codecs heeft.
bv https://www.mediaplayercodecpack.com/download.php?file=codecpack
zoals Kayakker al aangeeft VLC is er voor de Mac maar uiteraard ook voor Windows x64. (sjakie was me net voor :) )
 
Op zich zonde als je geen gebruik kan maken van de kwaliteitsvoordelen van de H265 codec. Dit is wat apple erover meld:
 
Ik heb net een MP4 gemaakt met Davinci resolve en een codec H265.
Media player VLC had geen problemen met het afspelen van de video op een MAC