Achteruit vliegen.

Lid geworden
21 jul 2023
Waarderingsscore
22
Punten
8
Leeftijd
78
Hallo,

Als beginnende droner begon ik deze week te oefenen in het veld. Op een bepaald moment wilde ik de drone (mavic3 classic) terug laten vliegen naar het beginpunt. Dat lukte niet. Vooruit- links en rechts vliegen was geen probleem. Ik heb de drone gedraaid met de camera naar mij toe. Met de sticks in de vooruitstand vloog hij toen terug. Wat deed ik fout?

• Leuk
Waarderingen: Rudolfo
Omdat ik een beginner ben heb ik nog niet de gewoonte om het scherm te controleren. Ik kijk nog teveel naar de drone. Wat ik wel hoorde was een continu gepiep. Dat zal er ongetwijfeld mee te maken hebben, maar hoe dan.

En het was geen hele hoge toon?

Waarschijnlijk hebben de achterste sensoren wat gezien.

Kijk de volgende keer eens naar het scherm. Is er iets oranje of rood, draai dan ff om en kijk of de voorste sensoren het ook doen (en wat je ziet door de camera). Doen de voorste sensoren het niet,en je ziet door de camera ook niks, dan zou er iets aan de hand kunnen zijn met de sensoren aan de achterkant..

Mavic 3 - Most recent video on YouTube: North & West Iceland

Ja, dat klopt wel. Het was geen hoge toon. Laten we zeggen een middenklasse toonhoogte.

Zodra ik weer gedrone'd heb, zal ik vertellen wat mijn ervaringen op het scherm zijn. Morgen, als het mooi weer is bv.

Bij je volgende vlucht, opnemen aanzetten. Kan je later terugzien wat er gebeurde op je scherm, of in de lucht.

Als je controler met scherm heb, dan kan je het scherm vanaf de bovenrand naar beneden swipen. Krijg je zwart/wit scherm met o.a. opname toets. Dan wordt je scherm opgenomen, je ziet dan ook "klokje" met stop en rec inhet beeld staan.

Hierbij soort voorbeeld resulataat

Als je controler met scherm heb, dan kan je het scherm vanaf de bovenrand naar beneden swipen. Krijg je zwart/wit scherm met o.a. opname toets. Dan wordt je scherm opgenomen, je ziet dan ook "klokje" met stop en rec inhet beeld staan.

Hierbij soort voorbeeld resulataat

De drone heeft weer gevlogen. In het buitengebied 30 meter hoog en de afstand was 60 meter. Er waren geen rode waarschuwingen o.i.d. op het scherm. Ook nu heb ik vastgesteld dat, wanneer de drone terug moet komen, de camera op het vertrekpunt gericht moet zijn. Anders vliegt ie de andere kant op...van mij af dus. Is dat normaal?

Zitten er misschien nog bescherm-plakkers op de sensoren?

De drone heeft weer gevlogen. In het buitengebied 30 meter hoog en de afstand was 60 meter. Er waren geen rode waarschuwingen o.i.d. op het scherm. Ook nu heb ik vastgesteld dat, wanneer de drone terug moet komen, de camera op het vertrekpunt gericht moet zijn. Anders vliegt ie de andere kant op...van mij af dus. Is dat normaal?
De camera kan rustig de andere kant op wijzen. Dan vlieg je dus achteruit terug naar je thuisbasis. Als ie dat niet doet dan is er iets niet ok lijkt mij.

De camera kan rustig de andere kant op wijzen. Dan vlieg je dus achteruit terug naar je thuisbasis. Als ie dat niet doet dan is er iets niet ok lijkt mij.
Zou het kunnen dat de drone niet achteruit kan vliegen als je aan het opnemen bent? Ik geloof dat als ik begin te vliegen zonder opname, hij dan wel alle kanten op vliegt.