Accu IPhone koppelen met afstandsbediening

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Eric

New Member
Lid geworden
4 jul 2021
Berichten
17
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
84
Locatie
Haarlem
Ik heb een DJI mini 2 drone. Het valt me op dat tijdens het vliegen mijn IPhone5, hoewel 100% opgeladen, snel leeg is. Normaal is het zo dat je je IPhone via een kabeltje met een accu kunt verbinden. In dit geval kan dit niet omdat de IPhone via een kabeltje met de afstandsbediening is verbonden. Het zou mooi zijn als de IPhone zijn energie ook uit de batterij van de afstandsbediening zou krijgen zodat je tijdens een vlucht niet plotseling naar een zwart scherm zit te kijken. Weet iemand of die mogelijkheid in de DJI-app bestaat?
 
Ja, even het menu doorlopen dan vind je hoe je dat aan kunt zetten.
Heb nu de controller niet bij de hand namelijk.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
ja, je hebt je iPhone toch via kabeltje aan de controller verbonden? Dan moet opladen vanuit de batterij van de controller normaal gesproken gebeuren.
 
Vreemd, bij mij gebeurt dat niet en ik dacht dat je daarvoor iets moest instellen in de Fly-app maar weet niet wat.
 
kijk even welke IOS versie op je telefoon staat. Het kan zijn dat de geinstalleerde versie van djy fly app deze functie niet heeft omdat de iPhone 5 verouderd is. Anders echt even in het menu kijken, daar kun je het aanzetten.
 
In het menu is een optie om de telefoon te laden via de controller.

Volgens mij het eerste scherm en dan naar onderen scrollen..

Dan zie iets staan in de trend van Charge phone
 
Heb het weer geprobeerd. Heb mob tel verbonden met afstandsbediening en zag toe rechts onderin een symbooltje dat er ongeveer zo uitzag : A .)(. met daarnaast twee symbooltjes waarvan één op een mob. tel. accu leek. Heb daar op gedrukt en hoop dat de tel. nu wel is verbonden met de afstandsbediening.
 
Gaat niet werken Eric.
Het volgende wel:
Rechts bovenin zie je een paar puntjes “….” Dat is het menu dus druk daarop.
Dan ga je naar “control”
Daaronder zie je ergens”phone charging”.
Thats all. Image1667166677.886289.jpg


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Hartelijk dank. Jaaaa, heb het gevonden! "Phone charging" sond inderdaad uit.
Ga vandaag weer op pad en het uittesten.
Hartelijk dank.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hannibal_
Gister een proef met mijn DJI mini 2 gedaan. Ongeveer 7 min. laten vliegen en mooie foto’s genomen. Daarna return home. Ging goed. Naar andere plaats gegaan. Drone weer laten opstijgen maar na ongeveer 1 min. ging scherm van mijn mob. tel. (IPhone 5) wederom op zwart. Drone weer terug laten komen via home return knop. Tel. van afstandsbediening losgekoppeld waarna mijn mob. tel. gegrendeld bleek en ik die weer via de mij bekende code weer moest ontgrendelen. Zag dat de accu van mijn mob. tel. voor 49% was opgeladen. Vreemd. Zag wel bij thuiskomst dat Phone Charging was uitgeschakeld, terwijl ik die thuis vooraf had ingesteld. Kennelijk moet je die voor elke vlucht weer afzonderlijk inschakelen.

Als ik thuis ben en de afstandsbediening (zonder koppeling aan mijn mob. Tel.) aanzet knipperen de 4 groene lampjes. Misschien afstandsbediening niet volledig opgeladen? Ga nog maar eens een proef doen en deze punten goed in de gaten houden.
 
Klopt ik moet het ook elke keer weer aanzetten dat de telefoon opgeladen moet worden
 
Ga ik nu ook doen en dan weer een proefvlucht. Hopelijk kan ik dan langer vliegen.
 
Ik heb de laatste versie van de app niet geinstalleerd, bij mij blijft het altijd aanstaan. Misschien downgraden?
 
Als ik telefoonverkoper zou zijn, zou ik zeggen: uw accu heeft de langste tijd gehad. Maar ik ben geen telefoonverkoper dus ik zeg: uw accu heeft de langste tijd gehad. Want dat is volgens mij de grootste oorzaak.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app