Aanvraag exploitantnummer Mavic Mini 2

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Hoogtefotograaf

New Member
Lid geworden
9 sep 2021
Berichten
15
Waarderingsscore
4
Punten
3
Locatie
Limburg
Beste Drone Pilots,

Ik wil mijn Mavic Mini 2 (249g) graag registreren bij het RDW.

Nu moet ik nog 2 dingen aanleveren namelijk:

1 - Verzekering toevoegen
2 - Exploitatievergunningnummer toevoegen

3. Waar kan ik deze informatie vinden?
4. Moet ik mijn Mavic Mini 2 verzekeren(?) ik ga hier zakelijk mee vliegen voor Makelaardij.
5. Waar vind ik mijn Exploitatievergunningnummer?

Zijn 1 en 2 verplicht om door te gaan?

Met vriendelijke groet,
De Hoogtefotograaf
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2021-09-12 om 21.32.13.png
    Schermafbeelding 2021-09-12 om 21.32.13.png
    62,9 KB · Weergaven: 22
Je geeft aan dat je je drone wilt registreren bij de RDW. Dit is echter niet de bedoeling. Je moet jezelf registreren als exploitant en een exploitantnummer aanvragen.

Lees deze pagina maar eens: Aanvragen vliegbewijs en exploitantnummer voor een drone | RDW | RDW

Hier lees je o.a.:

1631478077354.png

1631478238998.png


en ook deze:

1631478112469.png

Veelal ben je al verzekerd via je persoonlijke WA-verzekering, maar ik zou het voor de zekerheid even navragen bij jouw verzekeraar/tussenpersoon.
 
Je geeft aan dat je je drone wilt registreren bij de RDW. Dit is echter niet de bedoeling. Je moet jezelf registreren als exploitant en een exploitantnummer aanvragen.

Lees deze pagina maar eens: Aanvragen vliegbewijs en exploitantnummer voor een drone | RDW | RDW

Hier lees je o.a.:

Bekijk bijlage 3102

Bekijk bijlage 3104


en ook deze:

Bekijk bijlage 3103

Veelal ben je al verzekerd via je persoonlijke WA-verzekering, maar ik zou het voor de zekerheid even navragen bij jouw verzekeraar/tussenpersoon.
Even lezen, bedankt voor de informatie! Kom er op terug :)
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Je geeft aan dat je je drone wilt registreren bij de RDW. Dit is echter niet de bedoeling. Je moet jezelf registreren als exploitant en een exploitantnummer aanvragen.

Lees deze pagina maar eens: Aanvragen vliegbewijs en exploitantnummer voor een drone | RDW | RDW

Hier lees je o.a.:

Bekijk bijlage 3102

Bekijk bijlage 3104


en ook deze:

Bekijk bijlage 3103

Veelal ben je al verzekerd via je persoonlijke WA-verzekering, maar ik zou het voor de zekerheid even navragen bij jouw verzekeraar/tussenpersoon.
Tof bedankt!

Ik heb inmiddels mijn exploitant nummer ontvangen, samen met mijn vliegbewijs ben ik nu 'ready to fly' is dit correct?

Of vergeet ik nog één stap.

Alvast bedankt! :)
 
Je bent 'ready to fly' als je dit ook hebt gedaan:

1631479775047.png

De meesten plakken een stickertje met het exploitantnummer op de drone. Sommigen gebruiken een metalen plaatje. Ik heb zelf een lettertang gebruikt.
 
Je bent 'ready to fly' als je dit ook hebt gedaan:

Bekijk bijlage 3105

De meesten plakken een stickertje met het exploitantnummer op de drone. Sommigen gebruiken een metalen plaatje.
Ja natuurlijk! Ik heb zojuist een dronetag besteld.
Nogmaals dank.

Vroeger bij aanvraag ROC-L was het ook een grote tekst en papiermassa bij aanvraag. Achteraf is het allemaal gemakkelijker dan vooraf, zoals nu bij deze nieuwe aanvraag / blijkt achteraf best simpel als je de juiste connecties hebt (jullie!).
Duizend maal dank, en het ga jullie goed!
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
controleer ook goed jouw WA-verzekering. Niet alle verzekeraars dekken schade als gevolg van een drone...
 
controleer ook goed jouw WA-verzekering. Niet alle verzekeraars dekken schade als gevolg van een drone...
*aangepast*.

Net wakker, dacht dat ik reactie kreeg / op een ander topic dat ging over een andere vraag.

Bedankt voor je input, ik ga het meteen controleren en / of laten verzekeren bij bv: Flightdeck (hoor ik vaker).

Het liefste kocht ik een drone zwaarder dan 249g, maar omdat 2023 Cx keurmerk houdt ik het voorlopig bij Mini 2.

Mogelijk gelden voor de drone > dan 249g andere regels m.b.t. verzekeren (weet het even niet meer) maar dat is ook de ervaring die nu ontbreekt.

Ik wil natuurlijk zo snel en veilig mogelijk weer gaan vliegen 2 jaar geleden ' 3 jaar gedaan '. Nu weer op pad!
 
Laatst bewerkt:
Nee, in het algemeen neem ik aan (Ardjoen een beetje kennende :) ).
Als jouw drone op de auto van iemand anders valt en daardoor de auto beschadigt, wordt dat dan vergoed door jouw WA-verzekering?
 
  • Leuk
Waarderingen: Hoogtefotograaf
Nee, in het algemeen.
Als jouw drone op de auto van iemand anders valt en daardoor de auto beschadigt, wordt dat dan vergoed door jouw WA-verzekering?
Foutje, dacht dat dit een andere topic was die ging over een andere vraag.

Bovenstaand antwoord op Ardjoen aangepast.