Absoluut geen ervaring

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Raymond.ebb

New Member
Lid geworden
4 mrt 2022
Berichten
5
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
53
Locatie
Limburg
Hallo allemaal,

Ik ben Raymond en woon in Zuid Limburg.
Ongeveer 6 maanden geleden heb ik, om mee te beginnen, een Dji Phantom 3 gekocht. Helaas heb ik er nog niet mee gevlogen, aangezien ik bang ben iets fout te doen, lol. Hopelijk kan ik hier iemand/iets vinden, zodat ik eindelijk kan beginnen.

Verstuurd vanaf mijn SM-T970 met Tapatalk
 
Welkom Raymond!

Ja, die eerste keer is altijd spannend. Wat helpt is veel video's bekijken, een plek opzoeken waar je alle ruimte hebt, de drone van kalibreren en een beetje vertrouwen hebben in de techniek. En dan gaat het vast goed komen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Raymond.ebb
Welkom Raymond!

Ja, die eerste keer is altijd spannend. Wat helpt is veel video's bekijken, een plek opzoeken waar je alle ruimte hebt, de drone van kalibreren en een beetje vertrouwen hebben in de techniek. En dan gaat het vast goed komen.
Hartelijk bedankt Snitsernl!

Video's heb ik inderdaad al veel bekeken. Dus het begin is er,
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Hoi Raymond, welkom.

Je hoopt hier iemand te vinden? Om je hand vast te houden? ;)

Wat Snirtsernl al zei. De ruimte opzoeken en rustig beginnen.
Eerst alleen maar omhoog en omlaag op dezelfde plek, zodat je daar gevoel bij krijgt hoe de drone reageert. Daarna (misschien wel een paar acculadingen verder) op dezelfde hoogte naar voor en naar achter, naar links en rechts.
En dan pas proberen een voorzichtige vlucht te maken. Als je nog nooit gevlogen hebt, helpt om de eerste keren achter de drone mee te lopen, zachtjes vliegend.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raymond.ebb
Hoi Raymond, welkom.

Je hoopt hier iemand te vinden? Om je hand vast te houden? ;)

Wat Snirtsernl al zei. De ruimte opzoeken en rustig beginnen.
Eerst alleen maar omhoog en omlaag op dezelfde plek, zodat je daar gevoel bij krijgt hoe de drone reageert. Daarna (misschien wel een paar acculadingen verder) op dezelfde hoogte naar voor en naar achter, naar links en rechts.
En dan pas proberen een voorzichtige vlucht te maken. Als je nog nooit gevlogen hebt, helpt om de eerste keren achter de drone mee te lopen, zachtjes vliegend.


Daar komt het wel een beetje op neer, lol. :cool:;)
Of om eens te kijken hoe anderen het doen.
 
Maak een checklist voordat je start, dan gewoon rustig de drone en controller laten opstarten in een weiland ver van obstakels en met weinig wind. Wacht op GPS ontvangst en dat je homepoint is geupdate. Dan opstijgen en gevoel krijgen met de controls. De drone laat zich het handigste sturen met de camera van je af, anders zijn links en rechts bewegen omgedraaid.
Voor je het weet vlieg je hoog, laag, snel, langzaam, boven water of zelfs boven lava. Oh ja, vergeet niet even te kijken voor noflyzones via de godrone app
 
  • Leuk
Waarderingen: Raymond.ebb
Hallo Raimond, ik woon ook in zuid Limburg, wat mij betreft kunnen we wel eens een afspraak maken om elkaar te helpen. Zelf heb ik al 3 jaar een mavic platina pro, maar heb nog niet zo veel gevlogen. Heb circa 20 filmpjes gemaakt. Ik ben momenteel in Portugal en zal pas half april weer in Zuid Limburg zijn.
Groetjes Tipe


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Raymond.ebb
Hallo Raimond, ik woon ook in zuid Limburg, wat mij betreft kunnen we wel eens een afspraak maken om elkaar te helpen. Zelf heb ik al 3 jaar een mavic platina pro, maar heb nog niet zo veel gevlogen. Heb circa 20 filmpjes gemaakt. Ik ben momenteel in Portugal en zal pas half april weer in Zuid Limburg zijn.
Groetjes Tipe


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
Hallo Tipe,

Bedankt voor je reactie.
Dat lijkt me erg leuk!
Laat maar weten wanneer je weer terug bent, en uiteraard ook zin en tijd hebt, haha.