accu afstandhouder dji mini 2

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

roncathy

New Member
Lid geworden
6 jul 2022
Berichten
4
Waarderingsscore
2
Punten
3
Leeftijd
65
Locatie
Spijkenisse
goedenavond heren en dames ..ik heb hier een ontwerpje gemaakt met autocad voor het afstands houden van de accu,s in de houder van de dji mini2
het gaat er om dat de accu,s niet in de houder met de contakten aangesloten zijn {is niet goed voor de accu,s}
ik heb deze geprint met mijn 3D printer .accubeschermer.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: scorpioo
Recent onderzoekje wijst uit dat meer dan 88% zijn batterijen in de drone laat zitten of in het laadstation.
En dat is inderdaad niet erg slim met betrekking tot de verbindingen, mooi bedenksel :)
 
Ik bewaar ze ook in het laadstation.
Na het opladen draai ik ze allemaal om in de lader zoals gezien op Youtube , bevalt goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Harrson
Als je de batterijen 180 graden draait, blijven ze in de oplader zitten zonder dat ze contact maken :)
 
Kan dat ook met de Mini 2? Ze gaan dan wel heel stroef in die oplader. Ik vraag me af of ze daar wel voor gemaakt zijn.
Voor de mini 2 weet ik het niet, maar de Mini 3 Pro staat dit niet toe. De batterijen zijn licht trapeziumvormig en de afstandshouders/geleiders in de charginghub staan daardoor de plaatsing in 180 gedraaide toestand niet toe.

De handleiding van de Mini 3 Probpraat ook niet meer over discharging van idle batterijen maar over discharging van batterijen. Alsof het niet meer uitmaakt of ze in een charginghub of drone zitten.

Voor de Mini 3 kan je ze een kleinsnijden er uithalen, je hoort een duidelijke vergrendeling als ze ver genoeg zitten om te laden. Tijdens transport loop je wrongelt risico dat ze er in klikken, een en ander afhankelijk hoe dat je ze transporteert in de charginghub natuurlijk.
 
Ik had het(en het youtube filmpje link) heeft het over mini 2.
Nee...'t is er niet voor gemaakt..en gaat inderdaad wat stroef..maar t gaat wel.het is een bedachte truuk zo je wilt.
Bekijk 't youtube filmpje maar eens.
Ik doe 't iig wel.
T is gewoon maar een idee
;)
 
  • Leuk
Waarderingen: BramB
Ik doe dat ook het omdraaien in de houder. Alleen niet proberen door te drukken .ze steken er dus wat uit .
 
Het is al eerder geschreven: een (PTT) elastiek om de drie (of 2) batterijen doen. Dan zakken ze er beslist niet verder in.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Volgens mij was er in juni 2021 een software update voor de smart-batterij van de mini 2. Hierdoor kan de batterij wel veilig in de hub of drone bewaard worden. zie volgende links. Geen gedoe meer met elastiekjes en spacers.

Ik bewaar mijn baterijen steeds in de hub en heb geen probleem!