Actuele firmware- en softwareversies DJI Phantom 3 & 4

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

fredz

Active Member
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
199
Waarderingsscore
54
Punten
28
In deze thread (en gelijkaardige threads voor de andere DJI-modellen) houden we een lijst bij van de actuele versies (en een historiek van de vorige versies, bij het updaten). Commentaar en problemen zijn welkom. Deze topic gaat niet over hoe de nieuwe versies te installeren; lukt dat niet, maak dan een nieuwe thread aan!

Phantom 4
Firmware 1.2.503 (12/7/2016)
Link: DJI Phantom 4 – Specs, FAQ, Tutorials and Downloads

Phantom 3 Professional
Firmware 1.9.60
Link: Phantom 3 Professional - Specs, FAQ, Tutorials, Downloads and DJI GO | DJI

Phantom 3 Advanced
Firmware 1.9.60
Link: Phantom 3 Advanced - Specs, FAQ, Tutorials, Downloads and DJI GO | DJI

Opgelet: de Advanced en Professional firmwares hebben hetzelfde versienummer, maar zijn niet gelijk!

Android App: versie 2.9.1 (18/09/2016)
Link: DJI GO - Android Apps on Google Play

iOS App: versie 3.0.0 (29/09/2016)
Link: DJI GO on the App Store
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Hein Janssen
Op 29 september j.l. kwam IOS GO App versie 3.0 uit

Features:
- Live HD camera view
- Dynamic map view
- Camera controls and settings
- Library section to view, edit and share your videos and photos
- ‘Director’ smart video editor with built-in templates
- Sharing on social media and messaging apps
- SkyPixel aerial photography community
- YouTube live streaming
- Real-time flight records
- Video tutorials and documentation
 
Vanochtend een firmware update gekomen voor de P3A/P:

Overview:

1. All-in-One firmware version updated to v1.10.90.
2. DJI GO app iOS version updated to v3.1.0.
3. DJI GO app Android version updated to v3.1.0.

What’s New?

1. Optimized Flight Restriction Zone management by deleting flight restrictions for some abandoned airports.
2. Optimized HDR+RAW format photos.
3. Improved motor performance to prevent occasional overheating resulting from a motor stall.
4. Slowed motor stopping time to three seconds during flight.


Notes :
Cannot roll back the firmware version after upgrading to v1.10.90.


New firmware for Phantom 3 Pro/Adv has been released.
 
In deze thread (en gelijkaardige threads voor de andere DJI-modellen) houden we een lijst bij van de actuele versies (en een historiek van de vorige versies, bij het updaten). Commentaar en problemen zijn welkom. Deze topic gaat niet over hoe de nieuwe versies te installeren; lukt dat niet, maak dan een nieuwe thread aan!

Phantom 4
Firmware 1.2.503 (12/7/2016)
Link: DJI Phantom 4 – Specs, FAQ, Tutorials and Downloads

Phantom 3 Professional
Firmware 1.9.60
Link: Phantom 3 Professional - Specs, FAQ, Tutorials, Downloads and DJI GO | DJI

Phantom 3 Advanced
Firmware 1.9.60
Link: Phantom 3 Advanced - Specs, FAQ, Tutorials, Downloads and DJI GO | DJI

Opgelet: de Advanced en Professional firmwares hebben hetzelfde versienummer, maar zijn niet gelijk!

Android App: versie 2.9.1 (18/09/2016)
Link: DJI GO - Android Apps on Google Play

iOS App: versie 3.0.0 (29/09/2016)
Link: DJI GO on the App Store
Ik heb een paar weken geleden de nieuwe IOS10.1.1 voor mijn iphone 6 geïnstalleerd en sindsdien heb ik het volgende probleem met m'n Phantom 4.
Als ik begin met een 100% geladen iphone kon ik voor deze IOS10 ruim 2 Ph4 batterijen leeg vliegen, nu verschijnt er tijdens het gebruik van de 1e batterij na ca. 15 min. vliegen, batterij iphone bijna leeg. Ik stop gelijk, zag vanochtend nog 1% prik dus sluit de telefoon aan op de lader en plots zag ik 60% staan. Verschillende keren gebeurd, maar wat zou er gebeuren als ik door blijf vliegen? Kent iemand dit probleem?
 
Ik heb een paar weken geleden de nieuwe IOS10.1.1 voor mijn iphone 6 geïnstalleerd en sindsdien heb ik het volgende probleem met m'n Phantom 4.
Als ik begin met een 100% geladen iphone kon ik voor deze IOS10 ruim 2 Ph4 batterijen leeg vliegen, nu verschijnt er tijdens het gebruik van de 1e batterij na ca. 15 min. vliegen, batterij iphone bijna leeg. Ik stop gelijk, zag vanochtend nog 1% prik dus sluit de telefoon aan op de lader en plots zag ik 60% staan. Verschillende keren gebeurd, maar wat zou er gebeuren als ik door blijf vliegen? Kent iemand dit probleem?
Ik heb exact hetzelfde, ook een bericht geplaatst waar veel reacties op zijn gekomen. Kijk maar eens in de berichten onder mijn naam daar vind je veel reacties op dit probleem.
Iphone schijnt het probleem te kennen maar nog geen oplossing in de volgende iOS up-date, voor zover ik het weet. Hoor ook graag nieuws er over.
 
Hallo. Je geeft aan exact hetzelfde te hebben. Dat kan wel kloppen want je reageert op een bericht van jezelf ????

Verzonden vanaf mijn S6hoekje met de app.
 
Hallo. Je geeft aan exact hetzelfde te hebben. Dat kan wel kloppen want je reageert op een bericht van jezelf ????

Verzonden vanaf mijn S6hoekje met de app.
Dat had ik niet gezien, het was een nieuwe vraag maar zag niet dat hij onder mijn vraag stond. Ik beantwoord een vraag nooit met een vraag maar met een antwoord of reactie, vandaar dat ik daar niet op gelet had.
 
Hallo , heb een vraagje .
Heb een nieuwe update gedaan met de phantom 3 standaard .
Nu kan ik nergens hoger dan 50 m en 30 m ver vliegen ! kan in de app de instellingen ook niet aanpassen ! normaal kan je instellen van 20 tot 500 m maar bij mij staat er 30 en kan die niet veranderen .Ik sta ook niet op beginners modus !
 
Hallo , heb een vraagje .
Heb een nieuwe update gedaan met de phantom 3 standaard .
Nu kan ik nergens hoger dan 50 m en 30 m ver vliegen ! kan in de app de instellingen ook niet aanpassen ! normaal kan je instellen van 20 tot 500 m maar bij mij staat er 30 en kan die niet veranderen .Ik sta ook niet op beginners modus !
Dat heb ik niet gehad, maar wel veel problemen met het installeren van de laatste belangrijke update van DJI. Ik heb met behulp van een facebook bericht de installatie positief weten te voltooien. Ik heb al de uit gewisselde berichten in 1 jpg bestand geplakt en de basis is, installeer eerst de 1.6 versie en daarna de 1.9 versie. Doe dat niet met de PC maar via de controller met je mobiel die gebruikt.
Sorry, de oplossing is een jpg van 3,3 mb en is te groot om als bijlage te plaatsen, als ik hem verklein is hij niet meer te lezen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Stiers Johan
Als reactie op bovenstaande door MTito: vandaag een vrijwel nieuwe Phantom 3 Advanced gekocht en thuis zag ik de melding met strekking "nieuwe update voor de controller vereist" Update uitgevoerd maar na installatievoortgang van 1% was het voorbij. Reboot van RC en niets meer.... staat de oplossing hiervoor beschreven in de jpg van 3MB?
 
Als reactie op bovenstaande door MTito: vandaag een vrijwel nieuwe Phantom 3 Advanced gekocht en thuis zag ik de melding met strekking "nieuwe update voor de controller vereist" Update uitgevoerd maar na installatievoortgang van 1% was het voorbij. Reboot van RC en niets meer.... staat de oplossing hiervoor beschreven in de jpg van 3MB?

maar ik heb het probleem nog wel..
help..

ik heb de controller ge-upate.. nu krijg ik geen verbinding meer met de aircraft

Wie kan mij helpen?
 
fw voor de phanthom 3 pro er adv er zijn ook geen vrijgegeven updates 1.11.0030 aan te vragen bij dji op het forum
let wel op !
voor de adv moet je de 3ps file hebben
voor de pro moet je de 3px file hebben
dit even ter info
voor al lost dit de ESC Status error op voor de mensen die dit hebben en nog een paar kleine bug fixes
aan vragen bij dji Susan
 
voor degenen die weten wat ze doen hier de link .
hier de download link
V1.11.30外发固件.7z
ik ben niet verantwoord voor het gebruik hier van .
en niet aan beginnen als je niet weet wat je aan het doen ben !!!!!!!!!